برای زیبایی و تمیزی پوست چه غذایی باید خورد؟

يکشنبه 24 مهر 1401
11:57
خبرنویس

غذاهای مناسب برای جوانسازی پوست صورت غذاهای مناسب برای جوانسازی پوست صورت
شادابی پوست از جمله مواردی است که برای همه مهم است. به همین دلیل رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهند تا خودشان این را بهبود بخشند.
یکی از مواردی که در پوست جدید بسیار مهم است، غذاهای مختلفی است که فرد می تواند در طول روز مصرف کند. از جمله این خوراکی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد که هر کدام تاثیر به دست آوردن پوستی جدید دارند.
نام اصلی در این صفحه
یک وکیل
آووکادو یکی از میوه هایی است که سرشار از ویتامین E است. به همین دلیل می توان از آن برای پوست تمیز استفاده کرد. اگر فردی هستید که از ویتامین E که از نظر شیمیایی غنی شده است برای شادابی پوست خود استفاده می کنید، آووکادو یک جایگزین عالی برای مواد شیمیایی است.
میوه های خانواده مرکبات
تاثیر مرکبات زرد و نارنجی را نمی توان نادیده گرفت. این مرکبات که به نام مرکبات نیز شناخته می شوند، منبع خوبی از ویتامین C هستند. کلاژن از جمله پروتئین هایی است که در ایجاد پوست جدید بسیار موثر است. بنابراین ویتامین C نقش مهمی در تولید این پروتئین و در نتیجه پوست جدید دارد.
ماهی تن
ماهی تن منبع غنی سلنیوم است. سلنیوم تأثیر مستقیمی بر تولید کلاژن دارد، بنابراین از پوست در برابر تهدیداتی مانند رادیکال های آزاد محافظت می کند. تن ماهی یک انتخاب بسیار خوب برای پوست شاداب است.
زغال اخته
بلوبری یک میوه عجیب و غریب است که طرفداران خود را دارد. این میوه حاوی آنتی اکسیدان های قوی است. به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای جوانسازی پوست است. از این میوه می توان به روش های مختلفی برای نشان دادن اثر روی پوست استفاده کرد. زغال اخته با ساخت کلاژن در بدن، از پوست در برابر آسیب هایی مانند رادیکال های آزاد محافظت می کند و این مکانیسم محافظتی تاثیر مستقیمی بر تولید پوست جدید دارد. این میوه از آمریکای شمالی را می توان با ماست خورد، روی پوست تاثیر می گذارد و نقش مهمی در سلامت بدن دارد.
چای سبز
چای سبز بهترین نوشیدنی برای پوست سالم است. چای سبز تاثیر خاصی روی پوست شما دارد. این نوشیدنی یک ضد آفتاب خوب است. بنابراین با این نقش می توانید از پوست در برابر آسیب های احتمالی محافظت کنید. زبری پوست، پیری زودرس، محافظت در برابر رادیکال های آزاد و غیره. چیزهای منفی که می توانید با نوشیدن 3-4 فنجان چای سبز در روز از آنها جلوگیری کنید. علاوه بر این، استفاده از چای سبز می تواند باعث افزایش شادابی پوست و افزایش رطوبت پوست شود.
اسفناج
اسفناج تمام فوایدی را که می توانید تصور کنید برای سلامتی دارد. اسفناج سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است، بنابراین می توان از آن برای سلامت پوست استفاده کرد. نوشیدن یک لیوان آب اسفناج در صبح برای سلامت پوست بسیار موثر است. بنابراین پس از گذشت چند روز شادابی پوست شما مشهود است و به راحتی سلامت آن را احساس می کنید. اسفناج همچنین می تواند از پوست در برابر نور خورشید محافظت کند. مصرف اسفناج برای تولید پروتئین کلاژن برای بسیاری از انواع پوست ضروری است.
گوجه فرنگی
گوجه فرنگی یکی از غذاهای ویژه ای است که سرشار از آنتی اکسیدان است. از گوجه فرنگی می توان برای جوانسازی طولانی مدت پوست استفاده کرد. خواص ضد پیری، درمان انواع آکنه و آکنه یکی از کارهایی است که خوردن گوجه فرنگی می تواند برای پوست انجام دهد. از این محصول ویژه می توان به عنوان ماسکی برای سلامت پوست صورت استفاده کرد. همچنین می توانید مواد مغذی مورد نیاز پوست خود را از طریق گوجه فرنگی تامین کنید.
هویج
هویج ریشه این گیاه است که برای سلامت و بهداشت پوست استفاده می شود. این گیاه که حاوی ویتامین A و بتاکاروتن است به طور بسیار موثری پوست را شاداب نگه می دارد. همچنین می توانید با مصرف هویج از پوست خود در برابر اشعه های خورشید محافظت کنید.
دامبا
از جمله ویتامین های ضروری برای پوست می توان به ویتامین های A و E اشاره کرد که در انار به وفور یافت می شود. انار میوه ای است که دارای آنتی اکسیدان های قوی است که به تولید کلاژن مورد نیاز پوست کمک می کند. کلاژن تأثیر مستقیمی بر بازسازی پوست دارد. به همین دلیل می توان از آن برای داشتن پوستی سالم استفاده کرد.
میوه خشک شده
آجیل، انواع میوه های خشک، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. این آجیل برای داشتن پوستی زیبا و سالم بسیار مفید است. به همین دلیل، بسیاری در تلاش برای تهیه آنها هستند. بادام از مغزها سرشار از ویتامین E است که برای سلامت پوست بسیار مفید است. علاوه بر ویتامین E، ممکن است از مس موجود در بادام نیز بهره مند شوید. مس نقش مهمی در داشتن موهایی سالم و زیبا دارد. در بیشتر موارد، بادام زمینی از آسیب پوست محافظت می کند. در نتیجه این لایه محافظ جوان سازی و سلامت کلی پوست را به همراه خواهد داشت.
نکته ای در مورد شادابی پوست
بیشتر افراد خواهان شادابی برای پوست بدن و صورت هستند. زیرا می تواند هر فردی را زیبا جلوه دهد. اما نکته اینجاست که شما نباید تمام داروهای موجود را برای حفظ سلامت و شادابی پوست خود امتحان کنید. زیرا اگر این روش ها نه تنها پوست شما را شاداب نگه دارند بلکه آن را ضعیف کنند، چیزی جز پشیمانی نخواهید داشت. به همین دلیل باید از ابتدایی ترین روش ها پیروی کرد. یک رژیم غذایی سالم بهترین راه برای شماست. اگرچه این مواد اثرات خود را به تدریج نشان می دهند، اما استفاده از آنها برای بدن مفید است و عوارض شیمیایی ندارد. البته لازم به ذکر است که مصرف زیاده روی در آن برای بدن مضر است. به همین دلیل باید به مصرف این غذاها توجه شود. علاوه بر این روش هایی مانند حلزون تراپی و مزویت برای پاکسازی و شادابی پوست کاربرد فراوانی دارند که از محبوب ترین و موثرترین روش های شاداب سازی پوست هستند.

