با انجام چه کارهایی از تخلیه زود هنگام گوشی جلوگیری نماییم؟

چهارشنبه 5 خرداد 1400
20:29
خبرنویس

امروز می خواهیم به بررسی اینکه چه کار هایی انجام دهیم تا از تخلیه زود هنگام باتری جلوگیری نماییم بپردازیم. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که تا پاین مقاله با ما همراه باشید.

امروزه به دلیل اینکه گوشی ها به عنوان یک عضو ضروری هر شخصی تبدیل شده است. نگهداری شارژ بیشتر و دوام آن برای هر فردی حائز اهمیت است. بنابراین می توان گفت با انجام یک سری کار ها ساده که می توان بر روی گوشی انجام داد از تخلیه زود هنگام آن جلوگیری کرد .

گزینه ذخیره سازی باتری power Saving Mode را در حالت فعال قرار دهید

هنگامی شما گوشی خود را بر روی ذخیره سازی باتری قرار می هید می تواند تا حد زیادی از تخلیه زودهنگام گوشی جلوگیری شود. زمانی که این گزینه فعال می شود دسترسی به برنامه هایی که به آن ها احتیاجی ندارید غیرفعال می شود. با انجام این کار تمام دسترسی به برنامه و اپلیکیشن ها را به حداقل می رسانید . اما مشکلی که در این باره وجود دارد این است که معمولا کابران اعتقادی به استفاده از حالت ذخیره انرژی ندارد. اما باید توجه داشته باشید که زمانی که گوشی شما بیش از حد درصد شارژ ندارد و در مکانی هستید که دسترسی شما به شارژر موج.د نیست بهترین حالت استفاده از حالت Power Saving Mode است.

عدم استفاده از تصاویر متحرک برای قسمت پس زمینه

Live Wallpaper یا تصاویر متحرک که اصولا استفاده از آن ها در بخش پس زمینه است که در زمان استفاده قشنگی خاصی به صفحه می دهد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از تصاویر متحرک می تواند مصرف باتری شما را به میزان بالایی افزایش دهد زیرا تصویر متحرک یک سری تصویر زنده ای هستند که گوشی برای پردازش آن ها نیاز به انرژی زیادی دارد. بنابراین توصیه که می توان کرد این است که استفادعه از تصاویر متحرک را به حداقل برسانید تا در مواقع ضرور نگران خالی شدن زودهنگام باتری خود نباشید.

مدت زمان خاموش شدن صفحه نمایش را به حداقل برسانید

می توان عنوان کرد یکی از پر مصرف ترین گزینه هایی که باتری گوشی را سریع تخلیه می نماید روشن ماندن طولانی مدت صفحه نمایش است. بدین ترتیب که هر چه صفحه نمایش به مدت بیشتری در حال فعال و روشن باشد به همان میزان شارژ را به سرعت تخلیه می کند. پس می توان با تنظیم درست این مقدار از هدر رفتن بی دلیل شارژ بیشتر جلوگیری نمود. زمانی که کار و فعالیت شما با گوشی به پایان می رسد گوشی را با صفحه نمایش روشن رها ننمایید بلکه کلید ختموش گوشی را فشار دهید که صفحه نمایش به حالت خاموش دربیاید و از مصرف بیشتر انرژی جلوگیری شود. اگر بعد از انجام کار فراموش می کنید که دکمه خاموش را فشار دهید به شما پیشنهاد می کنیم که خاموش شدن صفحه نمایش را به صورت خودکار بر روی تایمر 20 ثانیه قرار دهید که بعد از انجام فعالیت شما گوشی به صورت خودکار بعد از 20 ثانیه صفحه نمایش را به حالت خاموش در بیاورد.

از بالا رفتن دمای گوشی و داغ شدن آن جلوگیری شود

شاید شنیدن این جمله برای شما قابل باور نباشد اما واقعیت دارد. زمانی که شما سعی کنید که بدنی گوشی را خنک نگه دارید می توانید تا حد زیادی از اتلاف شارژ بیشتر جلوگیری نمایید. توجه داشته باشید که منظور از خنک بودن قرار دادن گوشی در فریزر نیست بلکه سعی کنید از داغ شدن بیش از حد گوشی که در اثر استفاده از برنامه های سنگین و قرار دادن طولانی مدت آن در شارژ جلوگیی کنید تا همیشه گوشی خنک باشد. زمانی که گوشی خنک است شارژ آن کاهش پیدا نمی کند و مدت زمان استفاده شما از آن را افزایش می دهد.

اعلانات مربوط به ویبره را در حالت غیرفعال قرار دهید

شاید خیلی از افراد با انجام این کار موافق نباشند زیرا با غیرفعال کردن اعلانات ممکن است که شما متوجه پیام نشوید اما همین موضوع می تواند در مصرف باتری به میزان زیادی تاثیر گذار باشد. اگر انجام این کار برای شما مقدور است و مشکلی را برای شما پیش نمی آورد توصیه می کنیم حتما این کار را انجام دهید. مورد دیگری که بسیار در مصرف باتری تاثیر گذار است غیرفعال سازی حالت ویبره گوشی است. چرا که با غیر فعال کردن آن دیگر نیاز نیست که گوشی برای حالت ویبره به مصرف باتری بپردازد.

با به روز رسانی سیستم عمل مانع خالی شدن زودهنگام باتری شوید

اکثر شرکت های سازنده ها گوشی ها بر این باور هستند که هر چند وقت یک بار با به روزرسانی سیستم عمل گوشی ها می توان از تخلیه شدن زودهنگام گوشی جلوگیری به عمل آورد. با به روز رسانی سیستم عامل ها می توان یک حالت اپتیمم برای گوشی در جهت کاهش مصرف شارژ بیشتر به وجود آورد. بنابراین توصیه ما به شما این است که همیشه با آمدن نسخه جدید آن را به آخرین نسخه به روز رسانی نمایید.

برنامه های نصب شده بر روی گوشی را به روز رسانی کنید

زمانی که برنامه هایی که بر روی گوشی نصب است آن ها را به روز رسانی می کنید می توانید تا حد ازیا از هدر رفت انرژی باتری جلوگیری کنید. وقتی به روز رسانی یک برنامه در دسترس قرار می گیرد تلاش بر این است با به روز رسانی آن بتوان انرژی باتری را ذخیره نمود. پس یعی کنید همیشه برنامه های خود را به جدید ترین نسخه آپدیت کنید.

با انجام ریست کردن سریع مانع خاموش شدن زودهنگام گوشی شوید

یکی از موارد تاثیر گذار در کاهش مصرف باتری ریست کردن سریع گوشی است. بنابراین به شما توصیه می کنیم که گوشی خود را Force Reset کنید. این کار در هر گوشی متفاوت است اما به طور معمول همه با کلید خاموش روشن است.

سخن آخر

اگر به دنبال باتری اصل و اورجینال برای گوشی های خود هستید بی درنگ از فروشگاه اینترنتی فونی شاپ خرید نمایید.فونی شاپ یک فروشگاه بزرگ اینترنتی است که تمام باتری و لوازم جانبی موبایل را به شما عزیزان به صورت تمام وقت عرضه می کند. فونی شاپ برای آسودگی خیال شما و اطمینان از اصل بود محصولات تمامی آن ها را ضمانت می کند.


[ بازدید : 175 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]