????? ???? ????? ???? ????? ?????? ??? ? ??????

جمعه 10 شهريور 1402
22:28
خبرنویس


خودروی سهند سایپا در سال 1400 معرفی شد و از جهات مختلف جزء دومین تولیدات بزرگ خودروسازان محسوب می شود. اگر می خواهید در مورد این خودرو بیشتر بدانید، این مقاله را در وب سایت کارمادیو ببینید.

نقد و بررسی خودرو سهند

مانند بسیاری دیگر از خودروهای سایپا، ماشین سهند نیز در واقع یک نوع پیشرفته از پراید است. از تفاوت های این خودرو با پراید می توان به افزایش حجم موتور به 200 سی سی اشاره کرد که این خودرو را قدرتمندتر می کند.

عده ای خودروی سهند را پراید پلاس می نامند و عده ای نیز ظاهر جدید ساینا را می دانند. در کل می توان سهند را نسل سوم خودروی تیبا دانست که کارآمدتر و زیباتر است.

طراحی بیرونی و داخلی سهند خیره کننده است و برخی آن را نسخه جدیدی از کویک می دانند.

طراحی داخلی زیبا

کابین داخلی سهند گزینه اقتصادی به روزتری نسبت به کابین اطلس در ساینا و کویک است. در طراحی داخلی این خودرو از مواد و رنگ های بهتری استفاده شده است و آپشن کامل فرمان خودرو مشابه آپشن های تیپ کویک و ساینا دیکوت است.

در خودروی سهند، سدان وسط نسبت به ساینا کمی متفاوت است و بین دسته تعویض دنده و صندلی فاصله دارد. فاصله بین دو محور سهند 2.4 متر است که آن را به یکی از جمع و جورترین خودروهای فضای داخلی تبدیل می کند. سیستم نمایشگر سرگرمی کمی رو به جلو است و ابعاد آن نسبت به مدل های دیگر کوچکتر است، البته برای مسافران در دسترس است. هنگام رانندگی برای راننده راحت تر و سخت تر است.

استفاده از پلاستیک نرم در قطعات نزدیک به سرنشین و کیفیت بالای مواد داخلی نسبت به سایر محصولات قبلی سایپا از دیگر ویژگی های داخلی این خودرو است.

اما نکته مهم این است که این خودرو در چندین نسخه موجود است و این آپشن ها به مدل های ارزان تر و جدیدتر قابل تغییر هستند.

طراحی و ظاهر بیرونی سهند

ظاهر سایپا سهند حاصل به روز رسانی خودرو مدل ساینا است. دماغه سهند بلندتر است و به جای لامپ های چند وجهی از لامپ های نوک تیز استفاده می شود.

چراغ های مه شکن در قسمت پایینی خودرو نصب شده است. و پریز برق جلوی پنجره ساینا اس است. نمای جانبی این خودرو شبیه مدل های ساینا و ساینا است که تنها تفاوت این خودروها در استفاده از رینگ های آلیاژی است.

اگر بخواهیم پیشینه خودروی سهند را بررسی کنیم، می توان گفت که چراغ های عقب خودرو بیشترین تغییرات را نسبت به نمونه های دیگر خودروهای سهند داشته است.

چراغ های عقب از دو قسمت تشکیل شده است که یکی از آنها در صندوق عقب قرار دارد. چراغ های عقب این خودرو در واقع شبیه به چراغ های سدان فولکس واگن هستند و به همین دلیل است که برخی از این چراغ ها بزرگ به نظر می رسند.

از دیگر ویژگی های بیرونی می توان به نام هک سهند و نشان پارس خودرو روی درب جعبه اشاره کرد.

مشخصات فنی خودرو سهند

موتور سایپا سهند یک موتور M15 نصب شده در زیر کاپوت است که نسبت به موتور معمولی M15 تغییرات فنی متعددی دارد. این تغییرات شامل سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ، تغییرات سیستم شمع، افزایش سایز سر و تغییرات در سیستم تزریق سوخت خودرو می شود.

حداکثر بازده خودروی سهند 137 نیوتن متر گشتاور و 90 اسب بخار قدرت است که نسبت به نمونه های اولیه قدرتمندتر است.

وزن محدود سهند 1220 کیلوگرم و گیربکس به کار رفته در این خودرو گیربکس 5 سرعته دستی است که در سایر مدل های سایپا نیز دیده می شود. البته این سدان با 6 سرعته نیز در بازار عرضه خواهد شد سال های گیربکس اتوماتیک CVT

باک سهند 41 لیتر ظرفیت دارد و مشابه خودروی ساینا است. مصرف سوخت ترکیبی خودروی سهند 7 لیتر در صد کیلومتر است که در شرایط عادی بیشتر است.

استفاده از موتوری بر اساس استاندارد علمی یورو 5 آلایندگی صفر باعث می شود که برای پر کردن باک بنزین به سوخت باکیفیت نیاز داشته باشیم.

ساخت و ساز ماشین و تجهیزات

به گفته کارمادف، خودروی سهند احتمالاً در چند نسخه روانه بازار خواهد شد که نوع پایه دارای حداقل تجهیزات و امکانات خواهد بود، در حالی که نوع بالاتر دارای ویژگی های قابل توجهی خواهد بود.

از جمله امکانات سهند می توان به سیستم ترمز برقی و ترمز ضد قفل، دو کیسه هوا، ترمز فنجانی در چراغ های عقب، مجهز به سیستم کنترل پایداری و سنسور تشخیص نقطه کور اشاره کرد.

کیت راحتی همچنین شامل سنسور فشار باد لاستیک، کروز کنترل، پریز برق 12 ولت، تنظیم دستی صندلی در شش جهت، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، روکش پارچه‌ای بادوام صندلی، سنسور باران، سنسورهای پارکینگ و سیستم صوتی خوب است. . . 4 بلندگو وجود دارد

در صورت خرید فول آپشن سایپا سهند، امکانات و تجهیزات بیشتری مانند سیستم سرگرمی نمایشگر، صندلی راننده برقی، دوربین عقب، صندلی های چرمی را دریافت خواهید کرد.


[ بازدید : 8379 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]