عوارض درمان زگیل تناسلی با پودوفیلین چیست؟

دوشنبه 4 بهمن 1400
10:42
خبرنویس

اگر تعداد و محل زگیل های مقعد گسترده باشد، ممکن است بیهوشی عمومی یا اسپینال مورد نیاز باشد. بیهوشی عمومی یا بیحسی نخاعی ممکن است در صورت زیاد بودن تعداد و گستردگی زگیل ها نیاز باشد. ولی اگر تعداد زیادی زگیل های ایجاد شوند، ممکن است دوباره به جراحی نیاز داشته باشید. ممکن است برای درمان به جلسه های مختلف نیاز باشد و کماکان احتمال بازگشت زگیل ها به روی پوست وجود دارد. البته گرچه اکثر زگیل ها به صورت خود به خود و حدود 18 ماه از بین می روند اما بهتر است هرچه سریع تر درمان کرد. اما کسانی که جراحی می کنند معمولاً یک روز دوره نقاهت دارند و می توانند روز بعد به محل کار خود بازگردند، در حالی که افرادی که جراحی گسترده تر و شدید تری داشتند ممکن است چند روز تا چند هفته در خانه بمانند. در حقیقت، HPV به قدری شایع است که منبع موثقی از مرکز پیشگیری و کنترل بیماریها (CDC) میگوید: افرادی که بیشترین فعالیت جنسی را دارند بالاخره روزی به این عارضه مبتلا میشوند.این ویروس همیشه هم منجر به عوارضی نظیر زگیل تناسلی نمیشود.

این نوع ویروس بیشتر فعالان جنسی از هر جنسی و در هرسنی را مبتلا می کند. صبح روز بعد، پنبه را برداشته و محل را با آب گرم شستشو دهید. خیر.یعنی ممکن است در ظاهر،فرد علائمی نداشته باشد ولی ویروس عامل زگیل تناسلی را بدون هیچ علامتی دفع کند.در خانمها نیز ممکن است زگیل در قسمت داخلی دستگاه تناسلی باشد و گاهی با خونریزی خود را نشان دهد. تحقیقات نشان میدهد این واکسن در جلوگیری از ابتلا به عفونت با چهار نوع رایج اچ پی وی (6، 11، 16 و 18) در زنانی که هیچ نوع مواجهه قبلی با ویروس نداشتهاند بسیار ایمن و مؤثر است. از آنجایی که ویروس اچ پی وی مسری بوده و از طریق رابطه جنسی با فرد آلوده منتقل می شود، زمانی که افراد رابطه جنسی با یکدیگر برقرار می کنند، در معرض ابتلا به زگیل تناسلی قرار می گیرند. زگیل، برآمدگی کوچک و تومور خوشخیم پوستی است که بر اثر آلودگی به نوعی ویروس ایجاد می شود.

زگیل ها ماننده تومور کوچک یا تاول های کوچک و سفتی هستند که در صورت تماس با پوست شخص آلوده قابلیت واگیر نیز دارند. کرایوتراپی: کرایوتراپی به سرما درمانی یا فریز کردن نیز معروف است. زگیل ها با سرما هم از بین می روند. استفاده مستقیم از کرم دارویی روی زگیل ها. اگر شدت بیماری کم یا زیاد بود حتما به پزشک مراجعه فرمایید و اگر این امکان را نداشتید و یا به هر دلیلی می توانید از درمان های خانگی و گیاهی استفاده کنید. دلیل امر این است که زگیلهای قدیمی قبل از اینکه درمان شوند ویروس را به پوست نواحی اطراف زگیلهای ”جدید“ اطراف زگیلهای اصلی رشد میکنند. زگیل هم یکی از واکنش های بدن است که به دنبال ورود ویروس ها ایجاد می شود. باید حدود ۲ هفته باید صبر کنید تا زخم ها خوب شوند. همچنین باید توجه داشت که در صورت خاراندن زخم ممکن است ویروس به سایر قسمتهای پوست نیز سرایت کند.

منبع :

https://irurology.com/زگیل-تناسلی-و-درمان-جدید/



[ بازدید : 1082 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]