مدیریت توسعه کسب و کار

يکشنبه 20 شهريور 1401
13:52
خبرنویس

بنابراین لازم است برای شناسایی تمایلات بازار و همچنین حیطه فناوری، روشهای مطالعاتی پخته و مناسبی مورد استفاده قرار گیرد تا طراحی و توسعه محصول با نگاهی اصولی شکل گیرد. این طرح، راهنمایی در تعیین امکان وقوع و تعیین میزان مرغوبیت شروع یک کسب و کار جدید است.همچنین طرح کار، مسیری را در پیش روی ما قرار می دهد که در طول مراحل بحرانی اولیه باید از آن پیروی کرد . بستر سازی برندینگ و معرفی کسب و کار به مخاتبین جهت ایجاد تقاضا در بازار . نمونهای از این تغییرات غیرقابل پیشبینی که در فضای کسب و کار کشور در سالهای گذشته اتفاق افتاده، ورود بسیاری از مردم به صنعت غذا بوده است. ماهیت موضوع خلق کسب و کار از جنس آیندهنگاری است؛ به عبارت دیگر، خالق کسب و کار، باید توان آن را داشته باشد که نیروها یا متغیرهای تأثیرگذار در فضای کسب و کار مورد نظر را بشناسد؛ سپس تغییر رفتار این متغیرها را در آینده؛ و نیز، تعامل بین این نیروها و متغیرها و تأثیر آنها را بر فضای کسب و کار مورد نظر، شناسایی و پیشبینی کند.

https://www.narbonbd.com/what-is-business-plan/

بسیاری از این موارد، پیچیده یا غیر قابل پیشبینی است. در بسیاری موارد، خدمات دریافت شده از شرکت مشاوره یکی از عوامل کلیدی در پس زمینه فروش موفق یک کسب و کار بوده است. تأثیر عوامل فرهنگی و اجتماعی در اجرا به حدی پیچیده است که رسیدن به تمایزات را بسیار دشوار -یا در مواقعی، غیرممکن- میسازد. به طور کلی غلبه بر نیروهای مخالف تغییر، امر بسیار سخت و پیچیدهای است و این مهم در ایران با دشواریهای بیشتری نیز روبروست؛ بنابراین برای غلبه بر نیروهای مقاوم، انرژی زیادی مورد نیاز است که محاسبه آن در افراد مختلف، کار ساده ای نیست. این رویکرد، زمانی به یک فاجعه تبدیل میشود که شخصی از این مسیر نادرستِ بهینهکاوی، به خلق یک کسب و کار بپردازد. چه زمانی از خدمات مشاوره استفاده کنیم؟ کمبود مطالعه باعث می شود که عمق درک کارآفرینان و سرمایهگذاران از پیچیدگیها و مسائل کسب و کار مورد نظرشان کم باشد؛ لذا در برخی مواقع که پیچیدگی کسب و کار، زیاد یا بازه زمانی مورد نیاز برای رشد و بلوغ کسب و کار، طولانی باشد، درک نمیشود. شاید این امر هم ناشی از همان مطالعه محدود و نیز کمحوصلگی در فکر کردن یا در گرفتن نتیجه باشد. برای بهتر نتیجه دادن تحقیق و توسعه در شرکتتان توصیه میکنیم زمانهای مشخصی را برای بررسی این واحد اختصاص دهید و تارگتهای بعدی را مشخص کنید.


فصول اول این کتاب به مباحث کلی مربوط به شناخت ماهیت کسبوکارها و همچنین مراحل عارضهیابی اختصاص دارد و فصول بعدی که بدنه و حجم اصلی این کتاب را تشکیل میدهد، به عارضهیابی بنگاههای اقتصادی از طریق طرح سوالات و ردیابی نشانهها جهت کشف عارضه اختصاص دارد. به عنوان مثال، یک طرح برای ایجاد یک محصول جدید یک برنامه رشد است. این نگاه موجب درک ساده انگارانه از راهاندازی یک کسب و کار و باعث ایجاد انگیزهها و توقعات نادرست برای این دسته از افراد می شود. در توسعه کسب و کار، ایجاد این مهارت ها شامل تحقیق در مورد نیازهای کسب و کار و رقبای آن برای به دست آوردن دید وسیع تری از بازار هدف است. اکثر کارهایی که از آن به عنوان بهینه کاوی یاد میشود، به نوعی کپی برداری از نمونههای خارجی بوده، مسیر توسعه محصول و متناسبسازی آن با بازار هدف انجام نگرفته است. شناخت صحیح و کافی از بازار در این مرحله منجر به تعیین استراتژیهای درستی برای شروع کسب و کار در حوزه صنعت و همچنین اتخاذ رویکردی مناسب برای تعامل با بازار میشود که در مقابل الگوی سعی و خطا، هزینههای سازمان را به طور حتم کاهش میدهد.

https://www.narbonbd.com/

از متخصصان تحقیقات بازار استفاده کنید یا از مشاوره خبره و حرفه ای که در حوزه کاری شما، می توانند راهنمای امین باشند. اما اگر می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید و یا آن را ارتقا دهید باید مهارت های مدیریت فضای مجازی را هم یاد بگیرید و سپس تبلیغ و معرفی محصولاتتان و یا کسب کاری که دارید را شروع کنید شغل خودتان را گسترش دهید و پیشرفت چشم گیری داشته باشید همه این ها با رفتن به مشاوره ی کسب و کار عملی می شود. بنا بر این خلق یک کسب و کار با کپیبرداری نادرست، به از بین رفتن سرمایه زیادی میانجامد که ما درکی از میزان و تعداد آنها -به دلیل ناموفق بودنشان- نداریم. از جمله دلایلی است که موجب جدایی پرسنل از سازمان و به دنبال آن، بی نظمی در سازمان و از بین رفتن مهارت ها و روشهای ساختاریافته در آن میشود. آیا رشد میکند، پایدار یا رو به زوال است؟ در بسیاری از مواقع صاحب سرمایه یا مدیرعاملی که به خارج از کشور رفته، با مشاهده محصولی خاص و جذب آن شدن، عیناً همان را وارد بازار ایران می کند یا مشابه آن را میسازد و از نگاه خود، بهینهکاوی درستی انجام داده است؛ در حالی که اصول بهینه کاوی چنین نیست و این امر، قواعد و روشهای استانداردی دارد که در ایران کمتر به آن توجه شده است.


[ بازدید : 4843 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]