تایمر آبیاری قطره ای

جمعه 25 فروردين 1402
12:26
خبرنویس

معرفی و انواع گیاهان آبیاری گلدان و باغچه

گلها به آبیاری منظم نیاز دارند. اگر مرتب آبیاری شوند رشد بهتری خواهند داشت. بعضی روزها که از خانه دور هستیم یا در سفر هستیم، برنامه آبیاری گل به هم می ریزد. ممکن است ناپدید شوند یا تغییر رنگ دهند. گل ها زیبایی و روح سبز خانه هستند. وقتی محو می شوند همیشه غم انگیز است. اما ساعت آبیاری خانه مشکل شما را حل کرد.

اکنون همه چیز هوشمند شده است و جهان حول محور محصولات هوشمند می چرخد. آبیاری هوشمند نیز به کمک ما آمد. اکنون باغچه های خانه، گلدان ها و غیره را آبیاری کنید. می تواند به صورت خودکار انجام شود. در زیر با تایمر آبیاری قطره ای گلدان و باغ آشنا خواهید شد. اطلاعات لازم در مورد آبیاری اتوماتیک را به دست خواهید آورد و همچنین می توانید با انواع تایمرهای آبیاری خانگی آشنا شوید تا بهترین تایمر را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.


تایمر آبیاری چیست؟

تایمر آبیاری وسیله ای است برای آبیاری گل ها، گیاهان و باغ ها در زمان تعیین شده توسط شما. یعنی می توانید تصمیم بگیرید که یک گل یا گیاه در روز چند بار و چند دقیقه آبیاری شود. با این کار می توانید برنامه آبیاری منظمی داشته باشید تا گل ها با مشکل کمبود آب مواجه نشوند. هر تایمر آبیاری می تواند آب را به چندین گلدان یا چندین منطقه از باغ شما برساند و شما نیازی به خرید چندین تایمر ندارید. تایمر تماس می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

تایمرهای آبیاری خانگی نیز در مصرف آب صرفه جویی می کنند. هزینه مصرف آب بالا است و قیمت آب خانگی در سال های اخیر افزایش یافته است. آبیاری دستی منجر به هدر رفتن آب می شود و آب زیادی هدر می رود زیرا تعیین میزان دقیق آب برای هر گل و گیاه دشوار است. تایمر آبیاری قطره ای به راحتی زمان و میزان آب مصرفی هر گل و گیاه را تعیین می کند. هر قطره آب از صورت به گیاه می رسد و یک قطره هم هدر نمی رود. الان کل کشور حتی کل دنیا با مشکل کم آبی مواجه است. استفاده خودکار از آبیاری می تواند راه حل خوبی برای بخش کشاورزی باشد. آبیاری بی رویه این مقدار را افزایش داده است، به خصوص که بیشتر آب برای کشاورزی و باغداری مصرف می شود.



نکات مهم استفاده از تایمر آب خانگی

بسته به مدل تایمری که استفاده می کنید، باید نکاتی را نیز در حین استفاده در نظر بگیرید. که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد:

اگر حتی کوچکترین نشانه ای از ضعیف بودن باتری ها می بینید، بهتر است آنها را تعویض کنید. احتمالاً هر 3 یا 4 ماه (بسته به نحوه عملکرد تایمر) باتری ها فرسوده می شوند و نیاز به تعویض دارند.

این تایمرها در هوای سرد و سرد قابل استفاده نیستند. زیرا آب پشت تایمر راکد می شود و احتمال یخ زدن آن بسیار زیاد است. اگر آب موجود در دستگاه یخ بزند، ممکن است قطعات داخلی و سنسورهای دستگاه آسیب ببینند.

هر تایمر دارای محدودیت دمایی است. به طور کلی دمای ورودی نباید کمتر از 40 درجه زیر صفر باشد. چون هم برای گل و هم برای ساعت مشکل دارد.

ورودی ها و خروجی ها را به دقت ببندید تا از آسیب دیدن جلو و عقب دستگاه جلوگیری شود. یک لنز مرطوب می تواند به مدار داخلی آسیب برساند.

تخلیه آب یا مخزن آب ورودی به دستگاه باید باز نگه داشته شود. فراموش نکن در غیر این صورت آب به گل شما نمی رسد.

هر بار فشار خودش را دارد. سعی کنید فشار آب را در این حد تنظیم کنید. زیرا اگر کمتر باشد آب به گل ها نمی رسد و اگر بیشتر شود ممکن است وقت تلف شود. شما باید وزن بهینه را بررسی و تنظیم کنید.

ساعت دیجیتال را به درستی تنظیم کنید. گزینه های AM و PM نصب شده روی دستگاه صبح و بعدازظهر است. ساعت را به درستی تنظیم کنید تا مطمئن شوید که آبیاری به درستی و به موقع انجام شده است.


چگونه فشار و زمان لازم برای آبیاری اتوماتیک را تنظیم کنیم؟

عوامل مختلفی در تعیین زمان و فشار صحیح برای آبیاری نقش دارند. مثلا، نوع گلدان شما می تواند برنامه آبیاری را تعیین کند. برخی از گیاهان به آبیاری منظم نیاز دارند، در حالی که برخی از گل ها مانند کاکتوس ها نیازی به آبیاری سریع ندارند و به صورت هفتگی آبیاری می شوند. اگر گل های زیادی دارید، می توانید از مدل تایمر آبیاری با دو یا چند خروجی استفاده کنید. می توانید برای هر پریز یک برنامه زمانی خاص تنظیم کنید و بر اساس آن به آنها آب بدهید.

زمان و فشار مورد نیاز معمولا بر اساس اولین آبیاری تعیین می شود. هنگامی که برای اولین بار کار آبیاری را انجام می دهید، باید تایمر را کمی بیشتر از حد معمول تنظیم کنید. مثلا 15 دقیقه. و سپس وقت خود را صرف کنید و ببینید که گلها در عرض چند دقیقه کاملاً آبیاری می شوند.

برای یک مزرعه عواملی مانند شیب مزرعه، میزان بارندگی، میزان نور خورشید، رطوبت خاک و غیره. نیاز به فشار و زمان دارد اگر یک یا دو بار عملیات آبیاری را مشاهده کنید، می توانید زمان دقیق و فشار ثابت را برای آبیاری تعیین کنید و همیشه مطابق آن پیش بروید. برخی از ویژگی های دستگاه مانند تایمر آبیاری Orbit به شما این امکان را می دهد که بدون دست زدن به برنامه، تاخیر باران را اعمال کنید. اصولا نمی توان زمان و فشار دقیق برای آبیاری را بیان کرد و همه چیز به موقعیت شما و نوع گل و گیاه، نوع خاک و شرایط آب و هوایی منطقه شما بستگی دارد.

مرجع مقاله: https://abniro.com/hose-faucet-timers/


[ بازدید : 1218 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]