سوغاتی لذیذ و مقوی مردم شهربابک

جمعه 7 آذر 1399
17:14
خبرنویس

اگربه شهرستان شهربابک سفر کرده باشید و یا با شهربابکی‌های میهمان نواز همسفره شده باشید بعید است سوغات همیشگی سفره‌های اهالی این شهرستان را نچشیده باشید و مشتاقانه از آن برای عزیزان خود نبرده باشید.

اسپار سابقه دیرینه‌ای درشهربابک دارد و به دست عشایر این شهرستان تهیه و در برخی مواقع به عنوان غذا مصرف می‌شود.

برای نگهداری اسپار که نوعی ماست است آن را درون مشک می‌ریزند و در جایی به نام مشکدانی که از بوته‌های بیابانی درست می‌شود می‌گذارند و در طول روز روی آن را با گلیم، فرش و ... می‌پوشانند تا هوای گرم بیرون به مشک‌ها نرسد و خنک بمانند و شب نیز روی آن را برمی دارند تا مشک‌ها خنک شود، هوای گرم باعث می‌شود طعم و مزه‌ی اصلی اسپار تغییر کند.

برای دیدن طرز تهیه این سوغاتی خوشمزه به سراغ یکی از بانوان شهربابک رفتیم که هنوز به روش سنتی این محصول با ارزش را تهیه و تولید می‌کند.


موضوعات: عمومی,
[ بازدید : 570 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]