عقیم سازی “اسپای” یا تخمدان، یک عمل جراحی دامپزشکی است که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود

شنبه 12 شهريور 1401
16:01
خبرنویس

این روش نیز تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. در این قسمت از مقاله، سه دلیل مهم برای عقیم سازی یا خنثی سازی یک سگ خانگی ذکر شده است. قابل ذکر است عقیم سازی گربه های نر, ماده خیابانی گام مهمی در جلوگیری از انتقال بیماری های ژنتیکی, کنترل نسل ها و جمعیت, جلوگیری از بیماری های منتقله از طریق جنس می باشد. عقیم سازی سگ نر از بروز سرطان بیضه جلوگیری کرده و خطر ابتلا به مشکلات دیگری مانند بیماری پروستات را کاهش می دهد. این بدین معناست که احتمال خونریزی، جذب جنس نر شدن و تغییرات رفتاری بعد از انجام عمل جراحی همچنان وجود دارد. سالها، اکثر دامپزشکان توصیه می کردند که بهتر است برای عقیم سازی تا رسیدن بلوغ (در شش ماهگی) صبر کرد و برخی هنوز هم این توصیه را قبول دارند.

کاهش قدرت یادگیری، تغییرات در چرخه خواب و بیداری، پیشرفت اختلالات شناختی، افزایش بی-اختیاری ادرار در هر دو جنس (در صورت عقیم سازی پیش از سه ماهگی)، کم کاری غده تیروئید، افزایش میزان خشونت در سگ های ماده به دنبال عقیم سازی ناموفق (باقی ماندن تخمدان ها و یا حتی بخشی از آنها)، افزایش ترس در سگ های نری که در سنین خیلی پایین عقیم شده اند. یک حیوان خانگی نر که عقیم نشده است، تقریباً هر کاری را برای یافتن جفت انجام می دهد. حتی ممکن است حیوان خانگی شما برای رفتن به دنبال جفت در زمین زیر حصار یک تونل بلند حفر کند. این جذابیت طبیعی ممکن است باعث شود سگ های نر بیگانه با سگ ماده تان جفت گیری کنند. هر بار که این اتفاق می افتد، او برای سگ های نر بسیار جذاب می شود. نگهداری از تعداد زیادی حیوان خانگی در فضای کوچک آپارتمان ها بسیار دشوار است. در غیر این صورت باید تو کوچه و خیابون دنبالش بگردید تا شاید بتونید پیداش کنید. جالب است بدانید سگهای نر ای که عقیم نشده باشند رفتارهایی مثل لیسیدن آلت تناسلی خود را دارند ،سوار شدن بر روی سگهای دیگر و سوار شدن روی بالش یا پاهای افراد را دارند و در نتیجه عقیم سازی سگ ها باعث کاهش این نوع از رفتارها و حتی باعث می شود توجه بیشتری به والدین خود کنند.

عقیم سازی در خرگوش و هر آنچه که باید بدانید. 2. رعایت رژیم غذایی که دامپزشک توصیه می کند معمولا توصیه می شود قبل از عمل عقیم کردن سگ، 8 ساعت سگ باید پرهیز غذایی داشته باشد. انتخاب طبیعی از ژنهایی حمایت می کند که مربوط به اندازه بزرگتر حیوان و قابلیت مبارزه کردن هستند. از مزایای عقیم سازی حیوانات می توان به خطر کمتر بیهوشی و تغییر رفتار و مشکلات سلامتی اشاره کرد. عقیم سازی یا خنثی سازی می تواند منجر به کاهش خطرات خاص سلامتی سگ های ماده و نر شود. در کل این عمل یه عمل ساده محسوب میشه و فوایدش از مضراتش خیلی بیشتره؛ اما با توجه به سلامتی خود سگ، سن و نژادش میزان ریسک و خطراتش متغیره. عقیم سازی نه تنها به حفظ سلامت حیوانات کمک می کند بلکه باعث پیشگیری از مرگ این حیوانات بی پناه می شود. شروع دوره فحلی در سگ های ماده می تواند سگ های نر را به خانه شما جذب کند. به عنوان مثال گربه سانان ماده معمولاً در طول فصل تولید مثل هر سه هفته یکبار چهار تا پنج روز دوره فحلی دارند.

حال آنکه برخی اوقات سگ همان روز ترخیص می شود. با انجام جراحی عقیم سازی، در صورت عدم وجود عوارض یا سایر مشکلات بهداشتی، سگ های نر معمولاً می توانند در همان روز انجام عمل به خانه بروند. شما به هر حال برای اخته یا عقیم کردن حیوان خانگی خود باید هزینه پرداخت کنید. این یک تصور غلط رایج است که فرد باید اجازه بدهد که گربه اش بچه داشته باشد. برای برخی از افراد به علت اینکه صحبت از اعتقادات، دین و مذهب به میان میآید، از این کار خودداری میکنند و بعضی دیگر نیز به سبب اینکه حیوان بعد از عمل، حالت شخصیتی و شخصیت واقعی خود را از دست میدهد، این کار را انجام نمیدهند. همچنین گربه های خانگی عقیم شده نیز کمتر از خانه دور میشوند و کمتر با گربههای نر دیگر دعوا میکنند. از سوی دیگر، سگها و گربههای عقیم نشده ممکن است برای نشانه گذاری قلمرو، سراسر خانه شما را با ادرار خود بدبو کنند. سگ های نر پس از فرار کردن از خانه در خیابان ها پرسه می زنند. این هزینه در کلینیک عقیم سازی های گوناگون و برای سگ های نر و ماده متفاوت است. بسیاری از این مراکز گزینه های کم هزینه یا بدون هزینه را در دسترس دارند.

https://nikpetclinic.com/sterilization-of-male-and-female-dogs/


[ بازدید : 46524 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]