انتشار مویرگی چیست؟ انواع نشریات و توزیع و حسابداری سازمان های صدا و سیما

دوشنبه 8 خرداد 1402
11:29
خبرنویس


قبل از اینکه تصمیم بگیرید روش های توزیع مویرگی را در نظر بگیرید، باید بدانید که توزیع مویرگی یا بازاریابی مویرگی چیست و با مفاهیم آن بیشتر آشنا شوید. توزیع مویرگی فرآیندی است که از طریق آن یک تامین کننده کالاها و خدمات خود را به مصرف کنندگان ارائه می دهد (و مسیری که آن کالاها و خدمات برای رسیدن به مصرف کننده طی می کنند). این روش مستقیم به مشتری این امکان را می دهد که بدون واسطه از تامین کنندگان خرید کند. تقسیم بندی کلمات انگلیسی مشابه مفهوم تقسیم و تقسیم است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که توزیع یا توزیع مویرگی فرآیند فروش و ارائه محصولات یا خدمات به مشتریان است. هدف از توزیع مویرگی استفاده از نقاط موجود است. در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه را که باید در مورد انتشار مویرگی بدانید را توضیح دهیم و شما را با تمام اصطلاحات انتشار مویرگی آشنا کنیم.

سیستم توزیع مواد غذایی؛ نمونه هایی از سیستم های انتشار مویرگی

سیستم توزیع مواد غذایی نمونه ای از سیستم توزیع است. در سیستم توزیع مواد غذایی مویرگی، غذا به طور مستقیم و بدون واسطه به دست مشتریان و مصرف کنندگان نهایی می رسد. در این سیستم با کمک کامیون‌های نیمه سنگین، مشتریان یعنی فروشگاه‌ها و محل‌های توزیع، غذا را به مصرف‌کنندگان نهایی می‌دهند که به معنای فروش مویرگی است.

وظایف اصلی یک سیستم توزیع چیست؟

سه وظیفه اصلی اعضای یک سیستم توزیع به شرح زیر است:

نگهداری و نگهداری کالا برای تحویل

از مشتریان سفارش دریافت کنید.

تحویل کالا به مشتریان

مجموعه مطالبات

کنترل و دریافت اطلاعات بازار



انتشار مویرگی چیست؟ توزیع عبارت است از تحویل محصول از تولید کننده به مصرف کننده نهایی. همانطور که می دانید مویرگ ها رگ های کوچکی هستند که وظیفه رساندن خون به سلول ها را بر عهده دارند، سیستم های توزیع سرمایه نیز با همین تغییرات شکل می گیرند، این سیستم یک سیستم و طرز فکری است که در همه نهادهای اقتصادی شایسته توجه بسیار است.

توزیع مویرگی نه تنها برای سازمان هایی که محصولات را به صنایع غذایی و آرایشی عرضه می کنند، معمول است. تولیدکنندگان و عرضه کنندگان لوازم آشپزخانه، لوازم خانگی، مبلمان، انواع لوازم صنعتی و مصرفی و ... امروزه با معرفی کنترل توزیع مویرگی می توانند از مزایای فراوان آن بهره ببرند.

نکته مهم در طراحی صحیح این سیستم، تعهد و حمایت مدیریت عالی از اجرای آن است. تصمیم گیری در مورد کانال های توزیع و فروش محصول یکی از مهمترین تصمیماتی است که مدیران با آن روبرو هستند. تصمیم گیری در مورد توزیع محصول یکی از مهمترین تصمیمات در بازاریابی مویرگی است. نبض یک شرکت در دست شبکه توزیع و فروش آن و استفاده صحیح از اصول فروش مویرگی است و بسیاری از شرکت ها با استفاده از سیستم های توزیع خلاق مزیت رقابتی کسب کرده اند.


شرکت پخش مویرگی چه ویژگی هایی دارد؟

ابتدا اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم که تلویزیون و رادیو چیست؟ شرکت پخش مویرگی شرکتی است که کالا را تا پایین ترین سطح کانال توزیع (خرده فروش) توزیع می کند. اصول شرکت پخش ویژگی های خاص خود را دارد. این شرکت ها محصولات خود را در پایین ترین سطح کانال های توزیع عرضه می کنند. استراتژی ها و اصول توزیع مویرگی در شرکت های توزیع معمولاً در توزیع کالاهای متحرک سریع (FMCG) مورد استفاده در صنایع غذایی یافت می شود. (کالاهای بادوام کالاهایی هستند که سریعتر به فروش می رسند و قیمت نسبتاً پایینی دارند.)


