آیا سگ پامرانیان می تواند تخم مرغ بخورد؟

چهارشنبه 12 مرداد 1401
18:21
خبرنویس

همه ما دوست داریم که گاهی اوقات از غذایی که می‌خوریم به سگ خودمان هم بدهیم، حتی ممکن است گاهی اوقات سگ ما نیز تقاضای غذا کند. اما آیا می‌توانیم هر غذایی که میخوریم را به سگ خود بدهیم. بعضی از غذاها برای سگ ها مضر و خطرناک است و نباید به سگ داده شود. آیا تخم مرغ هم جزو این غذاهاست؟ آیا میتوانیم به سگ پامرانین خود تخم مرغ بدهیم؟ این سوالی است که ممکن است روزی از خودتان بپرسید. پس در این مقاله به این سوال پاسخ میدهیم که آیا خوردن تخم مرغ (خام، پخته) برای سگ پامرانین مضر است یا مفید.

این یک سوال روتین و پرتکرار است، زیرا بسیاری از صاحبان سگ برای صبحانه تخم مرغ می خورند، پس طبیعی است که گاهی اوقات فکر کنند که آیا تخم مرغ را میتوانند به سگ پامرانین خود بهند یا خیر. همه ما میدانیم که تخم مرغ برای انسان خوب است ولی برای سگ چطور؟

آیا خوردن تخم مرغ برای پامرانین ها بی خطر است؟

پاسخ یک بله بزرگ است. با این حال، مواردی وجود دارد که باید در نظر داشت.

فواید تخم مرغ برای پامرانین به شرح زیر است:

1- سالم نگه داشتن پوست و موی سگ

یکی از فواید بزرگ تغذیه تخم مرغ برای پامرانین این است که می تواند به سلامت پوست کمک کند. هر چند که ممکن است شما با نظافت به موقع و درست بتوانید پوست و پوشش سگ خود را تمیز و سالم نگه دارید، اما این کافی نیست. تغذیه سگ پامرانین نقش بسزایی در سلامت پوست و خز سگ دارد.

تخم مرغ به براق و قوی بودن موهای سگ پامرانین کمک میکند.

2- سرشار از ویتامین A

تخم مرغ نه تنها به قوی و سالم نگه داشتن خز پامرانیان کمک می کند، بلکه به عضله سازی و ترمیم بافت نیز کمک می کند.

3- تخم مرغ غذایی ارزان و مفید است

در صورتی که از تخم مرغ به عنوان غذای اصلی سگ استفاده نکنید،‌ اضافه کردن تخم مرغ به برنامه غذایی پامرانین به عنوان یک میان وعده گزینه عالی و کم هزینه است. چرا میگوییم که از تخم مرغ به عنوان غذای اصلی استفاده نشود؟

چون سگ ها برای اینکه نیازهای روزانه شان تامین شود به پروتئین، چربی، فیبر و مواد معدنی نیاز دارند و همه این موارد از طریق تخم مرغ تامین نمی‌شود. غذای سگ پامرانین باید حاوی درصد بالایی پروتئين و چربی باشد، تا نیازهای روزانه اش را تامین کند.

از طرفی سگ پامرانین متابولیسم خیلی سریعی دارد و خیلی زود انرژی غذای دریافتی‌ را می‌سوزاند؛ به همین دلیل اگر رژیم غذایی بد و بی‌کیفیتی داشته باشد به سرعت وزن کم می‌کند و دچار مشکلات گوارشی می‌شود.

حدود 10 درصد به میوه، سبزیجات و سایر مواد معدنی اختصاص داده می شود.

نکات مهمی که در تغذیه سگ پامرانین با تخم مرغ باید در نظر بگیرید

1-‌ هر روز به سگ خود تخم مرغ ندهید.

برخی از منتقدان می گویند که تغذیه با تخم مرغ سالم نیست، زیرا می تواند باعث کمبود بیوتین شود. اما این امر بسیار نادر است و برای این اتفاق، سگ باید به طور منظم مقدار زیادی با تخم مرغ تغذیه شود. بنابراین، مانند هر غذای دیگری، اگر به پامرانین خود تخم مرغ می دهید، باید در حد اعتدال باشد. حتی زیاد بودن یک چیز خوب هم بد است!

2- سعی کنید از دادن تخم مرغ خام به پامرانین خودداری کنید.

ممکن است خوردن تخم مرغ خام مشکل زیادی برای سگ ایجاد نکند، با این حال شخصا باید در رژیم غذایی خام بسیار مراقب باشید. برخی از نژادها هستند که می توانند رژیم غذایی خام را تحمل کنند. به طور معمول پامرانین یکی از آنها نیست.

