جراحی چاقی معده و انواع جراحی لاغری

يکشنبه 20 آذر 1401
10:17
خبرنویس

جراحی چاقی معده یا همان جراحی لاغری از درمان های چاقی مفرط است که با استفاده از تکنیکهای عمل جراحی معده، و با روش های لاپاراسکوپی انجام میشود.

انواع روش‌های این جراحی شامل موارد ذیل است:

تاکردن معده

حلقه گذاری

گاسترکتومی آستینی

جراحی انحراف بیلیو پانکراتیک

جراحی کنار گذاری معده

بازسازی معده با حلقه گذاری عمودی

فواید جراحی چاقی

جراحی چاقی به منظور کمک به کم کردن وزن اضافه در افرادی با شاخص توده بدنی بسیار بالا توصیه میشود و به همین دلیل میتوان با مشکلات ناشی نظیر آپنه خواب و پایین بودن کیفیت زندگی مقابله کند.

برخی دیگر از مشکلات که با جراحی چاقی رفع خواهد شد بدین شرح است؛

فشار خون بالا، بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲، ناباروری، سکته و سایر موارد نظیر آسیب به مفاصل و ستون فقرات هستند.

عوارض جراحی چاقی

مانند سایر عمل های جراحی، جراحی لاغری نیز برخی ریسک ها و عوارض احتمالی به همراه دارد. برخی از این عوارض ریسک آسیب در کوتاه مدت و برخی دیگر ریسک آسیب در بلند مدت را به همراه دارند.

این خطرات احتمالی شامل موارد زیر هستند:

عفونت

ایجاد لخته خون

خونریزی بیش از حد

ایجاد مشکلات ریوی و تنفسی

واکنش های بدن به داروهای بیهوشی

ترشح و خروج مایع از سیستم گوارشی

مرگ (موارد بسیار نادر)

انواع جراحی چاقی

جراحی چاقی معده در حال حاضر به نوجوانی و بلوغ خود رسیده، و همه متوجه شده اند که با شاخص توده بدنی بالای ۴۰ نیاز به اهرمی قوی چون جراحی است و ورزش و رژیم به تنهایی چاره ساز نیست، به ویژه اینکه در دو دهه اخیر با تقویت صنعتی شدن و تغییر شیوه زندگی و افزایش مصرف فست فود این مشکل حادتر شده و کشور های توسعه یافته نیز درگیر بیماری های غیر واگیر مثل چاقی شده اند.

جراحی لاپاروسکوپی معده

امروزه جراحی چاقی فقط به روش لاپاروسکوپی یا به قولی لاپاراسکوپی معنی پیدا می کند چرا که جراحی باز و برش بزرگ شکم عوارض را بالا می برد و ممکن مشکلاتی بوجود بیاورد.

پرکاربردترین انواع جراحی لاغری

در حال حاضر بیشترین جراحی که در دنیا انجام می شود.

اسلیو معده، بایپس کلاسیک، مینی بای پس و باند معده

ما سه نوع جراحی اول را که بیش از ۹۰ درصد اعمال جراحی چاقی را تشکیل می دهند به صورت مختصر برایتان توضیح می دهیم.

جراحی چاقی اسلیو معده

اما عمل اسلیو معده که بیشتر مردم و پزشکان آن را به عنوان نماد جراحی چاقی می شناسند، الان بیش از ۵۰ درصد جراحی چاقی را در دنیا به خود اختصاص داده است.اسلیو در لغت به معنی آستین بوده و ما در این عمل روی لوله با سایز مناسب که از طریق دهان وارد معده می شود ۸۰ درصد معده بریده و از بدن خارج می کنیم و معده شبیه موز می شود، در نتیجه نه تنها ترشح هورمون گرلین(مسئول گرسنگی) که در قسمت فوقانی معده بوده و برداشته شده کاهش پیدا می کند، بلکه حجم معده هم کاهش پیدا کرده و با دو تا چهار قاشق غذا فرد سیر می شود.

این جراحی محدود کننده حجم و غیر قابل برگشت بوده و مناسب اشخاصی است که حجیم خوار بوده و در هر وعده غذایی نان و برنج بیش از افراد عادی مصرف می کنند

همچنین در افرادی که علائم مکرر بازگشت اسید معده به مری چه در شرح حال و چه در آندوسکوپی دارند، اسلیو مناسب نیست.

اما در افرادی که بیماری التهابی روده دارند و یا افرادی که احتمال بازگشت به مصرف سیگار،قلیان و یا الکل در آنها بالاست اسلیو بهترین گزینه است.

