مزایا و معایب استفاده از پهپاد در کشاورزی

جمعه 20 بهمن 1402
9:20
خبرنویس

با افزایش جمعیت جهان، کار کشاورزی نیز افزایش می یابد. با توجه به این موضوع، انتظار می رود بسیاری از کشاورزان در آینده از فناوری پهپاد در کشاورزی برای بهبود بهره وری خود استفاده کنند. استفاده از پهپادها در کشاورزی مزایا و معایب خود را دارد، بهتر است همه مزایا و معایب آن را بدانیم و بهترین تصمیم زمانی گرفته می شود که اطلاعات دقیق، کامل و لازم را داشته باشیم.

مزایای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی

1- استفاده از پهپادها برای تحلیل و آنالیز زمین های کشاورزی

از پهپادها می توان در کشاورزی برای بررسی و تجزیه و تحلیل زمین های کشاورزی و خاک آن استفاده کرد. در واقع امروزه هواپیماهای بدون سرنشین برای کشاورزان ساخته شده اند تا نقشه های سه بعدی را با وضوح بسیار بالا تهیه و آنالیز کنند.

تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از تصاویر کشاورزی پهپاد در یک برنامه نمونه برداری کاشت بذر بسیار مهم است. جالب است که حتی پس از اتمام فرآیند کشاورزی، اطلاعات به دست آمده توسط پهپاد برای مدیریت آبیاری و سطوح نیتروژن در خاک مورد استفاده قرار می گیرد.

2- استفاده از پهباد سمپاش برای رشد بذر


اگرچه پهپادهای مسئول کاشت بذر در کشاورزی ساخته شده اند، اما بسیاری از مردم آنها را نمی شناسند یا از آنها استفاده می کنند و به نظر می رسد استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی گسترده نیست. اما این روش یک روش جدید در کشاورزی است که باعث راحتی بیشتر آن می شود.

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی شامل پرتاب غلاف های حاوی دانه در مزارع کشاورزی و کاشت مواد مغذی در خاک آماده شده است. لازم به ذکر است که به لطف این روش، یعنی استفاده از پهپاد در کشاورزی، هزینه های کاشت بذر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و کار در زمان کوتاه تری انجام می شود.

3- استفاده از پهپاد ها برای کنترل مزارع

هر ساله یکی از دغدغه های کشاورزان عدم اشتغال کافی در مناطق وسیع و بزرگ است. این مشکل در حال حاضر خطر و هزینه های نگهداری محصولات را افزایش می دهد. در چنین شرایطی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی و تصاویر به دست آمده از آنها راه حلی منطقی به نظر می رسد و حداقل اندکی از این مشکل می کاهد.

زمانی که این تصاویر به صورت متوالی در قالب یک انیمیشن کوتاه نمایش داده می شوند، می توانند روند دقیق رشد محصول و تغییرات موجود در آن را نشان دهند. بنابراین نظارت دقیق بر زمین های کشاورزی با استفاده از پهپادهای کشاورزی می تواند ناکارآمدی های تولید را شناسایی کرده و به کشاورزان در مدیریت بهتر زمین و محصولات آن کمک کند.

4- استفاده از پهپادها برای سمپاشی مزارع

توانایی استفاده از امواج اولتراسونیک و لیزرهای دقیق به پهپادهای مختلف اجازه می دهد تا ارتفاع خود را بسته به زمین و زمین تغییر دهند. مشابه نحوه اسکن و تخمین فواصل روی زمین توسط یک پهپاد، چنین سیستم‌هایی می‌توانند آفت‌کش‌ها را در هر زمانی روی زمین توزیع کنند و در واقع فرآیند سمپاشی را انجام دهند.

استفاده از پهپادها در کشاورزی و سمپاشی می تواند بازدهی فرآیند سمپاشی را افزایش داده و میزان سمومی که وارد آب های زیرزمینی می شود را بسیار کاهش دهد. جالب است بدانید که سم پاشی زمین کشاورزی با پهپاد کشاورزی در زمان بسیار کمتری نسبت به سایر روش های مرسوم انجام می شود.