https://fatemehhabashi.com/what-to-eat-for-the-beauty-and-freshness-of-the-skin/


[ بازدید : 572 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

داشتن عملکرد بهتر بدنی در هنگام ورزش

چهارشنبه 20 مهر 1401
15:48
خبرنویس

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که فشار مداوم و شدیدی را برای عملکرد بهتر و دریافت بیشتر از تمرین خود احساس می کنید. در هر صورت، ممکن است تمرینات خود را به درستی انجام ندهید و بیشترین بهره را از آن ببرید. اما حقیقت این است که شما کمتر از نیمی از مسئولیت خود در ورزشگاه را بر عهده دارید، بقیه آن رژیم غذایی و استراحت شماست. به زبان ساده، برای نتایج و نتایج مطلوب باید به سه اصل ورزش، تغذیه و استراحت توجه زیادی داشته باشید.

نقش ورزش در بدنسازی:

بدنسازی در هر رشته ای لزوماً باعث افزایش حجم عضلانی نمی شود، این برنامه و اهداف شما هستند که نتایج را تعیین می کنند. علاوه بر این، نقش ورزش عمومی را نمی توان نادیده گرفت. افزایش استقامت و قدرت آنها در سال های میانی به شما لطف بزرگی خواهد کرد. برای آگاهی و تاثیرگذاری بیشتر به چند نکته مهم برای ارتقای کیفیت ورزش اشاره می کنم.

برنامه ریزی کنید: برای ورزش ابتدا به یک برنامه ورزشی شخصی نیاز دارید. اما متاسفانه در برخی مجموعه های ورزشی افرادی که شرایط لازم را ندارند شروع به ارائه برنامه های آموزشی می کنند. باید به خاطر داشت که چندین سال تجربه تمرینی حتی با نتایج خوب و موفقیت آمیز دلیلی بر توانایی های یک فرد در علوم ورزشی و ارائه برنامه مناسب با تیپ بدنی و اهداف او نیست. اطمینان حاصل کنید که درخواست خود را از شخصی دریافت می کنید که دارای سابقه تحصیلی همراه با تجربه است. برنامه های دیگران نه تنها برای شما مناسب نیستند، بلکه می توانند خطرناک باشند. وضعیت جسمانی، سن، جنسیت و بسیاری از شاخص های دیگر در تعیین یک برنامه تمرینی موثر است، اگر برنامه تمرینی را از یک فرد مجرب و آموزش دیده دریافت نکردید، انتظار نتایج مطلوب را نداشته باشید.

نحوه صحیح ورزش کردن را بیاموزید افرادی که مشکلات مفصلی دارند اغلب در حین ورزش با مشکلات کمر مواجه می شوند، به خصوص آنهایی که مشکلات مفصلی دارند. می تواند اطرافیان شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. با یادگیری الگوهای حرکتی صحیح و تمرین زیر نظر مربی از خطراتی که در کمین شماست دوری کنید. همزمان، در عمل عجله نکنید ابتدا به آرامی شروع کنید و تمرکز کنید. از کمربند ورزشی برای تمریناتی استفاده کنید که پایدار هستند و احتمالاً فشار بیشتری بر ستون فقرات وارد می‌کنند (مانند حرکات فشاری و اسکات).