شرکت های پخش مویرگی و توزیع بار

شرکت های پخش و پخش و پخش به شرکت های مستقل و وابسته تقسیم می شوند که از نظر ساختار، اندازه و فعالیت های پخش متفاوت هستند:

1- پخش کننده بر اساس ساختار

شرکت پخش بر اساس ساختار خود به دو گروه تقسیم می شود:

توزیع کنندگان مستقل مویرگی: این تیم ها همزمان با برندهای متعددی کار می کنند و عمده فعالیت آن ها توزیع محصولات این شرکت است که در صنایع غذایی، دارویی و صابون لباسشویی فعال هستند.

شرکت پخش مویرگی مستقل: این دسته از شرکت ها از جمله موسساتی هستند که زیر نظر هلدینگ شرکت های تولیدی خود فعالیت می کنند و تنها متعهد به توزیع محصولات خود هستند.

2- بازاریابی شرکت ها بر اساس اندازه

شرکت پخش از نظر اندازه به دسته های زیر تقسیم می شود:

مشاغل کوچک محلی

شرکت متوسط

شرکت های پخش ملی


مزایا و معایب شرکت پخش مویرگی چیست؟

تا اینجا متوجه شدیم که منظور از انتشار مویرگی چیست؟ همانطور که گفته شد توزیع در سطح پایین کانال (فروش) را توزیع مویرگی می گویند. توزیع و پخش برای شرکت های بزرگ ارتباطی نسبت به شرکت های ارتباطی کوچک مزایای بیشتری دارد، زیرا هزینه این کانال (کانال پخش) بیشتر از سایر کانال ها است و نیاز به سرمایه بیشتری دارد.

برخی از مزایای شرکت های پخش مویرگی

برخی از مزایای شرکت های توزیع به شرح زیر است:

جمع آوری اطلاعات بازار و مشتری برای اقدام اصلاحی

پخش بالا مخصوصاً برای محصولات پرمصرف به دلیل کم بودن تاریخ انقضا

پذیرش مانده مطالبات در بازار به دلیل افزایش تعداد مشتریان و کاهش ریسک مالی

با افزایش سطح پوشش مشتری، سهم بازار را افزایش دهید

بهبود شرایط بازار سرمایه و افزایش نقدینگی

افزایش منابع و افزایش تعداد کدهای محصول پشتیبانی شده.

کاهش ضایعات از طریق توزیع کالا

محصولات را پیگیری کنید و از تعداد سفارشات و سوالات مطلع شوید

ارزش برند شرکت های تولیدی را افزایش دهید

برخی از عیوب توزیع در توزیع مویرگی

معایب شرکت های توزیع به شرح زیر است.

این باعث افزایش هزینه های شرکت می شود.

سرمایه در گردش زیادی مورد نیاز است.

تضاد بین کانال های توزیع

نیاز زیادی به مدیریت منابع انسانی برای مدیریت زنجیره تامین وجود دارد. (انبارداری، تدارکات، مالی، اداری، فروش)


آشنایی با کارهای مربوط به انتشار مویرگی:

در اینجا برخی از مشاغل مرتبط با شرکت های پخش مویرگی آورده شده است:

1- مهمان (بازاریابی)

بستر مویرگی به چه معناست؟ ویزیتور یا تاجر مهم ترین و رایج ترین کلمه ای است که در شرکت های پخش پخش می شود و یکی از تبلیغاتی است که در روزنامه ها و دیوار شهر می بینیم. معلوم است که مهمان با تاجر فرق دارد. به نظر می رسد واحد بازاریابی با واحد فروش متفاوت است. بنابراین، بخش فروش ورودی و فروشنده تحت نظارت بازاریابی کار می کنند.



وظایف بازدید کننده چیست؟

بازدید کننده تنها وظیفه دریافت سفارش را دارد و در اجرای شبکه بازاریابی و استراتژی فروش نقش موثری ندارد. او بیشتر مجری سیاست ها و قوانین توزیع مویرگی است و مهمترین وظیفه او ارتقای فروش و دستیابی به برنامه های تعیین شده است، در حالی که بازاریاب تحت کنترل واحد بازاریابی در رابطه با چیدمان، نمونه برداری، نقش آفرینی می کند. تبلیغات، بررسی قیمت رقبا، تبلیغات و غیره تشریح وظایف بازدیدکننده مویرگی بر عهده صدا و سیمای مربوطه است.