جراحی لاغری بای‌ پس کلاسیک

جراحی بعدی که درباره آن صحبت می کنیم عمل بای پس معده کلاسیک است که عمل استاندارد طلایی جراحی چاقی در کل دنیاست، در این روش کیسه (pouch) کوچکی از معده به حجم حدود ۶۰ سی سی درست می شود و ۱۲۵ سانتیمتر اول روده باریک بریده شده و به این کیسه دوخته می شود پس هیچ قسمتی از معده از بدن خارج نمی شود اما غذا وارد قسمت اعظم معده و ۱۲۵ سانت روده باریک نمی شود،در ادامه این روش بازوی روده باریک که صفرا را می آورد قطع شده و با فاصله ۷۵ سانتی متری به بازویی که غذا وارد آن می شود دوخته می شود.

پس در این روش چهار دوخت و دوز داریم یکی روده به معده، بعدی روده به روده و دو دوخت و دوز شامل دو فضای جدید که بین روده ها ایجاد شده و در نتیجه زمان انجام این عمل حدود یک ونیم الی دو ساعت و دو برابر اسلیو معده است اما در این روش کاهش وزن به تدریج تا یک و نیم سال ادامه پیدا کرده و افتادگی پوست صورت و تنه از بقیه روش ها بسیار کمتر است و کیفیت زندگی در این روش بهتر از بقیه روش ها است

با توجه به اینکه در این روش جراح مهارت بسیار بالاتری نیاز دارد و زمان بیشتری که از جراح می گیرد، بسیاری از جراحان این روش را انجام نمی دهند.

روش های جراحی چاقی، مینی بای پس

و در آخر مینی بای‌پس است که روز به روز محبوبیت بیشتری در بین فلوشیپ های لاپاروسکوپی و بیماران پیدا میکند.

در این جراحی بر خلاف بای‌پس کلاسیک، کیسه بلندی از معده درست می شود و ۱۵۰ تا ۱۷۰ سانت روده مسیرش تغییر داده شده و به این کیسه دوخته می شود و غذا وارد قسمت اعظم معده و روده ای که بایپس شده نمی شود، این عمل بای پس تک آناستوموز حساب شده و فقط روده در یک مکان به معده دوخته می شود و انجام آن از نظر تکنیک عمل آسانتر از بایپس کلاسیک است.

با توجه به اینکه این عمل سوجذبی بوده و قدرت بسیار بیشتری نسبت به بایپس کلاسیک دارد بهتر است در افرادی ریزه خوار یا شیرینی خوار و یا با الگوی غذایی هیجانی با BMI بالاتر از ۴۶ انجام شود،همچنین در افراد با دیابت نوع دوم این عمل با توجه به قدرت بالای آن گزینه مناسب تری است.

کدام نوع عمل جراحی مناسب شماست

یک فلوشیپ توانمند لاپاراسکوپی و جراح چاقی بر اساس الگوی غذایی، علائم رفلاکس معده به مری، سابقه بیماری های التهابی روده و داروهای مصرفی، نتیجه آندوسکوپی و پاتولوژی، سن بیمار و نوع عمل جراحی را انتخاب میکند.

سایت رامهرمزنیوز


[ بازدید : 161 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چگونه از پت شاپ ایران زمین غذای خشک تهیه کنیم

شنبه 19 آذر 1401
17:39
خبرنویس

چگونه از پت شاپ ایران زمین غذای خشک تهیه کنیم

یکی از بزرگترین نگرانی‌های والدین سگ‌های جدید، خرید غذای خشک مناسب سگ برای حیوان خانگی‌شان است. گاهی اوقات حتی والدین باتجربه ممکن است به دلیل اشتهای سگ خود به دنبال یک غذای خشک مناسب باشند. در زیر به معرفی غذای خشک سگ و نحوه خرید از فروشگاه معتبر اینترنتی پت شاپ ایران زمین خواهیم پرداخت.

غذای خشک سگ برای حیوان خانگی شما

خرید غذای خشک سگ یکی از بهترین انتخاب ها برای مراقبت از حیوانات خانگی است. غذای خشک سگ با توجه به فعالیت، نژاد و نیاز سگ فرموله می شود و می توان گفت این غذاها یکی از اساسی ترین مواد مغذی برای غذا دادن به سگ است. این محصولات شامل غذای خشک سگ رویال کانین، غذای غذای خشک سگ رفلکس و غذای خشک سگ هپی داگ است.