تمرینات ترکیبی را فراموش نکنید. در حالی که برخی از تمرینات ترکیبی ممکن است برای مبتدیانی که با اصول ورزش آشنا نیستند خطرناک باشد، برخی از تمرینات ایمن را می توان برای هر مبتدی توصیه کرد. از یک مربی خوب کمک بگیرید تا این نوع تمرینات را در برنامه خود بگنجانید.

نقش تغذیه در ورزش بدنسازی:

تغذیه مناسب یکی از عوامل موفقیت در بدنسازی است. ورزش به تنهایی برای داشتن اندامی زیبا کافی نیست. بنابراین اهمیت رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده صحیح از تغذیه ورزشی و مکمل ها را نمی توان نادیده گرفت. بهترین راه برای رسیدن به یک برنامه تغذیه مناسب بدنسازی، مشورت با یک متخصص تغذیه یا مربی حرفه ای بدنسازی است که با توجه به شرایط بدنی شما در مسیر رسیدن به یک رژیم غذایی مناسب به شما کمک کند. یک رژیم غذایی باید در مدت زمان طولانی برنامه ریزی و اجرا شود، توقف رژیم پس از مدت کوتاهی یا تغییر خودکار آن بدون تجویز مربی یا پزشک، شما را از مسیر خود دور می کند. پس نیاز به یک برنامه غذایی مناسب و بلند مدت برای زیباسازی بدن خود را فراموش نکنید.

پروتئین ها و کربوهیدرات ها دو گروه غذایی مهم برای ساخت بدن شما هستند، اما مهمتر از مصرف این دو گروه غذایی حفظ تعادل آنهاست.

در مورد تاثیر پروتئین وی بر قند خون صحبت های زیادی وجود دارد و شما می توانید از مقالات منتشر شده در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اگر بخواهیم دو مکمل پروتئین آب پنیر و یک گینر را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که پروتئین آب پنیر سالم تر است. این مکمل پروتئین بهتر از برخی از گینرها است زیرا حاوی هیچ نوع چربی یا کربوهیدرات نیست.

در واقع، از نظر شیمیایی، این مکمل پروتئین انتخاب خوبی است. زیرا نه تنها پروتئین بیشتری برای بدن فراهم می کند، بلکه خطرات کمتری برای سلامت جسمانی شما نیز به همراه دارد.

اگر بخواهیم دو مکمل پروتئین وی و گینر رو با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که پروتئین وی از سلامت بیشتری برخوردار است. این مکمل پروتئینی فاقد انواع چربی و کربوهیدرات است و از این رو نسبت به گینرها برتری دارد.

درواقع این مکمل پروتئینی از نظر شیمیایی گزینه بهتری به شمار می‌آید؛ زیرا نه تنها میزان پروتئین بیشتری در اختیار بدن می‌گذارد، بلکه خطرات کمتری نیز برای سلامت جسمی شما در پی خواهد داشت.

پروتئین که از واحدهای کوچکتری به نام اسیدهای آمینه تشکیل شده است، یک ماده مغذی ضروری برای رشد و نمو است. اسیدهای آمینه به دو دسته ضروری و غیر ضروری تقسیم می شوند. گروه های ضروری در بدن ساخته نمی شوند و باید از طریق تغذیه مناسب به دست آیند. پروتئین ها نقش مهمی در متابولیسم بدن، سیستم ایمنی، تنظیم pH خون و ساختار بافت دارند. همچنین ساختار اصلی ماهیچه ها از واحدهای پروتئینی تشکیل شده است به همین دلیل وجود پروتئین کافی و با کیفیت در هرم غذایی یک ورزشکار بسیار مهم است. پروتئین ها در منابع گیاهی (ماش، عدس، سویا...)، منابع حیوانی (مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و غیره) و منابع دریایی (ماهی و میگو) یافت می شوند.

مهمترین وظیفه کربوهیدرات ها تامین انرژی مورد نیاز بدن برای عملکرد است. کربوهیدرات ها نقش غیر قابل انکاری در فعالیت مغز و سیستم ایمنی دارند. این مواد به صورت واحدهای گلوکز (قند خون) در بدن متابولیزه می شوند و انرژی لازم را تامین می کنند. منابع غذایی مانند نان، برنج، سیب زمینی و غیره منابع کربوهیدرات هستند.

تعادل تغذیه ای: 2 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن (2 گرم بر کیلوگرم) به طور کلی برای تمرینات بدنسازی توصیه می شود. اما کربوهیدرات ها و حمایت پروتئینی را فراموش نکنید تا انرژی مورد نیاز برای تمرینات شدیدتر را دریافت کنید. تعادل این دو گروه غذایی در حین ورزش بسیار مهم است و عدم تعادل در مصرف آنها می تواند به نتایج تمرین آسیب برساند و به نتایج مطلوب دست یابد. همچنین می توانید از مکمل های ورزشی برای تنظیم تعادل تغذیه ای هرم غذایی استفاده کنید. این مکمل ها، زمانی که به درستی استفاده شوند، می توانند تأثیر قابل توجهی بر رشد و عملکرد عضلات داشته باشند.