2- ناظر

معمولاً به بازدیدکننده‌ای که وظیفه نظارت بر بازدیدکنندگان متعدد و ارائه آموزش‌های اولیه به بازدیدکنندگان تازه استخدام شده را دارد، سرپرست نامیده می‌شود. او نقش کاپیتان یک تیم کوچک حدودا 4-5 نفره را بازی می کند که به عنوان رابط بین مهمانان و مدیر فروش عمل می کند.


وظایف یک ناظر چیست؟

یکی از وظایف دیگر او پر کردن مناطق فروش است که در حال حاضر هیچ بازدید کننده ای ندارند و نباید خالی بمانند. همچنین انجام فعالیت های فروش و رفع مشکلات بازدیدکنندگان از طریق زبان بدن آنها از دیگر وظایف است. البته باید در نظر داشت که معمولاً سرپرستان برای این فعالیت ها حق الزحمه دریافت می کنند.

3 - کنترل کننده فروش

ناظر فروش معمولاً شخصی است که خدمات مستقیم ارائه نمی دهد، اما مسئول مدیریت تیمی تحت نظارت خود است. به یک منطقه فروش فعال (نروید). اما وظایف او شامل قدم زدن در منطقه و صحبت با مغازه داران همراه با بازدیدکنندگان است...


مسئولیت های یک مدیر فروش چیست؟

سایر وظایف مدیر فروش عبارتند از:

مناطق مسیریابی و مشتریان

توزیع مناسب بازدیدکنندگان بین مشتریان

بودجه برای هر منطقه

هر روز حتی نظارت واقعی بر کار واقعی عوامل و مقایسه با بودجه تعیین شده

به عبارت دیگر، وظیفه اصلی ناظر فروش نظارت بر عملکرد سازمان تحت نظارت خود و اطمینان از عدم وجود انحراف عمده از برنامه ها و اتخاذ راهکارهای مناسب در صورت کاهش فروش است. او به عنوان یک پرستار باید دائماً علائم حیاتی را بررسی کند و در صورت وجود هرگونه نقص، سریعاً هشدارهای لازم را بدهد تا با مدیر ارشد خود راه حلی برای آن پیدا شود.

4- بازرس منطقه

با افزایش اندازه شرکت های پخش عمومی و گسترش محدوده جغرافیایی آنها و طبیعتاً با هدف برنامه ریزی و هماهنگی، شرکت ها جایگاهی به نام مدیر منطقه ای ایجاد می کنند. به طور معمول ناظر منطقه به شخصی اطلاق می شود که محدوده جغرافیایی او بیش از دو یا سه شهر مختلف را شامل می شود و مسئولیت حذف و نصب ناظران فروش و هماهنگی با مرکز عملیات را بر عهده دارد.



وظایف ناظر منطقه چیست؟

واضح است که او مسئولیت فروش در کل منطقه را دارد و طبیعتاً سرکشی در حوزه فروش مهمترین وظیفه اوست. همچنین یکی از وظایف اصلی او هماهنگی و هماهنگی با واحد بازاریابی و گرفتن برنامه ها و راهکارهای لازم برای کاهش نوسانات فروش منفی است. ویژگی جالب این نوع کارمندان، توانایی تجزیه و تحلیل موقعیت های مختلف به دلیل مشارکت در مناطق مختلف جغرافیایی (و البته فرهنگ های مختلف) است که آنها را به مدیرانی با تجربه تبدیل می کند.

5- توزیع کنندگان یا نمایندگان پخش (شغل توزیع کننده)

احتمالاً از خود می پرسید که توزیع کننده کیست؟ همان طور که از نامش پیداست، توزیع کننده به شخصی اطلاق می شود که مسئولیت دریافت کالا از انبار و تحویل آن به مشتری را بر عهده دارد و در نهایت باید محموله دریافتی را در حسابداری حسابداری کند.



مسئول پخش چه وظایفی دارد؟

مسئولیت توزیع کننده یا توزیع کننده (مسئولیت توزیع کننده) صرفاً عملیات راندن و یافتن بهینه ترین مسیر توزیع است که عامل مهمی در کاهش هزینه های توزیع تلقی می شود.

با این حال، بحث مسئولیت های مشترک از این منظر مهم است. برخی از مسئولیت ها فقط بر عهده یکی از این دو نفر است. به عنوان مثال، راننده مسئول اموری مانند جریمه های رانندگی، تصادفات، خرابی ها و هر چیزی است که مستقیماً به خودرو مربوط می شود. اما در صورت بروز مشکلاتی مانند کمبود سهام، کمبود نقدینگی، سرقت نقدی، چک های قطع شده یا متعارض دریافتی از مشتریان، مسئولیت مستقیماً بر عهده تاجر است.


