همه چیز درباره انتخاب عینک آفتابی مناسب

سه شنبه 13 تير 1402
10:16
خبرنویس


بیشتر بینایی‌شناسان دودی را مناسب‌ترین رنگ برای عینک مردانه و خاکستری یا قهوه‌ای را مناسب‌ترین رنگ برای زنان می‌دانند.

خرید عینک آفتابی به هر دلیلی - چه برای محافظت از چشم و چه برای مد - اگر و اگرهای زیادی دارد. نتایج چندین مطالعه در 10 سال گذشته نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون محافظت کافی از چشم، خطر ابتلا به بیماری های چشمی را افزایش می دهد.

● چرا عینک آفتابی؟

<استفاده از عینک آفتابی می تواند از بیماری های چشمی مانند آب مروارید، ناخنک، آسیب شبکیه و غیره جلوگیری کند. بهتر است از این عینک برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به چشمان خود استفاده کنید

دکتر. محسن بهمنی کشکولی، متخصص چشم در توضیح این مطلب می گوید: < سن شروع آب مروارید به عوامل مختلفی از جمله وراثت، عوامل محیطی مانند امواج نور و غیره بستگی دارد و برای برخی افراد زودتر و برای برخی دیرتر شروع می شود اما محافظت مناسب از چشم. می تواند نقش را متنوع کند. محیط. >

در سال 1988، گروهی از چشم‌پزشکان مطالعه‌ای را روی 838 ماهیگیر در خلیج چساپیک انجام دادند که سال‌های زیادی را روی آب گذرانده بودند. شکارچیانی که محافظ چشم نداشتند سه برابر بیشتر از کسانی که از عینک آفتابی یا کلاه لبه دار استفاده می کردند در معرض ابتلا به آب مروارید بودند. بر اساس این مطالعه و مطالعات دیگر، اکنون چشم‌پزشکان توصیه می‌کنند هر زمان که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید، از عینک آفتابی جاذب UV استفاده کنید، به خصوص اگر در ارتفاعات بالا یا نزدیک خط استوا هستید.

● ستایش استاندارد

عینک‌های آفتابی بسیار تیره باعث می‌شوند که مردمک چشم بیش از حد باز شود (از 2.5 میلی‌متر معمولی تا 8 میلی‌متر) به دلیل جلوگیری از تابش نور کمتر به چشم. رئیس انجمن بینایی سنجی ایران درباره لزوم استفاده از عینک آفتابی در خارج از منزل گفت: <بزرگ شدن بیش از حد مردمک باعث ورود نور اضافی به چشم و آسیب به سلول های چشم می شود.>

دکتر. عباس عظیمی خراسانی با تاکید بر اینکه از هیچ عینکی استفاده نکنید، درباره ویژگی های عینک معمولی گفت: < عینک باید به گونه ای باشد که استفاده از آن باعث تغییر تصویر جسم و کوچک، بزرگ یا موج دار شدن جسم نشود. قابل رویت.

ضمناً میزان تیرگی عینک نباید به حدی باشد که نور را کاهش دهد. همچنین هنگام استفاده از عینک آفتابی نباید به اجسام ساکن یا متحرک نگاه کرد و یا وضعیت آنها را تغییر داد زیرا در این صورت ممکن است افراد دچار خستگی، قرمزی چشم، تاری دید، درد چشم و سردرد شوند.به عوارضی مانند : <مشخصات فنی عینک آفتابی یکی از مهم ترین پارامترهای انتخاب عینک آفتابی استاندارد است و بینایی سنج ها برای هر فرد بسته به محل کار و زمان استفاده از عینک، نوع خاصی از عینک آفتابی را توصیه می کنند. >

برای اطمینان از کیفیت عینک، می توانید از چندین تست استفاده کنید: برای عینک های فتوکرومیک، یکی از راه های قضاوت این است که یک مقوای تیره روی لنز قرار دهید و آن را به مدت حدود 30 ثانیه در مقابل نور خورشید قرار دهید. همچنین شیشه مشابهی را در کنار آن قرار داد و پس از مدت مذکور میزان تاریکی آن دو لیوان را در صورتی که تفاوتی بین آنها مشاهده نشد مقایسه کرد; نتیجه می گیریم که عینک آفتابی نور فرابنفش را جذب نمی کند و نباید از آن استفاده کرد. نکته دیگر اینکه عینک نباید باعث حرکت تصویر شود. و شیشه آنها کج نباشد. چنین علائمی نشان دهنده کمبود عینک با کیفیت است.