5- استفاده از پهپاد برای آبیاری

پهپادهای مجهز به حسگرهای حرارتی یا مادون قرمز به راحتی می توانند مناطق خشک و نیازمند آب را شناسایی کنند. بنابراین استفاده از پهپادها در کشاورزی، مراقبت از مناطق خاص، آبیاری به موقع و با دقت بالا را ممکن می سازد.

6- با استفاده از پهپاد وضعیت سلامت محصولات را بررسی کنید

برخی از پهپادها می توانند محصولات را با انتشار نور مادون قرمز اسکن کنند. سپس واحدهای پردازش نور داخلی میزان نور سبز تا مادون قرمز منعکس شده توسط گیاهان را تعیین می کنند.

داده های به دست آمده از این فرآیندها با استفاده از پهپادها در حوزه کشاورزی نیز برای تهیه تصاویر چند طیفی و گزارش وضعیت سلامت محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، مقایسه این نوع تصاویر در فواصل زمانی امکان پیش بینی و نظارت بر سلامت گیاه را فراهم می کند و همچنین به کشاورزان در مدیریت درمان و سلامت گیاه کمک می کند.

7- سهولت استفاده

برخلاف هواپیماهای محبوب و بزرگ، خرید و استفاده از پهپادها مانند کوادکوپتر، هگزاکوپتر و هشت کوپتر آسانتر و ارزانتر است.

برای خرید انواع پهپاد، کوادکوپتر و سایر تجهیزات با گراد پلن تماس بگیرید.

معایب استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی

علاوه بر مزایای استفاده از پهپادها در کشاورزی، استفاده از آن ها دارای معایب و معایبی نیز می باشد از جمله:

1- داشتن دانش لازم

در کشاورزی، تصاویر تولید شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین باید توسط متخصصان و کارشناسان مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی قرار گیرد. تا اطلاعات مفید و کاربردی در مورد آنها به دست آورید.

در واقع کشاورز معمولی نمی تواند این عملیات را انجام دهد و باید مهارت های لازم را بیاموزد یا گروهی از افراد متخصص و آموزش دیده را که در استفاده از نرم افزارهای تحلیلی مسلط هستند برای انجام کار استخدام کند.

- برد عملیاتی و زمان پرواز پهپاد

بسیاری از پهپادها می توانند پس از هر بار شارژ بین 20 دقیقه تا 1 ساعت پرواز کنند که طبیعتا کافی نیست. این مدت کوتاه به این معنی است که پهپاد فقط می تواند یک منطقه کوچک از زمین را پوشش دهد و برای شارژ مجدد بازگردد.

مشکل رایج دیگر برد پرواز پهپادها در کشاورزی است که در صورت ثابت ماندن خلبان، شعاع برد را کاهش می دهد. البته نوع دیگری از پهپاد در کشاورزی وجود دارد که عمر طولانی تری دارد و برد بیشتری دارد اما با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد.

3- قیمت خرید پهپاد

به عنوان یک قاعده، پهپادهای کشاورزی دارای تعدادی عملکرد ویژه هستند، هر چه این عملکردها بیشتر باشد، قیمت خرید آنها نیز بالاتر است. به طور کلی قیمت یک پهپاد بر اساس سخت افزار، نرم افزار، حسگرها و ابزار موجود در آن تعیین می شود.

بنابراین شما می توانید یک پهپاد کشاورزی را با قیمت ارزان خریداری کنید اما کیفیت آن چندان مشخص نیست و عملکرد بسیار پایینی دارد. در عوض، پرداخت هزینه یک پهپاد با سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز برای کشاورزی به عنوان یک سرمایه گذاری هوشمند در طول زمان در نظر گرفته می شود.

4- حساسیت پهپاد به شرایط جوی

برخلاف هواپیماهای بزرگ، پهپادها به شرایط آب و هوایی بسیار حساس هستند. به عنوان مثال، اگر باد یا باران شدید باشد، پهپاد نمی تواند هیچ عملیاتی از جمله بازرسی زمین های کشاورزی و غیره را انجام دهد.


[ بازدید : 3227 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]