آموزش زبان انگلیسی و نحوه شروع

سه شنبه 6 دی 1401
11:01
خبرنویس

به طور کلی جذابیت و محبوبیت معلمان زبان در بین زبان آموزان باعث می شود که دانش آموزان پس از مدتی به فکر شروع خودآموزی زبان انگلیسی بیفتند. در واقع بسیاری از معلمان انگلیسی زمانی زبان آموز بودند و علاقه و تمایل آنها به انتقال دانش آنها را به آموزش زبان انگلیسی سوق داد. اما ممکن است این سوال برای آنها پیش بیاید که آموزش زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم؟ و چگونه زبان انگلیسی را آموزش دهیم؟

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید و مرحله مقدماتی را گذرانده اید، ممکن است اینگونه فکر کنید.

آموزش حرفه ای زبان انگلیسی یک شغل جذاب و کم استرس است که هرگز مجبور نخواهید شد آن را تکرار کنید زیرا هر روز در معرض چیزهای جدید قرار خواهید گرفت و دائماً در حال یادگیری خواهید بود. البته از طرف دیگر، اگر به تدریس زبان انگلیسی به عنوان یک شغل تمام وقت فکر می کنید، نباید به عنوان یک کارآفرین انتظار کسب درآمد داشته باشید!

آموزش زبان انگلیسی و نحوه شروع:

کار اصلی یک معلم انگلیسی آموزش لغات و ساختارهای انگلیسی به کسانی است که با این زبان آشنایی ندارند. معلمان زبان معمولاً محیط آموزشی را محیطی دوستانه می سازند تا دانش آموزان به یادگیری بیشتر تشویق شوند. معلمان انگلیسی ممکن است انگلیسی زبان مادری باشند یا انگلیسی را به عنوان زبان دوم در سطح حرفه ای یاد گرفته باشند.

در این مقاله سعی می کنیم در مورد شغل تدریس زبان انگلیسی و اینکه برای یک معلم خوب زبان انگلیسی به چه ویژگی هایی نیاز دارید بیشتر توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید!

آموزش زبان انگلیسی شامل چه مهارت ها و وظایفی است؟

اگر به فکر یادگیری زبان انگلیسی هستید، برای شروع یادگیری زبان انگلیسی، اول از همه باید درک و درک عمیقی از ساختار، گرامر، واژگان، معنی و حتی متن زبان انگلیسی داشته باشید. برای یادگیری خوب، آشنایی با شعر، مقاله و نقل قول انگلیسی و دانستن کتب خبری، گزارش، مقاله، تحلیل و کتاب به زبان انگلیسی خوب است. معلم زبان باید بتواند مهارت های ارتباطی شفاهی و نوشتاری از جمله تفکر انتقادی، درک مطلب و حتی حل مسئله را بهبود بخشد. اساتید زبان نیز باید با توجه به منابع آموزشی و برنامه های آموزشی موسسه، طرح درس تهیه و در کلاس اجرا کنند.

چگونه یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم؟

اکثر معلمان انگلیسی مدارک مرتبط با زبان انگلیسی مانند ادبیات یا آموزش انگلیسی دارند. اما در کشور ما (و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان) تنها داشتن مدرک زبان انگلیسی برای شروع تدریس کافی نیست، ممکن است قبل از آن مهارت های دیگری کسب کرده باشید.

بنابراین ما مورد را به عنوان یک لیست می نامیم:

فارغ از اینکه مدرک دانشگاهی شما انگلیسی باشد یا رشته دیگری، مهم است که دانش کاربردی و کاربردی زبان انگلیسی را توسعه دهید تا جایی که بتوانید آن را روان، بدون مشکل و بدون اشتباهات گرامری صحبت کنید. استفاده از کلمات قابل قبول. شما می توانید به سوالاتی که زبان آموزان سطح پایین ممکن است بپرسند پاسخ دهید.

قدم بعدی شرکت در یک یا چند دوره تخصصی زبان انگلیسی است. این دوره ها معمولا بسته به سطحی که می خواهید تدریس کنید متفاوت است، اما معمولا اولین دوره ای که باید بگذرانید دوره TTC نامیده می شود. در دوره های TTC، اصول اولیه یادگیری زبان انگلیسی شامل مدیریت کلاس، آموزش ویژه، برنامه ریزی درسی و تصحیح خطا به داوطلبان آموزش داده می شود. کار دیگری که داوطلبان در این دوره ها انجام می دهند، مشاهده کلاس های اساتید مجرب تر و استفاده از تجربیات آنهاست.