آسیب محصول در عملیات توزیع برای مسائلی مانند ارسال عمده از انبارها و تحویل به مشتریان. و خدمات ویژه (مانند تمیز کردن منطقه مرتب سازی قبل از تحویل. تنظیم مجدد کالاهای تحویل داده شده قبلی) که بر اساس ماهیت کسب و کار به مشتریان خاصی ارائه می شود. این به عنوان مسئولیت مشترک توزیع کننده و رانندگان در شرکت عمل می کند. تضاد بین گروه های توزیع

نکته دیگر در طراحی تیم های توزیع این است که تیم ها باید در مدت زمان کوتاهی جابجا شوند تا علاوه بر کاهش خطر تبانی، مهارت ماموران نیز ارتقاء یابد و همچنین از مزیت منطقه ای مناسب برای همه برخوردار شود.

6- مدیر توزیع و وظایف وی

مدیر توزیع، مانند یک مدیر فروش، مسئول رهبری تیم های توزیع است.

وظایف اصلی مدیر توزیع شامل موارد زیر است:

هماهنگی با بخش فروش و انبار برای پردازش کارآمد سفارشات به کارآمدترین روش ها

اعلام نحوه و زمان کمبود کالا و عملیات فروش

دریافت تعداد کارکنان مورد نیاز برای عملیات توزیع (با توجه به حجم فروش فعلی)

تراز مناطق توزیع

کنترل و نظارت بر اجرای صحیح دستورالعمل ها و مقررات داخلی

اعطای پرونده های مجوز در موارد خاص به منظور جلوگیری از افزایش عودت

ارائه گزارش های درخواستی مدیریت

7- تحصیلدار و شرح وظایف این اداره

در برخی از شرکت ها به دلیل اهمیت و حجم مطالبات، یک یا چند فارغ التحصیل زیر نظر واحد حسابداری استخدام می شوند. این افراد باید بلافاصله پس از دریافت فرم های درخواست را دریافت کرده و وجوه یا چک های دریافتی را به حسابداری تحویل دهند. معمولاً بخشی از حقوق آنها بر اساس میزان مطالبات وصول شده در ماه محاسبه و پرداخت می شود.


مهم ترین قانون سلول ها و توزیع مویرگ ها

آموزش شرایط میزبانی نقش مهمی در فعالیت شرکت های RTV دارد. این شرایط و ضوابط شرکت های RTV توسط یک یا چند نفر شاغل در این حرفه که پیشنهاد شده اند استفاده می شود. از مهم ترین این فعالیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازدید از گشت و گذار: به برنامه روزانه بازدیدکنندگان، گشت و گذار می گویند. به طور معمول، مدیران فروش و سرپرستان، مشتریان را با مسیریابی تورها و بازدیدکنندگان بر اساس مناطق جغرافیایی و نقشه شهر تقسیم بندی می کنند. سپس هر مسیر به یک یا چند بازدیدکننده اختصاص داده می شود که روزانه از آنها بازدید می کنند. بنابراین، روند بازدید منظم است و تمام مناطق تحت پوشش است. در اینجا از فناوری‌های مختلفی مانند نرم‌افزار انتشار مویرگی یا سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی GIS استفاده می‌شود. فرآیند مسیریابی

وصول وظیفه: فرآیند جمع آوری وظیفه توسط تحصیلدار یا توزیع کننده انجام می شود. این افراد پرداخت های قبلی مشتریان را پیگیری می کنند.

بارنامه: نام دیگر بارنامه، بارنامه است. از بارنامه، توزیع کننده انبار، نوع محصول یا کالایی را که باید به راننده یا فروشنده گرم تحویل شود، تعیین می کند.

بازگشت از تحویل: اگر کالا به هر دلیلی از جمله فراموشی راننده به مشتری تحویل داده نشود، باید به انبار بازگردانده شود. این کار توسط راننده انجام می شود و به این کالاهای برگشتی سود توزیع نشده می گویند.

بازگشت از فروش: این اصطلاح زمانی به کار می رود که مشتری به هر دلیلی قصد برگرداندن کالای تحویل شده را داشته باشد.

مراجعه به ادامه مطلب: https://rastaksoft.com/


[ بازدید : 83471 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]