علائم ساییدگی و پارگی لگن چیست؟

شنبه 2 دی 1402
9:51
خبرنویس


اگر انجام کارهای ساده روزانه برایتان دشوار است؛ مفصل ران اغلب آسیب می بیند. به عنوان مثال، مفصل ران باید هنگام پوشیدن کفش و جوراب یا روی هم زدن ساق پا بتواند بیشتر حرکت کند. دامنه حرکتی مفصل ران در افرادی که دچار شکستگی لگن هستند محدود است. به همین دلیل این افراد تعظیم می کنند، نمی توانند کفش بپوشند یا پاهای خود را روی هم بگذارند. این سفر دردناک است؛ این می تواند خود را به شکل سفتی و سایر علائمی که در این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت ظاهر شود. از طرف دیگر، ساده ترین راه برای دانستن اینکه چه زمانی دچار آسیب لگن شده اید این است که به فعالیت های روزانه خود نگاه کنید. چه مدت است که می توانید کارهای روزمره مانند پوشیدن کفش را انجام دهید؟ پاسخ به این سوال نشان می دهد که چه زمانی لگن را برداشته اید. ساییدگی لگن به معنای آرتروز در لگن است. آرتریت می تواند تحرک مفصل ران را کاهش دهد و باعث از بین رفتن غضروف و استخوان در این ناحیه شود. برخی از بیماران بدون علائم شکستگی لگن در کمتر از یک سال نیاز به تعویض مفصل ران دارند. بنابراین با شناخت علائم پارگی لگن و تشخیص به موقع می توان این بیماری را کنترل کرد. برای تشخیص ساییدگی لگن به دکتر مهرداد منصوری مراجعه نمایید.


فلکسورهای لگن چیست؟

درد در حین ورزش

یکی از علائم ساییدگی لگن و پارگی لگن، درد در حین یا بعد از ورزش است که در فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد می کند. این درد اغلب بین مفصل ران و زانو احساس می شود. احساس درد در نواحی تحتانی، مانند مچ پا، ممکن است نشان دهنده مشکلات کمر و کمر باشد.


درد در هنگام خواب

درد لگن که خوابیدن را برای شما سخت می کند یکی از علائم ساییدگی مفصل لگن است. اگر در خواب بر اثر کوچکترین حرکت بدن احساس درد شدید و از خواب بیدار می شوید، با پزشک متخصص مشورت کنید.

درد هنگام راه رفتن

اگر درد لگن یا ران شما را از راه رفتن عادی باز می دارد، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

سفتی مفصل

اگر در پوشیدن کفش مشکل دارید، ممکن است دچار سفتی لگن شوید. این امر به ویژه در صورتی صادق است که یک پا از پای دیگر قوی تر باشد.

تست یک پا

اگر نمی توانید بیش از یک دقیقه روی یک پا بایستید، حتی با کمک تعادل روی لبه میز و لبه دیوار، ممکن است دچار ساییدگی لگن شوید. بسیاری از علائم دیگر در نتیجه آرتریت و ساییدگی مفصل ران تجربه می شوند. این علائم عبارتند از:

درد لگن و ران روی زانوها، بیرونی ران ها و باسن تاثیر می گذارد

دردی که وقتی صبح از خواب بیدار می شوید یا بعد از نشستن کوتاه مدت بدتر می شود

به طور غیر منتظره، پس از یک روز کاری سخت

لنگی و درد راه رفتن را دشوار می کرد.

سفتی یا قفل شدن مفصل ران

پیاده شدن از ماشین سخت است

درد خم شدن به جلو

هنگام حرکت مفصل ران به صدا گوش دهید

در فصل بارندگی دما افزایش می یابد

فردی که از آرتروز و فرسایش مفصل ران رنج می برد باید برای علائم فوق و افزایش آنها آماده باشد. در ابتدا این علائم تنها پس از انجام برخی فعالیت ها ظاهر می شوند، اما باید بدانید که مفصل ران به دلیل آرتروز و افزایش سن دائما در حال زوال است.


[ بازدید : 3518 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]