پس از اتمام دوره، وقت آن است که مهارت هایی را که آموخته اید در عمل به کار ببرید. در این مرحله، بسته به موقعیت‌های موجود و سیاست‌های مدرسه، باید مدت زمان کوتاهی را صرف کارآموزی یا آموزش سطوح کم‌تر زبان انگلیسی کنید تا تجربه تدریس و توانایی انگلیسی شما افزایش یابد و بتوانید در سطوح بالاتر تدریس کنید. . و مراکز آموزشی تدریس به روشی معتبرتر.

چه مدارک دیگری برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد؟

از آنجایی که گواهی TTC بسته به موسسه ای که آن را صادر کرده متفاوت است و میزان اعتبار بستگی به اعتبار موسسه دارد، در حالت جایگزین می توانید گواهینامه بین المللی تدریس زبان انگلیسی مانند DELTA، CELTA یا TESOL را دریافت کنید.

دارای گواهینامه CELTA

عبارت CELTA مخفف عبارت Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages ​​است. دوره CELTA توسط مراکز رسمی زیر نظر دانشگاه کمبریج در کشورهای مختلف تدریس می شود و مورد پذیرش تمامی شرکت ها، موسسات آموزشی و دولت های سراسر جهان می باشد.

دوره های CELTA در سه قالب فشرده (5 هفته)، پاره وقت (چند ماهه) و آنلاین در دسترس هستند و هر آنچه را که برای آموزش زبان انگلیسی باید بدانید در اختیار شما قرار می دهد.

برای شرکت در دوره و اخذ گواهینامه CELTA باید ثابت کنید که سطح زبان انگلیسی شما واقعاً ارتقا یافته است (با شرکت در مصاحبه حضوری یا ارائه مدرک آیلتس با نمره کل حداقل 7). برای شرکت در این دوره نیازی به داشتن سابقه تدریس نیست.

متاسفانه دوره های CELTA در ایران ارائه نمی شود و امکان اخذ مدرک در داخل کشور وجود ندارد. به همین دلیل کسانی که قصد دریافت گواهینامه CELTA را دارند برای شرکت در دوره ها به کشورهای همسایه سفر می کنند.

انگلیسی تدریس کنید

پس از اتمام موفقیت آمیز دوره های CELTA، یکی از سه نمره به شما تعلق می گیرد: پاس B، پاس یا پاس A، و بالاترین پاس A. اگر نتوانید نمرات لازم را کسب کنید، به عنوان مردود شناخته می شوید.

گواهی DELTA

کلمه DELTA مخفف Diploma in Teaching English to Speakers of Other Languages ​​است و این دوره نیز مانند CELTA توسط مراکز دانشگاه کمبریج ارائه می شود.

مدرک DELTA بالاتر از CELTA در نظر گرفته شده و تکنیک های تست و توسعه مواد نیز در آن ارائه شده است.

برای دریافت گواهینامه DELTA باید مدرک CELTA یا معادل آن و حداقل یک سال تجربه مفید در تدریس زبان انگلیسی داشته باشید، اما ممکن است در برخی موارد استثنا وجود داشته باشد.

توسط TESOL

TESOL مخفف عبارت Teaching English to Speakers of Other Languages ​​است. مانند TTC، مدرک TESOL متعلق به موسسه خاصی نیست و مراکز آموزشی مختلف این دوره ها را با توجه به برنامه درسی خود ارائه می دهند.

در حال حاضر، معتبرترین مراکز TESOL در جهان، دانشگاه پنسیلوانیا در ایالات متحده و موسسه ترینیتی در لندن هستند.

چگونه یک معلم زبان خوب باشیم؟

مهمترین چیز برای اینکه یک معلم زبان خوب باشید، اشتیاق و تمایل شما به تدریس است. در ادامه، 10 نکته کوتاه برای بهبود آموزش زبان انگلیسی را مورد بحث قرار خواهیم داد:

راه های مختلفی برای آموزش یک درس یا مفهوم جدید پیدا کنید. هر کس روش خاص خود را برای یادگیری دارد. برخی از یادگیرندگان با تصاویر راحت تر هستند، برخی دیگر یک مفهوم را در دنیای واقعی بهتر تجربه می کنند و برخی به متن نوشته شده نگاه می کنند. از روش های مختلفی برای ارائه محتوای آموزشی استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه دانش آموزان مفاهیم را درک می کنند.