مزیت های مهم غذای خشک سگ در پت شاپ

· به راحتی می توانید در سفر غذای خشک را با خود ببرید و به سگ خود بدهید.

· غذای خشک می تواند ساعت ها در ظرف بماند و فاسد نشود (زمانی که از خانه دور هستید).

· غذای خشک هزینه بسیار کمتری دارد (نسبت به کنسروها) و هزینه نگهداری سگ را در دراز مدت کاهش می دهد.

· ترکیب غذای خشک بسیار کامل است و تمام نیازهای غذایی سگ به پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین ها و مواد معدنی را تامین می کند.

· در واقع سگی که به ندرت غذای خشک می خورد (مگر اینکه توسط دامپزشک توصیه شده باشد) به مکمل های غذایی دیگر نیاز دارد.

· نگهداری غذای خشک سگ به دلیل رطوبت کم آن آسان است و می توانید آن را برای مدت طولانی و بدون نیاز به یخچال نگهداری کنید.

دسته بندی محصولات غذای خشک سگ در پت شاپ ایران زمین

غذاهای خشک سگ از برندهای مختلف به طور کلی در پت شاپ ایران زمین در سه دسته مختلف قرار می گیرند:

1- غذای خشک سگ مخصوص نژادهای بالغ و بزرگ

2- غذای خشک سگ نژادهای کوچک.

3- غذای خشک سگ مخصوص استفاده برای توله سگ ها.

البته یک برند می تواند طیف وسیعی از محصولات را داشته باشد. غذای سگ رویال کنین غذای مخصوص هر نژاد سگ، غذای سگ های بیمار، غذای رژیمی ، درمانی و... است. برخی از مارک ها نیز ممکن است یک دسته جداگانه برای سگ های فعال و پرانرژی داشته باشند. اما همانطور که گفتم وقتی بهترین غذای خشک را برای سگ خود می خرید به 3 مورد بالا توجه کنید و مثلا حتما برای توله سگ خود غذای خشک مخصوص توله سگ بخرید.

خرید غذای خشک سگ از پت شاپ ایران زمین

پت شاپ ایران زمین یکی از معتبرترین و با سابقه ترین فروشگاه ها برای خرید انواع غذای خشک سگ است. این مجموعه چندین سال سابقه فروش موفق غذای خشک سگ به صورت آنلاین را دارد. برای آگاهی از برندهای مختلف غذای سگ مخصوص نژادها وارد سایت مجموعه پت شاپ ایران زمین iranzaminpetshop.com شوید. در صورت بروز هرگونه سوال یا مشکلی در هنگام خرید غذای خشک سگ از پت شاپ ایران زمین با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.


[ بازدید : 102 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

فصل باشکوه سررسید سال 1402 در ایران امروز

چهارشنبه 16 آذر 1401
16:17
خبرنویس

سررسید سال 1402 در این مقطع از سال گل سر سبد سالنامه ها و سررسیدها است. در این سال بازار سررسیدها و سالنامه ها به باشکوه ترین مرحله عمر خود می رسد. همه بازار پر از درخواست و سفارش می شود. شرکت ها و سازمان ها با درج و چاپ آرم و لوگوی خود فصل تازه ای از کار و تجارت را آغاز می کنند. ایران امروز نیز یکی از خلاقانه ترین فصل های خود را در این وقت از سال آغاز می کند. این کار سال هاست که به بخشی از سنت های سالانه ایران امروز تبدیل شده است. سنتی که روز به روز زیباتر و کارآمدتر می شود.

سررسید سال 1402 بر اساس جنس

جنس جلدهای سررسید سال 1402 تنوع بی شماری دارد. در ایران امروز کوشیده می شود بهترین جلدها را برای غلاف بندی سررسیدها به کار برده شود. از این نوع جلدها می توان به جلد سررسید ترمو، جلد گالینگور، جلد چرم، جلد یوف، جلد اختصاصی سلفونی، جلد نرم و جلدهای دیگر اشاره نمود. در واقع این سلیقه شماست که نوع جلد سررسیدتان را تعیین خواهد کرد.

هر کدام جلدهای سررسید سال 1402 ویژگی ها و خصوصیات ویژه ای دارد. مثلا جلدهای اختصاصی سلفونی ویژه برندهایی است که خواهان طرح هایی با الهام از برندها و علائم تجاری شرکت خود باشند. جلدهای ترمو نیز در رنگ ها و طرح های بی شماری طراحی می شود و خلاقیت را با تجارت با ظرافت پیوند می زند. گالینگورها هم با وقار خود چشم هر خریداری را به سوی خود می خوانند و شکوهی اشرافی دارند.

