عقیم سازی گربه چگونه انجام می شود؟

دوشنبه 20 تير 1401
18:16
خبرنویس

از سوی دیگر باید توجه داشته باشید به علت اینکه پس از انجام جراحی عقیم سازی حیوانات، هنوز دارو در بدن حیوان شماست و حیوان تحت تاثیر دارو قرار دارد ممکن است بر حرکات خود کنترل نداشته و رفتارهای تهاجمی از خود نشان دهد. توجه کنید که حتما به منظور پرت کردن حواس سگ پس از عمل به آن اسباب بازی بدهید. گربه هایی که به دنبال فرار از خانه هستند نیز می توانند در اثر پرت شدن از پنجره های بلند، گیر کردن در شکاف های کوچک دچار آسیب شوند. بعد از عقیم سازی نیازهای تغذیه بچه گربه تغییر می کند . برای مراقبت بعد از عمل هم داروهای آنتی بیوتیک تجویز میشه تا از عفونت زخم جلوگیری بشه. ، پسیلیوم و پری بیوتیک ها (از جمله FOS) به تعادل در فلور روده و کیفیت خوب مدفوع کمک می کند (عقیم سازی گربه).


پروتئین هایی که به گربه شما در حفظ حجم عضلات و همچنین تقویت هضم و فلور روده کمک می کنند. اگر گربه شما دچار اضافه وزن شد ، باید حجم روزانه آن کاهش یابد. هورمون های موجود در بدن پس از خنثی سازی باعث تغییرات متابولیکی می شوند،بنابراین گربه ها اغلب پس از عقیم سازی بسیار آرام ترند.با این حال هنوز اشتهای خوبی دارند و می توانند دچار چاقی و عوارض بعد از آن مثل دیابت یا سنگ ادرار بشوند.در نتیجه کیفیت زندگی و حتی امید به زندگی گربه بسیار کاهش می یابد.برای جلوگیری از اضافه وزن و عواقب آن،یک رژیم غذایی خوش طعم با فیبر بالا و محتوای چربی متوسط توصیه می شود.


معمولاً در پناهگاه های حیوانات، جراحی عقیم سازی اغلب در این زمان انجام می شود. این عمل اغلب در حدود شش تا هشت ماهگی انجام میشود، اما اگر سگ سالمتری را به فرزندی قبول کرده باشید، میتواند در هر زمانی از زندگی او این کار را انجام دهید. غذای خشک بچه گربه عقیم شده رویال کنین (Royal Canin Sterilised Kitten)، یک رژیم غذایی متعادل برای بچه گربه های ۶ تا ۱۲ ماهه عقیم شده که که نیازمند رژیمی، جهت کمک به شرایط عقیم سازی انهاست. از جمله این معایب اضافه وزن و چاقی می باشد که می توان با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب از این اتفاق پیشگیری کرد. اگر خرگوش بعد از عمل بی تابی کند ، بی حوصله باشد ، بی اشتها باشد ،حالتهایی از درد با حرکات خود نشان دهد باید از دارو های مناسب مسکن استفاده کنید . دقت کنید که چنانچه 48 ساعت بعد از عمل جراحی سگ شما دچار بی اشتهایی است و غذا نمی خورد به دامپزشک تماس بگیرید. مطالب زیادی در این باره خواندهاید یا شنیدهاید به دامپزشکان اعتماد کنید از آنها نظر بخواهید و به توصیه افراد غیر متخصص بسنده نکنید و در نهایت خودتان تصمیم بگیرید.


احتمال ابتلاء به سرطان پستان در سگ یا گربه ماده ای که قبل از شروع اولین سیکل فحلی خود عقیم شود تقریبا صفر است. یک کیسه تکه ای حاوی 100 گرم غذای مرطوب حاوی نیمی از مایعات توصیه شده روزانه گربه شما است! پس از اولین فحلی این احتمال به 7% و بعد از دومین فحلی خطر بروز سرطان به 25% خواهد رسید (یک مورد از هر چهار مورد). خیلی از کسانی که گربه دارند، مطمئن هستند که رفتار گربه بعد از عمل، کاملا تغییر کرده ولی این تغییر بلافاصله بعد از عمل نیست. حال سوال این است که آیا جراحی عقیم کردن در سگ و گربه هاییکه بیش از دو سیکل فحلی را پشت سر گذاشته اند خیلی دیر است؟ میزان پروتئین این محصول بیش از 37% می باشد و فرمولاسیون آن توسط ال کارنتین غنی سازی شده است. غذای گربه عقیم شده سلبن مدل استرلایزد Sterilised با فرمولاسیون و مواد اولیه اروپایی مناسب همه نژادهای گربه تولید شده است.


صاحبان حیوانات خانگی برای تعیین سن مناسب عقیم سازی برای سگها باید با دامپزشک خود مشورت کنند. این به این علت است که حیواناتی که عقیم می شوند دوره درمان پس از عمل جراحی را باید طی کنند و با توجه به اینکه پس از این جراحی درخیابان رها می گردند از سرنوشتشان هیچ اطلاعی در دست نیست. برای تخمین زدن هزينه عقيم كردن سگ ماده باید به موارد زیر توجه کنید. نگران نباشید ، دستورالعمل های تغذیه ما را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که گربه شما برای سلامتی مقادیر ایده آل غذای خشک و مرطوب را دریافت می کند. بنابراین، برای اطمینان از جلوگیری از مشکلات فوق، بهتر است بچه گربههای نر را زود عقیم کنید. Royal Canin Sterilized 37 Cat شامل یک انرژی مناسب و مقادیر دقیق چربی متعادل است تا اطمینان حاصل شود که گربه شما انرژی مورد نیاز را دریافت می کند. عقیم سازی را میتوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفت زیرا حیوانات خانگی عقیم شده کمتر مستعد ابتلا به برخی بیماریها میشوند. این تغییر نیازمند مواد غذایی برای تامین ایمنی بدن و کنترل وزن، در کنار رشد صحیح این حیوان خانگی در این سن حساس میباشد.


https://nikpetclinic.com/sterilization-of-male-and-female-dogs/


[ بازدید : 1770 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]