نقش استراحت در بدنسازی:

وقتی صحبت از بدنسازی می شود، بیشتر ورزشکاران قبل از هر چیز به نوع و روش تمرین و تعداد جلسات تمرین فکر می کنند. اما افرادی که علمی‌تر فکر می‌کنند نیز به نقش غذا نگاه جزئی دارند. اما معمولا «بدنسازان شناخت کمی از نقش استراحت در ورزش دارند و یا با وجود داشتن دانش به آن توجهی نمی کنند». حال می توان گفت که اگر نقش استراحت در بدنسازی از نقش تمرینات قدرتی بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

وقتی ورزش را با وزنه شروع می کنید، خون را به عضلات پمپاژ می کنید و آنها را تمرین می دهید و تارهای عضلانی را منقبض و منبسط می کنید. در طی این ورزش سنگین، مقداری پروتئین و فیبرهای عضلانی نیز از بین می روند. ترمیم و بازسازی ماهیچه در حالت استراحت اتفاق می افتد نه در حین ورزش.

در واقع علت رشد واقعی ماهیچه ها و افزایش اندازه فیبر عضلانی در زمان استراحت اتفاق می افتد.

علاوه بر این، بسیاری از هورمون‌های آنابولیک بدن در طول خواب ترشح می‌شوند که مهمترین آنها هورمون رشد است. یک عامل محرک برای ترشح هورمون رشد، تمرین بدنی و عضلانی و خواب کافی است، بنابراین اگر قبل از تمرین استراحت کافی داشته باشید و خواب کافی داشته باشید. شب به دست آمده، نتیجه افزایش توده عضلانی و قدرت است


[ بازدید : 164 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهترین داروخانه های آنلاین ایران را با هم مقایسه کنید

چهارشنبه 20 مهر 1401
10:18
خبرنویس

تاثیر اینترنت بر سبک زندگی مردم ایران و جهان چیست؟ طی دو دهه گذشته، با افزایش دسترسی مردم به اینترنت در کشور، در کنار در دسترس بودن دستگاه‌های رایانه‌ای و تلفن‌های هوشمند، این امر منجر به تغییراتی در سبک زندگی مردم شده است. قبل از همه گیری بدنام کرونا، این تغییرات تدریجی بود. اما پس از اپیدمی کرونا به دلیل عدم امکان حضور مردم، تغییرات زیادی در جامعه ایجاد کرده است. همچنین جستجو در اینترنت برای یافتن بهترین داروخانه های آنلاین در ایران بسیار مهم بود.
بهترین داروخانه های آنلاین ایران را با هم مقایسه کنید
تعطیلی کسب و کارها، مدارس و بازارها باعث شده است تا مردم به سمت فضای مجازی هجوم بیاورند و جستجوی انواع محصولات کاربردی با کمک خرید آنلاین عمر آنها را افزایش داده است. داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در کنار سایر بیماری‌های خاص، سهم خرید اینترنتی از فروشگاه‌های اینترنتی را افزایش داده است. در این مقاله بهترین داروخانه های آنلاین ایران و ویژگی های آنها را معرفی می کنیم. اگر می خواهید بهترین و بهترین داروخانه های آنلاین کشور را بشناسید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
مزایای خرید اینترنتی در فروشگاه های اینترنتی
با توجه به جدید بودن فروشگاه های اینترنتی در ایران و جهان، اکثر مردم با پارامترهای ضروری وب سایت فروشگاه آشنایی ندارند. بسیاری از افراد سودجو با ایجاد سایت های خرید جعلی به دنبال کلاهبرداری می گردند و سعی می کنند افراد ساده لوح را فریب دهند. بنابراین بهتر است با ویژگی های اصلی کسب و کار آشنا شوید. مهمترین ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی عبارتند از:
طبقه بندی صحیح
تنوع محصولات
اطلاعات محصول را وارد کنید
امکان مقایسه و بررسی اطلاعات اقلام
نمادهای الکترونیکی
پشتیبانی آنلاین
مشاوره تلفنی
احراز هویت فیزیکی
دید کافی دارایی برای تسهیل فرآیند خرید
داروخانه ها از مقررات مذکور مستثنی نیستند و باید از فیلتر سازمان غذا و دارو نیز عبور کنند. اگر به دسته بندی های تقریبا مشابه در بهترین داروخانه های آنلاین کشور نگاهی بیندازید، خواهید دید که آنها به دلایلی از جمله ممنوعیت داروها در عرضه برخی از محصولات خود محدودیت دارند. در اینجا عمده داروها، لوازم آرایشی و بهداشتی در بهترین داروخانه های آنلاین ایران موجود است.
عوامل سلامت جسمانی
محصولات آرایشی و بهداشتی
مکمل ورزشی
نوع دارو
مکمل های غذایی مانند: انواع ویتامین ها، مواد معدنی و محصولات تخصصی پزشکی
انواع محصولات برای بیماری های ارتوپدی
بهترین داروخانه های آنلاین
مقایسه بهترین داروخانه های آنلاین در ایران
داروخانه آنلاین کشور باید زیر نظر مستقیم سازمان غذا و داروی کشور باشد و وجود داروخانه فیزیکی زیر نظر مستقیم پزشک یکی از شروط اصلی فعالیت داروخانه آنلاین در ایران است. . یکی از دلایل عقب ماندگی ایران در صنعت دارو آنلاین وجود چنین شرایطی است. از طرفی برای جلوگیری از تقلب و حفظ سلامت مردم، اجرای این قانون باعث افزایش اعتماد و تمایل مردم به خرید از بهترین داروخانه های آنلاین کشور می شود.
اکثر داروخانه های موجود در کشور به صورت سنتی فعالیت می کنند و نیازی به پاسخگویی به انتظارات مشتریان در اینترنت ندارند. اما در این بین برخی از افراد آینده نگر با استفاده از جدیدترین تجهیزات اقدام به فروش آنلاین محصولات دارویی کرده و به یکی از بهترین داروخانه های آنلاین ایران تبدیل شده اند. در زیر به برخی از بهترین فروشگاه های اینترنتی لوازم پزشکی در ایران می پردازیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
داروخانه
سایت داروکده دکتر. تهران. یکی از قدیمی ترین، معتبرترین و بهترین داروخانه های آنلاین کشور که زیر نظر جمالزاده فعالیت می کرد. این داروخانه آنلاین با ارائه اطلاعات علمی مرتبط در قسمت وبلاگ و محصولات خود مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. با این حال، به دلیل خاص بودن رشته پزشکی، مصرف کنندگان خاص هنگام خرید مفید بودن داروی خریداری شده برای بیماری مورد نظر، نیاز به تایید یک طرف آگاه دارند.
از این رو، با توجه به ارزش کمک آنلاین و استعلام تلفنی، وب سایت داروکده فاقد چنین ویژگی مهمی است. مشتریان با اعتماد به اطلاعات محصول و اطمینان از نتایج، محصولات مورد نیاز خود را خریداری خواهند کرد.

