منظور از انعطاف پذیری در سیستم عامل لینوکس

دوشنبه 14 تير 1400
11:54
خبرنویس

پایداری و عملکرد بهینه در سیستم عامل لینوکس موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. رسیدن به منظور از انعطاف پذیری در سیستم عامل linux نیاز به ئیش زمینه هایی دارد که در ادامه قصد دارین درباره آن صحبت کنیم.سیستم عامل لینوکس رقیب اصلی ویندوز است و در بیشتر موارد با ویندوز مقایسه میشود.

سیستم عامل ویندوز و لینوکس شباهت ها و تفاوت های بسیاری دارند یکی از این تفاوت ها که میتوان به آن اشاره کرد متن باز بودن سیستم عامل لینوکس است. در کنار متن باز بودن سیستم عامل linux رایگان بودن این سیستم عامل نکته مثبت دیگری است که میتواند باعث انتخاب این سیستم عامل در مقابل ویندوز بشود. همچنین سیستم عامل لینوکس بسیار مود استقبال توسعه دهندگان زبان php برای ایجاد وب سایت نیز قرار گرفته است.

انعطاف پذیری در لینوکس:

انعطاف پذیری در linux یکی از نکاتی است که کاربران در هنگام انتخاب سیستم عامل آن را بررسی میکنند.در مقایسه ویندوز و لینوکس هر کدام که بتواند انعطاف پذیرتر عمل کنند و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند میتوانند شانس خود را در هنگام انتخاب توسط کاربر افزایش دهند.

آزادی و انعطاف در سیستم عامل لینوکس

linux یک سیستم عامل آزاد و متن باز است ،‌به نحوی که این امکان وجود دارد که تنها با در اختیار داشتن کد های منبع آن که متخصصین و خالقین لینوکس در اختیار شما قرار می دهند مطابق میل خود تغییر و گسترش دهید ، تنها کافی است که شما به زبان های C و ++C و اسمبلی آگاه باشید، حالااین قابلیت را دارید که توزیع های خود را داشته انتشار دهید، ‌حتی برای کاربرانی که حرفه ای نیستند و به این زبان ها اشنایی ندارند ابزار ها و توزیع هایی معرفی شده است تا با کمترین دانش برنامه نویسی به انتشار توزیع مخصوص خود بپردازند.

این آزادی در تغییر و توزیع مجدد با دسترسی داشتن به کد های منبع باعث معروف شدن هر چه بیشترلینوکس شده تا حدی که شما این امکان را دارید تا برای هر کاربردی یک لینوکس پیدا کنید. برای مثال لینوکسی فقط برای کار های وب مانند: سرویس های میزبانی لینوکس و سرویسی دیگر فقط برای شبکه وجود دارد .

البته آزاد و متن باز بودن linux باعث پیشرفت این سیستم عامل شده تا جایی است که دولت های بزرگی مانند چین تصمیم گرفته اند تا اقدام به نوشتن توزیع مخصوص به خودشان کنند که کاملا با ویژگی‌های زبان آن‌ها همخوانی و سازگاری دارد در صورتی که این موضوع در سیستم عامل های غیرآزاد (Free) و بازمتن قطعا امکان پذیر نمی‌ شود.

جمع بندی:

منظور از انعطاف پذیری در سیستم عامل لینوکس موضوعی بود که در این مقاله به آن پرداخته شد، در کنار منظور از انعطاف پذیری در سیستم عامل linux که بحث اصلی این مقاله بود مطالبی نیز مانند:انعطاف پذیری لینوکس و... گفته شد تا کاربرانی که از این مقالات استفاده میکنند بتوانند آگاهی و اطلاعات بیشتری درباره منظور از انعطاف پذیری در سیستم عامل لینوکس داشته باشند.


[ بازدید : 238 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]