تاریخچه برند نایک؛ معرفی پرفروش ترین کفش‌های نایکی

پنجشنبه 28 بهمن 1400
14:07
خبرنویس


برند نایک یکی از قدیمی‌ترین برندها در صنعت پوشاک و مد است و سالانه افراد زیادی محصولات ورزشی و کفش نایک را خریداری می‌کنند. اگر کیفیت برای شما مهم است و می‌خواهید دچار آرتروز و کمردرد نشوید حتما باید اطلاعات مختلف و تاریخچه برند کفش‌ها را مطالعه کنید تا آگاهانه از آن‌ها خرید نمایید. همچنین بهتر است این را بدانید که تلفظ درست برند نایک، نایکی است. در ادامه با ما همراه باشید تا تاریخچه و انواع کفش‌ نایک را برای شما توضیح دهیم.

https://www.sherwin-williams.com/homeowners/color/find-and-explore-colors

آشنایی با بنیانگذاران برند نایک

فیل نایت و بیل بوئرمن در سال ۱۹۶۴ شرکتی به نام بلو ریبن اسپرت (Blue Ribbon Sport) را ایجاد کردند. بیل باورمن قبل از افتتاح این شرکت به ۳۱ ورزشکار المپیکی تمرین داده بود و بسیاری از آن‌ها نیز رکوردهای ماندگاری برای کشور آمریکا آورده بودند.

فیل نایت نیز عاشق ورزش دو بود و بیل باورمن به او در این زمینه آموزش می‌داد. او همیشه دوست داشت تا کفش‌های شاگردهای خود را بهبود دهد تا بتوانند بهتر بدوند و کم‌تر آسیب ببینند. بنابراین چند نکته از کفش دوزی محلی یاد گرفت و شروع به تغییر کفش‌های دوندگان کرد‌.

در واقع اولین کسی که کفش‌های باورمن را به پا کرد نایت بود. او به طور آزمایشی با آن‌ها دوید ولی کیفیت کفش‌ها بسیار بالا بود، بنابراین هم تیمی او در سال ۱۹۶۰ در المپیک آن کفش‌ها پوشید و مدال طلا کسب کرد.

ایده شرکت نایک از کجا آمد؟

داستان از آن جایی شروع شد که نایت دانشجوی کارشناسی ارشد بود و استاد او به نایت گفته بود که یک مقاله در مورد کسب و کار جدید بنویسد‌. نایت تصمیم گرفت موضوع مقاله در مورد راه اندازی یک شرکت که با محصولات ورزشی آدیداس رقابت کند، باشد‌. ایده‌ی فیلیپ این بود که از نیروی انسانی ژاپن استفاده کنند و کفش‌های ورزشی ارزان‌تر و با کیفیت بالاتر تولید کنند.

هنگامی که فیلیپ فارغ التحصیل شد تصمیم گرفت ایده خود را عملی کند او به ژاپن و شرکت اونیتساکا تایگر که عرضه کننده‌ی کتانی بود، رفت و با مدیر اجرایی شرکت صحبت کرد‌. تایگر، مدیر شرکت از نایت در مورد کار او پرسید و با این که شرکت بلو ریبن اسپرت هنوز تاسیس نشده بود، فیلیپ خود را رئیس این شرکت معرفی کرد.

نایت به تایگر گفت که او می‌تواند محصولات خود را از طریق شرکت آن‌ها به آمریکا عرضه کند و از او درخواست کرد تا نمونه کار خود را برای نایت بفرستد. بنابراین نایت محصول را به همکاران خود نشان داد تا آن‌ها نیز کفش را بررسی کنند.

تاسیس شرکت بلو ریبن اسپرت

هنگامی که فیلیپ نایت از ژاپن به آمریکا آمد، تصمیم گرفت تا از پدرش پول قرض کند و هزینه نمونه کارها را پرداخت کرد. همچنین چند جفت کفش برای بیل باورمن فرستاد و او تصمیم گرفت تا با نایت شریک شود‌. نایت و بیل هرکدام ۵۰۰ دلار سرمایه گذاشتند و شرکت Blue Ribbon Sport را تاسیس کردند.

بنابراین آن‌ها برای بار اول از شرکت تایگر درخواست کردند تا ۲۰۰ جفت کفش برای آن‌ها تولید کند و فیل نایت شروع به فروش این کفش‌ها در پشت ماشین خود کرد. نکته‌ی جالب این بود که در همان مدت کوتاه افراد زیادی طرفدار این کفش‌ها شدند. کفش‌های نایت و باورمن کیفیت بیش‌‌تر و قیمت ارزان‌تری در مقایسه با آدیداس و پوما داشتند و این برای آن‌ها یک مزیت بزرگ محسوب می‌شد.

در سال ۱۹۶۵ باورمن ایده‌ی جدیدی به ذهنش رسید و به تایگر پیشنهاد داد تا بالشتک‌های داخلی درون کفش را بدوزد‌. همچنین یک لاستیک اسفنجی و نرم در قسمت پاشنه و پنجه کفش قرار گرفت. این طرح جدید که Tiger Cortez نام داشت، موفقیت بزرگی برای آن‌ها محسوب می‌شد. در سال ۱۹۶۷ این طرح به بازار آمد و در مدت کوتاهی بسیاری از افراد از آن استقبال کردند‌.