داروخانه روشا کرج دارای امکانات عالی با متراژ وسیع زیر نظر دکتر فیروزبخت. مهمترین توانایی داروخانه خصوصی روشا ارائه خدمات رایگان در زمینه مشاوره سلامت پوست و مو و همچنین تمامی پرسنل این مجموعه پاسخگوی سوالات مشتریان می باشد. با نصب منشور حقوق بیمار در این داروخانه، تمامی بازدیدکنندگان از حقوق قانونی خود مطلع بوده و در صورت نیاز می توانند از این امکانات قانونی استفاده کنند. اما وقتی همه‌گیری کرونا شروع شد، این داروساز تصمیم گرفت فضای آنلاین مناسبی را در سطح بهترین داروخانه آنلاین جهان راه‌اندازی کند.
مقایسه بهترین داروخانه های آنلاین ایران
ویژگی های کلیدی این وب سایت بسیار کاربردی در زمینه ارائه انواع محصولات دارویی، ارتوپدی، سلامت جنسی، آرایشی و بهداشتی عبارتند از:
ارائه مقالات علمی در حوزه سلامت
دسته بندی های مختلف داروسازی
تنوع محصولات در هر دسته
اطلاعات مورد نیاز و معتبر را وارد کنید
امکان بررسی و مقایسه دو محصول
مشاوره آنلاین از طریق سایت
پشتیبانی تلفنی
امکان برقراری ارتباط از طریق نرم افزارهای اینستاگرام و واتس اپ
ساعت کار کادر مجرب و مطلع مجموعه از ساعت 9 الی 22 می باشد
محصولات را در بسته بندی مناسب پست کنید
ارسال سریع در شهرهای البرز و تهران
تضمین کیفیت محصولات نیز از دیگر امکانات است که با ارائه چنین امکاناتی به بازدیدکنندگان، داروخانه آنلاین روشا را می توان بهترین داروخانه آنلاین ایران نامید.

https://www.salamatnews.com/news/335610/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86


[ بازدید : 531 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

نکات کلیدی در رابطه با بهبود زخم های دیابتی

سه شنبه 12 مهر 1401
13:08
خبرنویس

زخم پای دیابتی چیست؟

زخم پای دیابتی یک زخم باز است که تقریباً در 15 درصد بیماران دیابتی اتفاق می افتد و معمولاً در پایین پا اتفاق می افتد. از کسانی که به زخم پا مبتلا می شوند، 6 درصد به دلیل عفونت یا مشکل دیگری مربوط به زخم، در بیمارستان بستری می شوند.

دیابت علت اصلی قطع عضو در ایالات متحده است و تقریباً 14-24 درصد بیماران دیابتی که به زخم پای دیابتی مبتلا می شوند نیاز به قطع عضو دارند. زخم پا قبل از 85 درصد قطع های مربوط به دیابت است. تحقیقات نشان داده است که ایجاد زخم پا قابل پیشگیری است.


