جاهای دیدنی دزفول

يکشنبه 15 بهمن 1402
14:55
خبرنویس


دزفول شهری زیبا و تاریخی در استان خوزستان بوده که در کنار رودخانه دز قرار گرفته و دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. دزفول یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران است که با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌کند. از جمله جاهای دیدنی دزفول که در سفر به این شهر می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید می‌توان به خانه تیزنو، خانه سوزنگر، کول خرسون، دریاچه شهیون، دانشگاه جندی شاپور، رود دز، آسیاب‌های آبی شوشتر و غیره اشاره کرد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا شما را با معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر جنوبی آشنا کنیم.

خانه تیزنو

یکی از کهن‌ترین بناهای تاریخی شهر دزفول که قدمت آن به دوران صفویه بازمی‌گردد، خانه تیزنو است. این خانه در ضلع شرقی میدان محله قلعه قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار راحت است. بخش‌های مختلف خانه تیزنو شامل هشتی، غلام گردش، شوادون، شبستان و ایوان‌های متعدد می‌شود و در ساخت آن از معماری بومی دزفول الهام گرفته شده‌است. همچنین در نمای خانه، از قوس‌های رومی و پنج و هفت استفاده شده که این قوس‌ها به نمای ساختمان جلوه‌ای باشکوه و مجلل می‌بخشند. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به دزفول دارید، بازدید از این جاذبه را از دست ندهید.

کول خرسون

یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر دزفول که جزو زیباترین و هیجان‌انگیزترین دره‌های کشورمان محسوب می‌شود، کول خرسون است. این دره زیبا با دیواره‌ها و صخره‌های بلند خود که گاهی به 200 متر نیز می‌رسد، چشمه‌های متعدد زلال و پرآب، پوشش گیاهی خارق‌العاده و طبیعت بکرش، هر گردشگری را به سوی خود جذب می‌کند. جالب است بدانید این دره در طول میلیون‌ها سال به کمک فرسایش‌های آبی، طوفانی و خاکی و همچنین زلزله‌های عظیم تشکیل شده و امروزه جزو معروف‌ترین جاهای دیدنی دزفول شناخته می‌شود. اگر اهل طبیعت‌گردی و کوهنوردی هستید و از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار هستید، بازدید از این دره را به هیچ عنوان از دست ندهید.

خانه سوزنگر

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی دزفول، خانه سوزنگر است که در محله قلعه قرار گرفته است. این خانه تاریخی متعلق به دوران قاجار بوده و از سبک معماری آن می‌توان به زمان ساخت آن پی برد. فضای داخلی خانه سوزنگر نیز با آجرکاری‌های چشم‌نواز و نقش و نگارهای مختلف تزیین شده و جلوه‌ای خاص به بنا بخشیده است. این خانه یکی از بارزترین نمونه‌های معماری سنتی شهر دزفول بوده که در حال حاضر به عنوان کارگاه آموزش صنایع دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید با سبک زندگی و معماری بومی دزفول آشنا شوید، بازدید از این بنای تاریخی را در برنامه خود قرار دهید.

سخن آخر

شهر دزفول یکی از زیباترین شهرهای جنوبی کشورمان بوده که همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند. این شهر باستانی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی برخودار بوده که با تاریخ و طبیعتی غنی، یکی از مقاصد گردشگری مهم ایران است. اگر به دنبال مکانی عالی برای بازدید از بناهای تاریخی و باستانی کشورمان و همچنین طبیعتی زیبا و بکر هستید، دزفول می‌تواند انتخابی بی‌نظیر باشد. در این مقاله شما را با تعدادی از مهم‌ترین جاهای دیدنی دزفول آشنا کردیم. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، بی‌نهایت سپاسگزاریم.


[ بازدید : 146 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]