پایتخت شلوغ در وضعیت قرمز

دوشنبه 14 تير 1400
11:54
خبرنویس

روزنامه ایران درباره تغییر وضعیت مجدد کرونایی در تهران به ارایه گزارشی پرداخت و نوشت: از دیروز همزمان با قرمز شدن ۹۲ شهر کشور تصمیمات جدیدی برای کنترل اوضاع وخیم شیوع ویروس هندی در کشور گرفته شد. این تصمیمات اما در سیستان و بلوچستان کمی متفاوت‌تر از دیگر استان‌ها بود.

بانک‌ها و اغلب ادارات هم جز آن ۳۰ درصد کاملاً ضروری به صف تعطیلی‌های همگانی پیوستند تا بلکه در روزها و هفته‌های آینده که البته قول واکسیناسیون گسترده و بالای ۵۰ سال سن در این استان داده شده کمی از درد و رنج مردم کاسته شود! و این درحالی است که در استان‌های جنوبی دیگر از جمله هرمزگان هم وضعیت بشدت نگران‌کننده و بی‌سابقه توصیف شده و مسئولان محلی از افزایش تعداد فوتی‌های کرونایی خبر می‌دهند.

با وجود اینکه هشدارها از آمدن ویروس هندی از مدت‌ها پیش آغاز شده بود اما ظاهراً ورود غیرقانونی از مرزهای شرقی دلیل این وضعیت شکننده است. تاکنون ۶ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۹۴۵ دوز واکسن در کشور تزریق شده و با وعده مسئولان طی روزهای اخیر انتطار می‌رود تا روند کند واکسیناسیون که صدای اعتراض‌ها را بلند کرده است تندتر شود. اگرچه برخی منابع رسمی و غیر رسمی از رونق گرفتن تورهای خارجی از جمله سفر به ارمنستان برای تزریق واکسن خبر داده‌اند. اما هزینه بالای این تورها و از طرفی مشخص نبودن شرایط تزریق و نوع واکسن همچنان برخی را برای منتظر ماندن در صف واکسیناسیون داخلی راضی به ماندن کرده است.

شهری شلوغ در وضعیت قرمز

در تهران نیز با تعطیلی بازار و مشاغل غیر ضروری دیگر (اگرچه انتظار می‌رفت پایتخت به روزهای اول قرنطینه در سال گذشته برگردد) چهره شهر بیش از آنکه نشان‌دهنده ترس و نگرانی برای افزایش تعداد فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا باشد؛ تصویر یک شهر شلوغ و پرازدحام را در سیزدهم تیرماه نشان می‌داد. هواشناسی اعلام کرده است بزودی دمای هوا به ۴۰ درجه می‌رسد و قطعی برق و خاموشی دستگاه‌های خنک‌کننده هم موجب شده تا بسیاری از شهروندان قید استفاده از ماسک را در اماکن عمومی بزنند.

تهران در کنار ۹۱ شهر دیگر از روز شنبه وارد وضعیت قرمز شد و از دیروز نیز تعطیلی اصناف به عنوان یک راهکار پرتکرار به اجرا درآمد. این درحالی است که مسئولان همچنان تأکید دارند با وجود شدت گرفتن روند واکسیناسیون در هفته‌های پیش رو؛ مردم همچنان از ماسک استفاده کرده و فاصله فیزیکی را رعایت کنند. با این همه رعایت پروتکل‌ها همچنان زیر ۷۰ درصد است و علی‌رغم همه هشدارها و تعطیلی گروه‌های شغلی۲، ۳ و ۴ برخی غرض‌ورزانه به ادامه کسب و کارهای خود مشغولند!

در تماس با چند آرایشگاه زنانه متوجه می‌شوم که روند به شکل سابق ادامه دارد! خانم آرایشگر با صدای ضعیفی ابتدا مطمئن می‌شود که مشتری‌شان هستم و بعد می‌گوید در زمان نوبتم از واحد تجاری کنار آرایشگاه وارد سالن اصلی شوم. یک مرکز لیزر و زیبایی هم برای دو روز آینده نوبت من را تعیین اما تأکید می‌کند که حتماً ماسک بزنم و کسی را به عنوان همراه با خود نیاورم. شرکت‌های خصوصی هم علی‌رغم اینکه دورکاری ۷۰ درصدی کارمندان تصویب شده اما کماکان به اجبار همه کارمندان‌شان را احضار می‌کنند.

خانم برقی، یکی از همین کارمندانی‌ است که می‌گوید از ترس تعدیل؛ قید دورکاری را زده و جالب اینکه مدیرعامل شرکت خودش را در یک طبقه مجزا و دور از کارمندان قرار داده و تمامی جلسات کاری را هم به معاونانش سپرده است! در آن سوی ماجرا البته همان گلایه‌های همیشگی از سوی اصناف وجود دارد. اغلب بازاریان از تعطیلی دو هفتگی بازار نه تنها استقبال نکرده که گلایه هم دارند و می‌گویند که چرا باید ادارات و بانک‌ها را باز بگذارند و تنها زورشان به ما می‌رسد.


[ بازدید : 205 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]