علل

هرکسی که دیابت داشته باشد می تواند به زخم پا مبتلا شود. مردان مسن بیشتر در معرض زخم دیابتی هستند. افرادی که از انسولین استفاده می کنند ، نیز در معرض خطر ابتلا به زخم پا قرار دارند ، و همچنین بیماران مبتلا به دیابت کلیه ، چشم و بیماری های قلبی. اضافه وزن و استفاده از الکل و دخانیات نیز در ایجاد زخم پای دیابتی نقش دارد.

زخم ها به علت عواملی مانند: کمبود احساس درد در پا، گردش خون ضعیف، تغییر شکل پا ، تحریک (مانند اصطکاک یا فشار) و ضربه و همچنین دیابت مزمن ایجاد می شوند. برای افرادی که سالها دیابت دارند می توانند به نوروپاتی، کمبود توانایی احساس درد در پا به دلیل آسیب های عصبی ناشی از افزایش سطح گلوکز خون ، مبتلا شوند. آسیب های عصبی اغلب می تواند بدون درد اتفاق بیفتند و حتی ممکن است فرد از این مسئله آگاهی نداشته باشد. پزشک متخصص زخم می تواند با ابزاری ساده و بدون درد به نام مونوفیلامنت پا را از نظر نوروپاتی آزمایش کند.

بیماری عروقی می تواند زخم پا را وخیم تر کند و خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. افزایش گلوکز در خون می تواند توانایی بدن را برای مقابله با عفونت بالقوه و همچنین ترمیم کند کاهش دهد.



علائم

از آنجا که بسیاری از افرادی که دچار زخم پا می شوند توانایی احساس درد را از دست داده اند، در نتیجه درد نمی تواند یکی از علائم رایج باشد. اولین نشانه ای که ممکن است متوجه آن شوید شوید قرمزی و تورمی است با زخم همراه باشد و در صورت پیشرفت قابل توجه ، ممکن است بو وجود داشته باشد.

چه موقع باید به یک متخصص مراجعه کنید؟

پس از مشاهده زخم، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. زخم پا در بیماران دیابتی باید برای کاهش خطر عفونت و قطع عضو، بهبود کیفیت زندگی و کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی، مورد درمان قرار گیرد.

تشخیص و درمان

هدف اصلی در درمان زخم پا، درمان به موقع است. هرچه زخم سریعتر بهبود یابد، احتمال عفونت کمتر است.

چندین فاکتور اصلی در درمان مناسب زخم پای دیابتی وجود دارد:


پیشگیری از عفونت

برداشتن فشار از منطقه

از بین بردن پوست و بافت های مرده

استفاده از دارو یا پانسمان بر روی زخم

کنترل گلوکز خون و سایر مشکلات سلامتی


همه زخم ها آلوده نیستند. با این حال، اگر متخصص عفونت را تشخیص دهد، یک برنامه درمانی آنتی بیوتیک، مراقبت از زخم و احتمالاً در شرایط وخیم بستری در بیمارستان را تجویز می کند.

برای جلوگیری از ابتلا به زخم ، مهم است:


سطح گلوکز خون را تحت کنترل دقیق نگه دارید.

زخم را تمیز و بانداژ کنید.

زخم را روزانه با استفاده از پانسمان یا پانسمان زخم تمیز کنید.

از پابرهنه راه رفتن خودداری کنید.


برای بهبود زخم، ممکن است از شما خواسته شود که کفش مخصوص، یا مهاربند استفاده کنید یا از ویلچر یا عصا استفاده کنید. این دستگاه ها فشار و تحریک ناحیه همراه با زخم را کاهش می دهند و به تسریع روند بهبود کمک می کنند.

علم مراقبت از زخم طی ده سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. تصور قدیمی "اجازه دهید هوا به آن برسد" اکنون دیگر برای بهبودی مضر شناخته شده است. ما می دانیم که روی زخم ها اگر پوشیده و مرطوب بمانند، سریعتر بهبود می یابند و خطر عفونت آنها کمتر است. استفاده از بتادین، پراکسید هیدروژن، جکوزی و خیساندن توصیه نمی شود، زیرا این اقدامات می تواند منجر به عوارض بعدی شود.



مدیریت مناسب زخم، شامل استفاده از پانسمان و داروهای موضعی است. محصولات از نرمال نمکی تا فاکتورهای رشد، پانسمان زخم و جایگزین های پوستی وجود دارد که نشان داده شده است در بهبود زخم های پا بسیار موثر هستند.

برای بهبود زخم، باید گردش کافی خون در ناحیه زخم وجود داشته باشد. پزشک متخصص پا می تواند با آزمایشات غیرتهاجمی سطح گردش خون را تعیین کند.


کنترل دقیق گلوکز خون از اهمیت بالایی در طول درمان زخم پای دیابتی برخوردار است. همکاری نزدیک با یک پزشک پزشکی یا متخصص غدد درون ریز برای کنترل قند خون باعث بهبودی می شود و خطر عوارض را کاهش می دهد.