3- مانند هر غذایی، همیشه احتمال عدم تحمل غذایی یا حساسیت غذایی وجود دارد. برخی از سگ ها به مرغ حساسیت دارند که جزء اصلی غذاهای تجاری و خانگی است. بنابراین، اگر قرار است برای اولین بار به پامرانین خود تخم مرغ بدهید، مانند هر غذای جدید دیگری، بهتر است 1 تا 2 روز بعد از آن پامرانین خود را تماشا کنید تا ببینید آیا عوارض جانبی وجود دارد یا خیر.

اکثریت پامرها تخم مرغ را دوست دارند و به راحتی آنها را تحمل می کنند. اما ممکن است سگ شما استثنا باشد، پس بهتر است رفتار سگ را بعد از خوردن تخم مرغ زیر نظر داشته باشید.

4- یکی از ساده ترین راه های دادن تخم مرغ به پامرانیان، تهیه تخم مرغ آب پز است. پس از خنک شدن، می توان آن را به راحتی به قطعات لقمه ای برش داد و در یک وعده غذایی مخلوط کرد.

5- برخی از سگ ها بعد از خوردن تخم مرغ دچار نفخ می شوند، پس اگر سگ شما زیادی نفخ دارد بهتر است مقدار کمی تخم مرغ به او بدهید، یا اصلا تخم مرغ را از سبد غذایی سگ حذف کنید.

دستورالعمل پخت تخم مرغ برای سگ پامرانین

دستور العمل های زیادی برای تهیه تخم مرغ برای سگ پامرانین وجود دارد، اما یکی از موارد مورد علاقه ما مخلوط تخم مرغ و سیب زمینی شیرین است.

فواید تخم مرغ را قبلا گفتیم. فواید سیب زمینی شیرین این است که منبع خوبی برای کربوهیدرات ها، فیبر، پتاسیم، ویتامین A، C، B6 و پروتئین است.علاوه بر این، سیب زمینی فاقد چربی است و مهمتر از همه، هضم آنها برای پامرانین بسیار آسان است.

در واقع، برای پامرهایی که ناراحتی های معده دارند، سیب زمینی شیرین یکی از غذاهای توصیه شده برای تغذیه است تا معده استراحت کند. درست کردن این غذای فوق العاده سالم بسیار آسان است!

1- یک عدد سیب زمینی شیرین را بجوشانید تا نرم شود.

2- بعد از سرد شدن، آن را برش داده و سیب زمینی را در ظرفی بریزید.

3- دو عدد تخم مرغ را در تابه نچسب تفت بدهید. (بهتر است از روغن و سایر چاشنی ها استفاده نکنید، در صورت لزوم فقط خیلی خیلی کم نمک بزنید.)

4- بعد از اینکه تخم مرغ ها هم زده شد، آن ها را با سیب زمینی ها مخلوط کنید.

بیشتر پامرانین ها عاشق این غذای تخم مرغی هستند. می توانید با اضافه کردن مرغ (گوشت سفید پخته یا آب پز) آن را به یک وعده غذایی کامل تبدیل کنید. همزمان میتوانید از سبزیجات مفیدی مانند نخود پخته، هویج و یا لوبیا سبز استفاده کنید.

آیا پوست تخم مرغ برای پامرانین خوب است؟

در حالی که انسان هرگز پوست تخم مرغ را نمی‌خورد، اما ممکن است برای سگ ها مفید باشد. پوست تخم مرغ میتواند به تقویت استخوان ها و به خصوص دندان های پامرانین کمک کند. چون پامرها دندان های نرم و آسیب پذیری دارند، پوست تخم مرغ برای آنها خوب است. اما چطور باید پوست تخم مرغ را به پامرانین بدهیم؟

چگونه باید پوسته تخم مرغ را به پامرانین داد؟

ابتدا باید تخم‌مرغ‌ها را بجوشانید تا از خطر ابتلا به سالمونلا جلوگیری کنید. پس از جوشاندن، باید اجازه دهید تخم‌مرغ‌ها کاملا خشک شوند و سپس با استفاده از آسیاب قهوه یا غذاساز، پوست تخم مرغ را آسیاب کنید.

برای 1 وعده غذایی در روز، نصف قاشق چایخوری را روی غذای روزانه پامرانین خود بپاشید. سعی کنید در ابتدا آن را با غذای سگ ترکیب کنید، چون ممکن است سگ شما دوست نداشته باشد آن را بخورد. این افزودنی آسان به غذای پامرانیان شما به تقویت استخوان ها و دندان ها کمک می کند. به یاد داشته باشید، برای هر غذایی، اعتدال کلید اصلی است.

منبع: www.petpom.com


[ بازدید : 370 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]