بررسی مشخصات بازی فیفا - FIFA 22

دوشنبه 23 آبان 1401
16:40
خبرنویس

اولین روزهای پاییز زمان معمول انتشار نسخه جدید فیفا است و امسال نیز به تبعیت از این رسم سالانه، الکترونیک آرتز چند روز پیش بازی FIFA 22 را منتشر کرد، این در حالی است که در سال های اخیر و به خصوص پس از نسخه محبوب فیفا 17 بازی این سری فوتبال با فراز و نشیب هایی همراه بوده است و اکنون EA امیدوار است که نسخه جدید بتواند دوباره طرفداران قدیمی فیفا را خوشحال کند و فروش اکانت بسیاری داشته باشد.

تجربه‌ای واقع‌گرایانه در بازی فیفا 22

از گذشته این بحث بین بازیکنان وجود داشت که FIFA بیشتر یک شبیه‌ساز فوتبال است که تجربه‌ای واقع‌گرایانه را در اختیار بازیکن قرار داده، درحالی‌که PES ساده‌تر بوده و بیشتر شبیه به یک بازی ویدیویی است. در بازی FIFA 22 به دلیل شکستن مرزهای محدودیت در نسل جدید عناوین ویدیویی و قدرت رایانه‌ها و کنسول‌های جدید، این واقع‌گرایی به‌حداعلا رسیده و تقریباً می‌توان گفت که نزدیک‌ترین شبیه‌ساز به فوتبال واقعی را در دستان خود خواهید داشت. تمامی انیمیشن‌های بازیکنان توسط تکنولوژی Motion Capture در بازی طراحی‌شده و بیش از 4000 انیمیشن جدید نیز نسبت به بازی قبلی اضافه‌شده است.

این موارد باعث شده تا بازیکنان در زمین کاملاً مشابه با انسان‌های عادی رفتار کنند و تفاوت چندانی میان یک مسابقه واقعی فوتبال که از تلویزیون تماشا می‌کنید و تجربه بازی FIFA 22 حس نشود. از طرفی گرافیک نسل جدیدی که در این بازی شاهد هستید، نفس را در سینه شما حبس خواهد کرد. نورپردازی‌ها، جزییات چهره بازیکنان، جزییاتی که در لباس‌ها و بافت‌ها پیاده‌سازی شده، چمن ورزشگاه و همچنین تماشاگرانی سه‌بعدی که محیط ورزشگاه را واقع‌گرایانه‌تر کرده‌اند، همگی تصاویری زیبا و واقع‌گرایانه در کنار یکدیگر پدیدی می‌آورند و نظیرش را در هیچ عنوان دیگری نخواهید یافت. علاوه بر این فیزیک توپ فوتبال و وزن آن به شکلی دقیق طراحی شده تا احساس واقعی ضربه زدن به آن را در کنار بازیکنان داشته باشید و لذت ببرید.

فیفا 22 و هوش مصنوعی فوق العاده

از طرفی دیگر هوش مصنوعی فیفا 22 دستخوش تغییرات جدی شده تا هر بازیکن با توجه به ویژگی‌های فردی خود تصمیم‌گیری کند، این یعنی در طول بازی، تصمیم‌گیری بازیکنان جداگانه بوده و همگی به‌طور هم‌زمان اجرایی می‌شوند. به‌جز این مورد، همان‌طور که در قبل اشاره شد، گرافیک بازی و جزئیات ذکر شده، کاملاً آن را برای ورود به نسل جدید آماده کرده تا یکی از زیباترین و واقعی‌ترین فوتبال‌های مجازی را پیش چشمان شما به نمایش بکشد. بخش‌های زیادی در کنار بخش اصلی بازی وجود دارد، برای مثال بخش VOLTA که فوتبال خیابانی است و قسمت Career که در آن قابلیت ساخت یک باشگاه تازه و شخصی اضافه‌شده است.

تیم‌های لایسنس شده و تنوع آن‌ها

از دیگر ویژگی‌های بازی FIFA که برتری آن را نسبت به PES نشان می‌دهد، وجود تیم‌های واقعی و لایسنس شده با آخرین تغییرات و نقل انتقالات است که منجر به تجربه‌ای واقع‌گرایانه و لذت‌بخش از دنیای فوتبال، آن‌هم در پشت صفحه‌نمایش شما می‌شود. وجود لیگ‌های معروف در هر کشور، مسابقات در سطوح مختلف، تیم‌های لیگ برتر و دسته‌های یک و دو، تیم‌های ملی برای جام جهانی وباعث می‌شوند هر مدل مسابقه‌ای را که دوست دارید در بازی فیفا 22 تجربه کنید. شاید بهترین ویژگی بازی FIFA وجود همین تیم‌های واقعی باشد، هرچند تعدادی از تیم‌ها لایسنس خود را به‌صورت اختصاصی در اختیار بازی PES قرار داده‌اند و در FIFA 22 نیز حضور ندارند.

به‌روزرسانی‌های دائمی و محتوای جدید

از دیگر نکات بازی FIFA 22 وجود به‌روزرسانی‌های دائمی منتشر شده توسط استودیو سازنده است. تا زمانی که بازی فیفا 22 آخرین نسخه منتشر شده باشد و شماره جدیدش معرفی نشود، تمامی تیم‌ها و نقل و انتقالات به‌صورت دائمی به‌روزرسانی می‌شوند. همچنین رویدادهای فصلی و چالش‌های هفتگی برای بازی در نظر گرفته می‌شود که دائم تغییر می‌کنند و لایه جدیدی از سرگرمی را به گیم پلی فیفا اضافه خواهند کرد. بدون شک این ویژگی‌های بازی FIFA 22 آن را به پادشاه نسل جدید شبیه‌سازهای فوتبال تبدیل می‌کند.

سخن پایانی

در مجموع، برگ برنده اصلی FIFA 22 نسبت به آخرین نسخه های این سری قطعاً گیم پلی این نسخه است. سازندگان فیفا جدید با اصلاح برخی از نقاط ضعف بازی در این زمینه، تعادلی کلی بین اهمیت دفاع و حمله ایجاد کردند و همچنین تجربه چند برابر کردن روش های گلزنی را بیش از هر دو فراهم کردند. این بازی هیجان یک بازی ویدئویی شبیه به فوتبال واقعی را ارائه می دهد و پر از اتفاقات غیرمنتظره ای است که مشخصه یک بازی فوتبال است. البته وضعیت بازی بستگی زیادی به آپدیت های آینده دارد و البته نیاز به یک سری آپدیت دارد، اما در کل فیفا 22 تجربه ارزشمندی است، حداقل در مقایسه با فیفا هایی که بعد از FIFA 17 منتشر شده اند. طرفداران این سری قطعا تجربه ارزشمندی دارند که برای خرید این بازی و تجربه آن میتوانید به سایت اکانت شاپ مراجعه کنید.


[ بازدید : 112 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]