در دسترس باش. بسیاری از زبان آموزان خجالتی هستند و از پرسیدن سوال در مقابل همکلاسی های خود می ترسند. بنابراین، باید با ایجاد یک محیط دوستانه، سؤال پرسیدن و درخواست کمک را برای آنها آسان کنید.

یادگیری را به یک فعالیت لذت بخش تبدیل کنید. یادگیری زبان انگلیسی یک فعالیت بسیار جدی و مفصل است، اما این بدان معنا نیست که درس های انگلیسی یکنواخت و خسته کننده هستند. از سوی دیگر، تفریح ​​در محیط کلاس تنها به معنای شوخی و خنده از ابتدا تا پایان جلسه نیست، بلکه به معنای جذاب، سرگرم کننده و ایجاد انگیزه است.

از قبل برای درس برنامه ریزی کنید. این هرگز ایده خوبی نیست که به کلاس "همانطور که هست" و بدون برنامه و فکر کردن به اینکه "من از طریق خاصی کلاس را پشت سر می گذارم" ایده خوبی نیست. زبان آموزان این موضوع را به خوبی درک می کنند و باعث کاهش انرژی و انگیزه آنها برای یادگیری می شود. از طرف دیگر، وقتی مطالب کلاس را از قبل آماده کرده باشید و از ابتدا تا انتها دقیقاً بدانید که قرار است چه کاری انجام دهید، دانش آموزان متوجه می شوند که شما در تدریس جدی هستید و درس را جدی می گیرند. شروع

روی تمرینات دهانی تمرکز کنید. صحبت کردن یکی از مهم ترین بخش های یادگیری یک زبان و یادگیری لغات و ساختارهای جدید است که دانش آموزان به خوبی صحبت می کنند.

https://www.zoomit.ir/pr/400332-private-language-training-tehranzaban/

تدریس زبان انگلیسی

از تکنولوژی استفاده کنید. هیچ محدودیتی برای استفاده از فناوری های روز (به ویژه اینترنت و شبکه های اجتماعی) در آموزش زبان انگلیسی وجود ندارد، همه اینها به خلاقیت شما بستگی دارد.

دانش آموزان را بشناسید. یادگیری یک زبان جدید به خصوص برای مبتدیان کار آسانی نیست. همیشه با آموزش و پرورش سختگیرانه و جدی برخورد کنید، اما در عین حال سختی های کار دانش آموزان را درک کنید و با اشتباهات آنها به خوبی برخورد کنید.

بین مطالب درسی و زندگی شخصی دانش آموزان ارتباط برقرار کنید. سعی کنید دانش آموزان را در موقعیتی قرار دهید که بتوانند بحث را در کلاس در زندگی روزمره خود تجربه کنند. برای مثال، از آنها بخواهید که درباره تجربیات شخصی خود بنویسند یا صحبت کنند.

دانش آموزان را به چالش بکشید. نتیجه اصلی مواد آموزشی بسیار آسان این است که زبان آموزان خسته و بی علاقه به یادگیری می شوند. فقط مراقب باشید که محتوا را خیلی سخت نکنید زیرا این کار باعث آزار آنها نیز می شود.

به طور مداوم مطالب قدیمی را به شما یادآوری کنید. اتفاق بدی که در بسیاری از کلاس‌های انگلیسی می‌افتد این است که دانش‌آموزان پس از یادگیری هر کلمه یا ساختار جدیدی، آن را فقط در همان کلاسی که در آن آموزش داده‌اند استفاده می‌کنند و در کلاس بعدی آن را کاملاً کنار می‌گذارند.

یادآوری خاطرات به این معنا نیست که هر جلسه همان درس های قدیمی را دوباره یاد بگیرید. با این حال، در طول ترم، هر زمان که فرصتی پیش بیاید، باید به دانشجویان اجازه داد که روان صحبت کنند و از کلمات و ساختارهایی که یاد گرفته اند استفاده کنند. این کار مستلزم آن است که از تمامی مطالب علمی کتاب و آموزش های تثبیت شده اطلاع داشته باشید.

آیا به دنبال آموزش حرفه ای زبان انگلیسی هستید؟

اگر فکر می کنید علاقه و مهارت لازم برای آموزش زبان انگلیسی را دارید. ما آماده کمک به شما هستیم. با موسسه زبان های اروپایی ایران تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان TTC ما بهره مند شوید. زبان انگلیسی با شرکت در دوره های مربوطه آموزش داده می شود. این تصمیم شماست.


[ بازدید : 26044 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]