تاثیر روانی عطرها روی اعصاب!

سه شنبه 14 آذر 1402
11:20
خبرنویس


بویی که ما احساس می کنیم تأثیر عمیقی بر خلق و خو و احساسات ما دارد.بوهای مختلف مانند بسیاری از عوامل اطراف به طور مستقیم بر ذهن انسان تأثیر می گذارد. و به دلیل تأثیر مستقیم روح بر بدن انسان، تأثیر عطر بر بدن انسان نیز غیر قابل انکار است و در نتیجه هیجان، استرس، آرامش، شادی و موقعیت های مشابه تأثیر مستقیمی بر روح ما خواهد داشت. و بدن.

اما این تأثیرات اسانس عطرسازی چیست و چگونه بر روح و جسم انسان تأثیر می گذارد؟


در آزمایشات آروماتراپی برای درمان و بهبود ناتوانی جنسی، بیقراری، اضطراب، سردرد، تپش قلب، بی خوابی، اختلالات عصبی، آلرژی، مشکلات تنفسی و سرماخوردگی ثابت شده است. مواد معطر از طریق بینی، پوست و دستگاه گوارش به مغز می رسد و اثرات مثبت یا منفی بر روی ما ایجاد می کند.

هنگامی که اسانس ها به صورت موضعی استنشاق یا جذب می شوند، به دلیل کوچک بودن مولکول ها، به سرعت از طریق فولیکول های مو یا منافذ پوست جذب شده و وارد جریان خون می شوند. علاوه بر این، در روش استنشاقی، مولکول های کوچک عطر مستقیماً از طریق غشای مخاطی حفره بینی به سلول های گیرنده در پیاز بویایی مغز می رسند و به سرعت اثر خود را از دست می دهند.

مطالعات نشان می دهد که استشمام بوی سدر، گل رز، یاس و چوب صندل برای از بین بردن پرخاشگری و خصومت مناسب است. مرکبات، ریحان، نعناع، ​​پونه کوهی وحشی و فلفل قرمز نیز به افزایش حافظه کمک می کنند.

تنفس اسطوخودوس با افزایش امواج آلفا در پشت مغز باعث می شود احساس آرامش کنید. بوی یاس امواج بتا را در قسمت جلوی سر افزایش می دهد و شما را هوشیارتر می کند.

اسطوخودوس برای درمان استرس، افسردگی، اضطراب، تنش عصبی، سردرد و ترس استفاده می شود. علاوه بر این، بابونه رومی در درمان سردرد بسیار موثر است. از رایحه مریم گلی برای رفع فراموشی و عدم تمرکز، درمان خارش سر و یبوست استفاده می شود. برای از بین بردن اختلالات خلقی، می توانید عطر شمعدان، گل طاووس، یاس، کاکائو و نرگس را انتخاب کنید.

پونه کوهی، چوب رز، دارچین و لنگ ای طولانی برای از بین بردن استرس و اضطراب به خوبی عمل می کنند، حتی در میان گیاهان معطر، سایر گیاهان برای بهبود ضعف سیستم و ناتوانی شغلی از جمله رزماری و زنجبیل توصیه می شوند.

می توان گفت که نعناع یک محرک قوی مغز است. شمعدانی در درمان استرس، افسردگی، اضطراب، غم و تنش عصبی موثر است. اکالیپتوس سرفه های عصبی را تسکین می دهد. ریحان، نارنگی و پرتقال نقش مهمی در رفع اسپاسم شدید عضلانی دارند. بوی گلاب اعصاب را تقویت می کند و استرس روحی را از بین می برد، محققان آکادمی عطرسازی دریافته اند که اگر قبل از خواب گلاب بنوشید یا آن را بو کنید، خوابی بسیار راحت و آرام را تجربه خواهید کرد.



[ بازدید : 8416 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]