مزایای میلگرد فولادی چیست؟

پنجشنبه 4 آبان 1402
7:40
خبرنویس


صنعت ساخت و ساز از دیرباز به مزایای فراوان پانل های فولادی و اهمیت آن در ساخت سازه های بتنی پی برده است. این مواد ساده اما قابل انعطاف که به عنوان پانل های فولادی تقویت شده نیز شناخته می شوند، در ساختمان ها نصب می شوند تا پشتیبانی سازه ای برای ستون های فونداسیون، پانل های دیواری و غیره را فراهم کنند.

اگرچه میلگرد فولادی نسبتاً رایج است، اما مزایای متعددی دارد که آن را به یکی از قابل اعتمادترین مصالح در کاربردهای سازه ای تبدیل می کند. این طراحی لوله مانند محجوب، با الگوهای آجدار مختلف، در ایجاد سازه های مقاوم در برابر ضربه برای بسیاری از ساختمان های مدرن تا به امروز موثر بوده است. برای اطلاعات بیشتر درباره پیش بینی قیمت میلگرد مقاله زیر مراجعه فرمایید.


مزایای میله های فولادی

مزایای میلگردهای فولادی

از سازه ها پشتیبانی می کند

بارزترین مزیت آرماتورهای فولادی پشتیبانی استثنایی برای انواع مختلف سازه ها است. همانطور که قبلا ذکر شد، در پایه ها، پایه ها، ستون ها و دیوارپوش ها یافت می شود.

اغلب یک خرپا فولادی به چندین میلگرد برای ایجاد پایداری متصل می شود. به دلیل ساخت منحصر به فرد میله های فولادی، برای تقویت مقاومت بتن مناسب است. کلاهک مهر شده و بافت میلگرد به گونه ای طراحی شده اند که به طور محکم با مخلوط بتن بچسبند.

پس از اتمام مصالح، شبکه میلگرد داخلی به سازه اجازه می دهد تا پایدار بماند و در برابر هر گونه تنش خارجی که بر کل سیستم ساختمان تأثیر می گذارد مقاومت کند. برای اینکه متوجه شوید چه مقدار آرماتور برای سازه مورد نظر نیاز دارید می توانید مقاله چه مقدار آرماتور برای یک ساختمان نیاز است را مطالعه کنید؟ در سایت بخوانید.

آنها بسیار چکش خوار هستند

انعطاف پذیری به سادگی اصطلاحی است که اغلب با مصالح ساختاری مرتبط است. این به عنوان توانایی یک ماده برای مقاومت در برابر شکستن حتی پس از تغییر شکل های آشکار تعریف می شود. بتن به تنهایی برای حمایت از سازه کافی نخواهد بود زیرا شکل پذیری پایینی دارد. به دلیل شکنندگی مواد، مستعد شکستگی و آسیب است، به ویژه زمانی که در معرض سایر شرایط محیطی قرار می گیرد.

به عنوان مثال، وجود رطوبت از قبل موجود می تواند باعث افزایش ترک در سنگدانه های بتن شده و منجر به شکست فیزیکی شود. بنابراین، آرماتورهای فولادی به یک اتفاق رایج در ساخت و سازهای مبتنی بر بتن تبدیل شده است.

بر خلاف بتن، فولاد بسیار انعطاف پذیر است. یک جزء کربن اضافی به راحتی می تواند انعطاف پذیری آن را افزایش دهد و به مواد اجازه می دهد در برابر نیروهای خمشی و فشاری که آن را می شکنند مقاومت کند.

در برابر ضربه مقاوم هستند

مقاوم در برابر ضربه

مهم است که ساختمان بتواند از خود در برابر هر گونه آسیب ضربه ای که نه تنها بر ظاهر آن بلکه بر عملکرد آن تأثیر می گذارد، محافظت کند. در کنار سایر مصالح ساختمانی بادوام، میلگرد برای ایجاد مقاومت در برابر ضربه بسیار مهم است.

یک ساختمان باید بتواند قوانین انطباق مختلفی را که مناسب بودن آن را برای استفاده تعیین می کند، رعایت کند. بنابراین به ندرت می توان ساختمانی بتنی را دید که بلافاصله پس از یک ضربه قابل توجه آسیب ببیند.

بنابراین در صورت وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله، برخی از اسکلت های فولادی می توانند ساختمان را به سازه ای مقاوم در برابر زلزله تبدیل کنند.

این امر به ویژه در توانایی بتن مسلح برای انتقال بارهای سنگین به سایر اجزای ساختمان مشهود است. در حالی که برخی از بخش‌های سازه می‌توانند به ظرفیت باربری و انعطاف‌پذیری صفحه فولادی آسیب وارد کنند، لایه‌ای از پشتیبانی و حفاظت را به اجزای دیگر اضافه کنید.

به راحتی می توان آن را مونتاژ کرد

یکی دیگر از مزایای آرماتورهای فولادی این است که می توان آن را به راحتی در محل مونتاژ کرد. برای ستون ها، پایه ها، روکش ها، زهکش ها و غیره. این دستگاه را می توان به راحتی با استفاده از مواد در دسترس در یک مکان جابجا و نصب کرد.

دو روش متداول برای ایجاد قفس های تقویت کننده فولادی، بستن و جوشکاری است. پیمانکاران ممکن است تصمیم بگیرند که تقویت آنها برای هر یک از روش ها مناسب است. به عنوان مثال، میلگردی با برچسب "W" را می توان با میلگرد دیگری ترکیب کرد.

با این حال، ایمن‌تر و محبوب‌تر از این دو روش، گچ‌کاری است که شامل مواد نسبتاً ساده‌ای است که در هر سایت ساختمانی یافت می‌شود. این به این دلیل است که سوخت گیری مشترک را می توان در زمان بسیار کوتاه و در زمان بسیار دشوار انجام داد.

قابل بازیافت است

قابل برگشت است

انتخاب میلگرد فولادی می تواند گزینه گرانی باشد، نه تنها به این دلیل که در همه جا وجود دارد، بلکه به این دلیل که می توان آن را چندین بار بدون تغییر خواص آن تکرار کرد.

ما به تمام ساختمان هایی فکر می کنیم که قبلاً تخریب شده اند. بسیاری از مواد به کار رفته در ساخت آن به ویژه میلگرد هنوز برای بازیافت مناسب هستند.

بازیافت فلزات علاوه بر هزینه، پیامدهای زیست محیطی نیز دارد. زباله کمتر به معنای بار کمتر بر روی محل های دفن زباله است.

در واقع، تقریباً 100٪ میلگرد را می توان به طور ایمن بازیافت کرد و در ساخت و ساز مجدداً مورد استفاده قرار داد و به طور قابل توجهی میزان زباله هایی را که به محل دفن زباله می رود کاهش می دهد.

اخرین حرف

مزایای فراوان میلگرد فولادی این میلگرد را به یکی از مناسب ترین مصالح برای استفاده در ساختمان تبدیل کرده است نه تنها یک شبکه پشتیبانی قابل اعتماد به سازه اضافه می کند، بلکه بسیار انعطاف پذیر، قابل استفاده مجدد است و می تواند در انواع کارهای ساختمانی استفاده شود. با وجود سادگی میلگرد، نباید قابلیت های آن را دست کم گرفت


[ بازدید : 45995 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]