کلینیک درمان زخم اصفهان

گزینه های جراحی

اکثر زخم های آلوده پا بدون جراحی درمان می شوند. با این حال، اگر این روش درمانی ناموفق باشد، ممکن است جراحی مناسب باشد. نمونه هایی از مراقبت های جراحی برای از بین بردن فشار بر روی ناحیه آسیب دیده شامل تراشیدن یا برداشتن استخوان و یا اصلاح ناهنجاری های مختلف مانند انگشت چکشی ، یا "برآمدگی" استخوانی.




زمان بهبود به عوامل مختلفی از جمله اندازه و محل زخم، فشار وارد شده ناشی از راه رفتن یا ایستادن بر روی زخم، تورم، گردش خون، سطح گلوکز خون، مراقبت از زخم و مواردی که روی زخم اعمال می شود بستگی دارد. بهبودی ممکن است طی چند هفته اتفاق بیفتد یا به چندین ماه زمان نیاز داشته باشد.

جلوگیری

بهترین راه برای درمان زخم پای دیابتی در وهله اول جلوگیری از پیشرفت آن است. دستئرالعمل های پیشنهادی شامل مراجعه مداوم به یک متخصص است. پزشک متخصص غدد می تواند تشخیص دهد که آیا در معرض خطر ابتلا به زخم پا هستید یا خیر یا راهکارهایی برای پیشگیری از آن انجام می دهد.

اگر موارد زیر را داشته باشید در معرض خطر هستید:


نوروپاتی

گردش ضعیف

تغییر شکل پا (به عنوان مثال ، بانیون ، انگشت چکشی)

پوشیدن کفش نامناسب

قند خون کنترل نشده

سابقه زخم پا در گذشته


کاهش دادن عواملی که باعث بالا رفتن ریسک ابتلا به زخم پای دیابتب می شوند مانند سیگار کشیدن ، نوشیدن الکل ، کلسترول بالا و افزایش قند خون در پیشگیری و درمان زخم پای دیابتی مهم است. پوشیدن کفش و جوراب مناسب کمک زیادی به کاهش خطرات می کند. پزشک متخصص می تواند در انتخاب کفش مناسب راهنمایی کند.

یادگیری نحوه بررسی پاها بسیار مهم است تا بتوانید هرچه زودتر متوجه زخم بشوید. هر روز پاها را بازرسی کنید - به خصوص کف پا و بین انگشتان پا - از نظر بریدگی ، کبودی ، ترک ، تاول ، قرمزی ، زخم و هرگونه نشانه غیرطبیعی. هر مشکلی که کشف شود باید در اسرع وقت به پزشک متخصص غدد پا گزارش شود. مهم نیست که چقدر ساده به نظر می رسند.

رمز موفقیت در ترمیم زخم شامل:


کاهش قند خون

بریدگی مناسب زخم ها

درمان هرگونه عفونت

کاهش اصطکاک و فشار

بازگرداندن جریان خون کافی

می باشد.


https://nilsar.com/i-19899/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AA%DB%8C


[ بازدید : 127 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تسمه دوبل 25 سانتی (10و20 تن)

دوشنبه 11 مهر 1401
13:28
خبرنویس

تسمه حمل بار یکی از ابزار های بسیار موثر در لیفتینگ و بعنوان جایگزینی برای سیم بکسل و زنجیر بار محسوب می شود. تسمه حمل بار از الیاف پلی استر تولید شده و از این رو نه تنها دارای انعطاف بسیار بالایی است بلکه برای لیفتینگ بار با سطوح حساس مانند سطح هواپیما، قایق، کشتی و انواع بارهای دیگر مناسب می باشد. تسمه حمل بار اغلب به شکل تسمه تخت که در واقع در دو سر خود دارای حلقه های چشمی برای بکارگیری با دیگر ادوات لیفتینگ است که در متراژ مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه اتصال تسمه حمل بار نقش بسیار موثری در تناژ بارگیری داشته و می تواند قابلیت بارگیری را تا 0.8 توان اسمی کم کرده (در حالت چوک یا خفگی تسمه) و یا تا 2 برابر توان اسمی تسمه حمل بار افزایش دهد. البته تسمه بار به شکل باز متری نیز تولید و عرضه می شود و از نمونه های کاربری آن بر روی تسمه جغجغه می باشد.

http://tahatools.com/i-11197/%D8%AA%D8%B3%D9%85%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D9%84-25-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C-(10%D9%8820-%D8%AA%D9%86)



[ بازدید : 134 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

انواع بوستر پمپ

جمعه 1 مهر 1401
10:31
خبرنویس

بطور کلی این دستگاه ها بسته به اینکه موتور محرکشان چه نوعی است و نوع کاربریشان چیست به دو دسته بوستر پمپ دور متغیر و دور ثابت تقسیم می شوند. موارد کاربرد نوع دور متغیر آنها، در سیستم های آبرسانی و آبیاری جهت مجتمع های مسکونی است. موارد کاربرد نوع دور ثابت آنها، در سیستم های آتشنشانی و اطفاء حریق می باشد. برای بالا نگه داشتن فشار سیستم نسبت به فشار حداقل مورد نیاز برای دبی از دور ثابت استفاده می گردد. این نوع از آنها هم در سیستم های بوستر پمپ آتشنشانی و هم آبرسانی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از آنها در بین تامین کنندگان درخواست خرید بالاتری دارند. به طور معمول بوسترپمپ‌ های کوچک و بزرگ در انتقال آب شهری و سیستم های تصفیه، انتقال آب به ارتفاعات بالاتر استفاده می شوند.