انواع سررسید بر اساس سایز

سررسیدهای سررسید سال 1402 در اندازه ها و ابعاد گوناگونی طراحی می شوند. هر کدام از شرکت ها و سازمان­­ها بر پایه نیازهای سازمانی تجاری خود و همچنین با توجه به روانشناسی مشتریان سفارش های خود را مطرح می کنند. رایج ترین انواع سررسیدها و سالنامه های ایران امروز که با استقبال خریداران و مشتریان همیشگی ما مواجه شده اند از قرار زیرند :

سررسید اختصاصی، رقعی، وزیری، اروپایی، مدیریتی، خشتی، پالتویی، جیبی، کلاسوری، تقویم رومیزی و دیواری.

سررسیدها بر اساس کاغذ نیز گروه بندی می شوند. کاغذها معمولا سفید رنگ اند. اما مدتی است که نوع تازه ای از کاغذ به نام کاغذ تحریر کرم جایگاه مطمئنی در جهان زیبایی و کاربرد سررسیدها یافته است. به این نوع سررسیدها سررسید لاکچری هم می گویند. یکی دیگر از کاغذهای مرغوب کاغذ گلاسه است که دو ویژگی براق بودن و وزن بالا در قیمت و کیفیت آن را از بقیه سررسیدها متمایز ساخته است.


[ بازدید : 114 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آیا بهتر است گزارشی از برنامه خود را با محتوای نویسنده بخرید یا یک محتوای بازنویسی شده؟

دوشنبه 14 آذر 1401
15:14
خبرنویس

قدرتمندترین و موثرترین چیزی که برای تبلیغات باید در نظر گرفت منحصر به فرد بودن است و منحصر به فرد بودن با تولید محتوا امکان پذیر می شود.

زمانی که قصد خرید یک گزارش تبلیغاتی را دارید، بدون شک محتوا نویسی مهمترین مرحله انتشار گزارش خواهد بود. محتوای تألیفی اصطلاحی است که ارتباط نزدیکی با بهینه سازی موتورهای جستجو و سئو دارد. وقتی می گوییم محتوا اصلی است، منظورمان این است که مستقیم و منحصر به فرد است و در هیچ جای دیگری نمی توانید آن را پیدا کنید. محتوای انتخاب شده نقش مهمی در رتبه بندی جستجو دارد. زیرا الگوریتم جستجو نتایج بالایی برای محتوای منحصر به فرد می دهد.

قوی ترین و موثرترین چیز در تبلیغات اصالت است و اصالت از طریق تولید محتوا به دست می آید. اما خلق یک شاهکار آسان نیست. اگر از رقبای خود متمایز شوید، محصول، برند و بازاریابی شما در مسیر درستی قرار خواهند گرفت. در واقع، بیشتر محتوای تولید شده توسط بازاریابان محتوا، ترکیبی از محتوای رقبای آنهاست. بنابراین بیایید بررسی کنیم که چرا این نوع محتوا تا این حد مهم است و از چه فرآیندهایی می توانید برای جداسازی آن استفاده کنید.

ایجاد محتوا در خرید گزارش

تولید محتوا چیست؟

انواع زیادی وجود دارد که تشخیص آن سخت است. برخی از بازاریابان از محتوای دارای حق چاپ استفاده می کنند که بدترین آنها این است که برخی از ترجمه متن به زبان های دیگر استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر ترکیبی از این روش ها را ترجیح می دهند. وقتی صحبت از تولید محتوا می شود، پیچیده ترین و در عین حال جذاب ترین شکل تولید محتوا است. نویسنده محتوا بودن به این معناست که بین صفر تا صد محتوایی که پیش روی شما قرار دارد توسط نویسنده ایجاد می شود. این بدان معنا نیست که ما از منابع دیگر استفاده نمی کنیم یا به اندازه کافی تحقیق نمی کنیم. در عوض، همه آنها برای محتوای نویسنده استفاده می شدند و رنگ ها و بافت های متفاوتی به آنها داده می شد.