طراحی لوگوی نایکی

نایت و باورمن از یک دانشجوی هنر به نام کارولین دیویس درخواست کردند تا روی طراحی لوگوی نایکی کار کند و او در ازای این کار ساعتی دو دلار و در کل ۳۵ دلار گرفت. سرانجام کارولین توانست تا با الهام از فرشته یونانی لوگوی نایکی را طراحی کند.

در اوایل سال ۱۹۷۰ فروش شرکت بلو ریبن حدود سه میلیون دلار شد. در این زمان باورمن از تایگر جدا شد تا بنیان گذار برند نایکی شود و کفش‌های خودش را طراحی کند. بنابراین در سال ۱۹۷۲ او توانست تا خط تولید خودش را راه اندازی کند. اسم نایک در فرهنگ یونان به نام خدای پیروزی است. فیلیپ در کم‌تر از ده سال در کسب و کار خودش بسیار موفق شد و توانست کفش‌های ورزشی بسیار با کیفیتی تولید کند.

پر فروش‌ترین کفش‌های نایکی در سال ۲۰۲۱

۱. نایکی ایر زوم پگاسوس ۳۷ و ۳۸

زیره این کفش‌ها ضخیم و با کیفیت است و به همین دلیل ارتفاع کفش نیز زیاد‌تر از کفش‌های دیگر می‌باشد. پگاسوس‌ها یک سری خاص از مجموعه برند نایکی هستند که چند مدل از آن‌ها نیز در سال به بازار عرضه می‌شود.

مدل پگاسوس ۳۷ برای قدم زدن روزانه بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد و مدل پگاسوس ۳۸ برای راه‌های ناهموار، دویدن و قدم زدن در گل و لای مناسب‌تر است. این کفش‌ها از فناوری خاصی تولید شدند و به همین دلیل ضد آب هستند.

۲. نایکی ایر زوم وومرو ۱۵

این کفش یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های نایکی در سال ۲۰۲۱ بوده است. سازندگان تصمیم گرفتند وومرو ۱۴ را آپدیت کنند و آن را راحت‌تر و انعطاف پذیرتر کنند. بنابراین وومرو ۱۵ برای فعالیت‌های ورزشی و دویدن بسیار عالی طراحی شده است و جلوی شوک‌های وارد شده به پا را می‌گیرد. بنابراین شما می‌توانید به راحتی ساعت‌ها با این کفش ورزش کنید.

این دو کفشی که تا به حال نام بردیم از نظر کاربران بهترین طراحی را داشتند و بسیار مقاوم و راحت بودند. کسانی که ورزشکار بودند و در مسابقات دو میدانی نیز شرکت می‌کردند این کفش‌ها را تایید کردند.

3. نایکی زوم‌ ایکس اینوینسبل (Invincible)

کفش زوم ایکس خیلی زود معروف شد و افراد زیادی از آن استقبال کردند. رویه‌ی این کفش‌ها بسیار با کیفیت و ضخیم است و به همین دلیل پای شما پیچ نمی‌خورد. قیمت این کفش‌ها ۱۶۰ پوند است و هر جفت حدود ۳۵۰ گرم وزن دارد.

۴. مدل آلفا فلای نکست پرسنت

اگر شما ورزش دو را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهید و به دنبال خاص‌ترین کفش نایک هستید مدل آلفا فلای برای شما بسیار مناسب است. هنگامی که شما این کفش‌ها را می‌پوشید احساس می‌کنید که روی هوا گام برمی‌دارید. این قابلیت به علت زیره‌ی خاص و دو تکه‌ی کفش است که قابلیت ضربه گیر پیشرفته‌ای دارد. بنابراین تعادل شما نیز حفظ خواهد شد.

۵. نایکی اینفینیتی ری اکت ۲

نام گذاری ری اکت به دلیل فناوری لایه گذاری خاصی به نام ری اکت است که زیره کفش را ضخیم و پایدار می‌کند‌ اگر از کفش‌های تخت خسته شدید و به دنبال کفش‌هایی هستید که اصطکاک بیش‌تری با زمین داشته باشند، اینفینیتی ری اکت ۲ به کمک شما می‌آید. این کفش‌ها بسیار راحت و انعطاف پذیر هستند. بنابراین کناره‌های کفش شما را اذیت نمی‌کنند. شما می‌توانید این کفش‌ها را بپوشید و به مدت طولانی ورزش‌های مختلفی مانند والیبال و بسکتبال را انجام دهید.

سخن پایانی

برندهای مطرح این روزها جایگاه خاصی در بین مردم در سر تا سر جهان باز کرده‌اند که برند نایک نایک از آن‌هاست. اما قبل از خرید حتما از اورجینال بودن محصولات اطمینان حاصل کنید. زیرا برخی از شرکت‌های تقلبی سعی می‌کنند محصولات و به ویژه کفش نایک را کپی کنند.

برای دیدن پست های بیشتر به سایت کتپوش مراجعه کنید :

https://katpoosh.com/


[ بازدید : 335 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]