دورثابت با پی ال سی و بدون پی ال سی

این دستگاه ها کاربرد بسیاری در مصارف آبرسانی ، آتشنشانی و آبیاری دارند. آن دسته بوسترهایی که با پی ال سی هستند دارای تنظیم کننده هوشمندی هستند که در زمان های تعیین شده مشخصی پمپ ها را خاموش و روشن می کند تا میزان استهلاک به حداقل برسد. دسته ای دیگر هستند که بدون پی ال سی هستند که پمپ ها از طریق کلیدهای فرمان دهنده به ترتیب در مدار قرار می گیرند.


بوسترپمپ های دور متغیر(اینورتر دار)

این دسته از آنها عمدتا جهت مصارف آبیاری و آبرسانی استفاده می گردند. این تجهیزات مجهز به یک قطعه هوشمند الکترونیکی هستند که سرعت آنها از 0 تا 100 سرعت تعیین شده تغییر می کند. در این سیستم ها سرعت گردش پمپ با تغییر فرکانس برق ورودی تغییر می کند.که به تبع آن منحنی فشار و دبی نیز دچار تغییر می گردد. به این صورت که در یک فشار ثابت و سرعت های گردش مختلف، دبی های مختلفی خواهید داشت. در یک بوستر دور متغير عمل روشن و خامــوش شدن پمـپ ها به نرمی انجام می شود. با تغییر دبی سرعت پمپ به تدریج تغییر می کند.این تغيير تدريجي سرعت پمپ ها باعث می شود دائما و به صورت یکنواخت فشار ثابتی داشته باشد. با توجه به الگوی مصرف آب می توان بوسترپمپ ها را بواسطه تابلو برق نصب شده روی آنها برنامه ریزی و تنظیم نمود. همچنین از یک عدد کنترلر یا PLC برای تنظیم میزان فشار مورد نیاز سیستم استفاده می شود. بواسطه کلید پرشر ترانسمیتر که در خروجی بوستر پمپ وجود دارد، زمانی که کاهش فشار را حس کند فرمان افزایش فرکانس اینورتر را صادر می کند. باعث افزایش سرعت گردش پمپ می شود تا فشار را به مقدار مشخص تنظیم شده برساند.
بوستر پمپ خانگی

بوستر پمپ خانگی وسیله‌ای است که از چند پمپ به صورت موازی تشکیل شده است. این موازی قرار گرفتن پمپ‌ها باعث افزایش قدرت و بهره وری دستگاه شده و از این رو می‌توان از آن در آبرسانی بهتر و سریع‌تر استفاده کرد. این ویژگی مشترک تمامی بو‌سترهای پمپ است. از نوع بوستر پمپ خانگی بیشتر برای افزایش قدرت انتقال آب در آپارتمان، ویلا و مجتمع‌های مسکونی بزرگ استفاده می­شود. درواقع با ساختار خاصی که دارد، بهترین گزینه برای استفاده در چنین مکان‌هایی است. احتمالاً اصطلاح بوستر پمپ خانگی را شنیده‌اید، به ویژه اگر درزمینه تأسیسات کار کرده باشید یا قصد بازسازی وسایل آبرسانی خانه خود داشتید.

بوستر خانگی یا تقویت کننده فشار دستگاه یا ماشینی جهت افزایش فشار مایع یا جهت تقویت فشار سیال استفاده می شود. این تجهیزات جهت افزایش فشار گازها نیز به کار گرفته می شوند که جزئیات ساختاری متفاوتی با بوسترهای ابرسانی دارند. این دستگاه مانند یک کمپرسور عمل افزایش فشار را با تراکم مایع انجام میدهد. وظیفه اصلی آنها این است که فشار لازم برای سیستم های آبرسانی یا آبیاری و یا آتشنشانی را تامین نماید. و همچنین هنگام نصب آن در شبکه آبرسانی هنگامی که مصرفی در شبکه وجود نداشته باشد بوستر پمپ ها به صورت اتوماتیک خاموش می شوند. و لحظه ای مصرفی در شبکه ایجاد گردد برای تامین فشار جهت جبران افت فشار در شبکه آبرسانی اولین پمپ روشن می گردد و در صورتی که این پمپ نتواند افت فشار ایجاد شده در شبکه را جبران کند پمپ های به صورت متوالی شروع به کار خواهند نمود تا فشار ثابتی را در شبکه ایجاد کنند.

https://lifevent.ir/%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D9%BE%D9%85%D9%BE/


[ بازدید : 150 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]