همچنین ممکن است برای شما جالب باشد: لیست قیمت گوشی سامسونگ، مزایای خدمات سئو و مشاوره رایگان سئو وب سایت چیست؟ برای خرید گوشی هندزفری چقدر باید هزینه کرد؟

حاوی مطالب دارای حق چاپ است

قبلا، وقتی از نویسندگان صحبت می کنیم، گفته می شود که ما در مورد محتوای Uique هستیم. اما این موضوع چه چیزی می تواند جز خارق العاده باشد؟

تحقیقات گسترده: برای همه مطالب نوشته شده، قابل درک است که زمان زیادی صرف تحقیق می شود. در غیر این صورت، محتوا نه تنها نامعتبر، بلکه بی ارزش است.

امتیاز بالا: این محتوا تکراری نیست و در سایت های دیگر یافت نمی شود، به طور موثر سئو را بهبود می بخشد.

خلاقیت: همه می دانند که خلاقیت در بازاریابی دیجیتال چقدر اهمیت دارد و خلاقیت در این محتوا به بالاترین حد خود رسیده است. چرا باید در نتیجه تلاش خود متن را کلمه به کلمه بنویسید.

به روز رسانی: یکی از ویژگی های علم توانایی برگرداندن یافته های قبلی است. این محتوا در صورتی که درست و با دقت نوشته شده باشد شانس دارد. شما به عنوان یک نویسنده می توانید به راحتی متن خود را لمس کنید، می توانید آن را به روز کنید تا با علم روز مطابقت بیشتری داشته باشد و همیشه آن را مؤثر کنید.

چرا نوشتن محتوا اینقدر مهم است؟

شما در مقایسه با خودروهای اروپایی با خودروهای چینی برخورد کرده اید. صنعت خودروسازی چین با کپی برداری از محصولات شناخته شده اروپایی و آمریکایی آغاز شد. یک مدل فورد یا آئودی را کپی می کردند و به نام های چینی می فروختند. بدیهی است که این خودروها هرگز جایگاه خود را به عنوان خودروهای بازار انبوه پیدا نکردند و هرگز از نظر کیفیت افت نکردند. باتری موبایل و لپ تاپ نیز وضعیت مشابهی در بازار دارند. اگر باتری شما خراب شده باشد و به بازار بروید دو مدل "کپی" و "اورجینال" پیدا می کنید که مدل دوم از اولی گرانتر است. اینم محتوا!

محتوای اصلی به شما یک مکان منحصر به فرد و ویژه می دهد که به راحتی قابل جایگزینی نیست. موتورهای جستجو یا مصرف کنندگان ارزش محتوای اصلی را می دانند! این محتوا به شما کمک می کند تا در چشم مخاطبان خود برجسته شوید. اگر سایت شما پر از محتوای تکراری است، دلیلی وجود ندارد که بازدیدکنندگان آن را با سایت مشابه دیگری جایگزین نکنند! بنابراین، محتوای منحصر به فرد برای جذب و حفظ مخاطب بسیار مهم است.

https://talaangor.ir/fa/news/21623/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%A7%DA%98-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%87

آیا این بدان معناست که ما هرگز نباید متن را بازنویسی کنیم؟

ما هرگز این را نمی گوییم. به هر حال، ابزارهای زیادی برای بازنویسی متن وجود دارد. به عنوان مثال، یک ابزار بازنویسی متن. این ابزار متن را به صورت مفهومی (نه کلمه به کلمه) بازنویسی می کند و محتوای منحصر به فردی را ارائه می دهد. از آنجایی که این مفهوم تکراری است، استفاده از این محتوا فقط در سایت خودتان ممکن است خیلی هیجان انگیز نباشد، بسته به تعریفی که تاکنون ارائه کرده ایم. اما هدف افزایش ارزش است. بنابراین، می توانید محتوای بازنویسی شده را برای ایجاد و انتشار محتوای کامل تر بهبود بخشید. هیچ سایت منتشر شده ای وجود ندارد.

بنابراین، بازنویسی مقاله می تواند به شما کمک کند هنگام خرید گزارش یا بک لینک از برنامه خود، از صرف هزینه زیاد برای تولید محتوا جلوگیری کنید. در عوض، فقط محتوا را بازنویسی کنید تا متنی منحصر به فرد و غیرقابل کپی ایجاد کنید.

البته راه هایی وجود دارد که می توانید پیام خود را برای این منظور بهینه کنید. اگر با این روش ها آشنایی ندارید می توانید از خدمات مشاوره سئو (https://neshoonet.ir/market/seo-consulting) نشونت استفاده کنید.با تماس با شماره 09114934623 و رزرو وقت مشاوره ساده بگیرید.


[ بازدید : 12845 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]