اگر از فاصله 40 سانتی متری از طریق عدسی به اشیا نگاه کنید و آن را در حالت چرخشی تکان دهید. اگر اجسام در حال چرخش، جابجایی یا تغییر شکل مشاهده شوند، عدسی های عینک آفتابی مناسب نیستند. عینک آفتابی از نظر ابعاد و پوشش صورت باید به گونه ای باشد که لبه بالایی آن به انتهای ابرو مماس باشد و قسمت پایین آن حداقل با قسمت بالایی گونه و همچنین قسمت داخلی گونه و ابرو مماس باشد. . عینک باید تا سپتوم بینی صاف باشد و قسمت بیرونی آن کاملاً چشم ها را بپوشاند.

● چه نوع شیشه ای؟

تولید کنندگان عینک آفتابی هر روز طرح های مختلفی را برای محافظت از چشمان شما در برابر اثرات مضر آفتاب ارائه می دهند. این سازندگان قول می دهند که از چشمان شما در برابر اشعه ماوراء بنفش و سایر انواع پرتوهای طبیعی محافظت کنند، اما به یاد داشته باشید که محافظت در برابر برخی از این اشعه ها مهمتر است.

شیشه هایی با جذب 99 درصد UV:

همیشه توصیه می شود عینکی بخرید که 99 درصد اشعه ماوراء بنفش را جذب کند، زیرا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید با بیماری های چشمی خاصی همراه است. لنزهای پلاستیکی و شیشه ای اشعه ماوراء بنفش را تا حدودی جذب می کنند، اما می توان با افزودن مواد شیمیایی به مواد پایه لنز یا با پوشش دادن لنز با مواد خاص، جذب UV این لنزها را بهبود بخشید.

همیشه عینکی بخرید که 99 تا 100 درصد اشعه UV را جذب کند. برخی از کارخانه های تولیدی بر روی شیشه محصولات خود برچسب هایی با این مضمون می زنند که اشعه ماوراء بنفش تا بیش از 400 نانومتر جذب می شود، یعنی 100 درصد اشعه ماوراء بنفش را جذب می کنند.

▪ عینک مسدود کننده نور آبی:

نور آبی هنوز در چشم ها بحث برانگیز است. لنزهایی که جلوی نور آبی را می گیرند به رنگ کهربایی هستند و محیط آن زرد یا نارنجی است. لنزهای رنگی اشیاء دور را به ویژه در شرایطی مانند برف و مه شفاف تر می کنند. از این نظر عینک آفتابی کهربایی مذکور مورد استفاده اسکی بازان، شکارچیان، قایقرانان و یا خلبانان قرار می گیرد.

دیدن:

روکش آینه ای لایه نازکی از یک ماده فلزی متفاوت است که به سطح یک لنز معمولی صیقلی می شود. اگرچه این ماسک میزان نوری که وارد چشم شما می شود را کاهش می دهد، اما به طور کامل از چشمان شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت نمی کند.

عینک فتوکرومیک

یک لنز فتوکرومیک به طور خودکار در نور روشن تیره می شود و در نور کم روشن می شود. در بیشتر موارد تیره شدن عینک در نیم دقیقه اتفاق می افتد، اما روشن شدن آن حدود 5 دقیقه طول می کشد.

از نظر رنگ به صورت یکنواخت یا سایه روشن در بازار موجود هستند. اگرچه لنزهای فتوکرومیک می توانند عینک های خوبی از نظر محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش باشند، اما می توانند زمان غیرضروری را برای تطبیق با شرایط نوری مختلف صرف کنند.

شیشه های برش خورده و صیقلی:

برخی از لنزهای غیرپزشکی برای اطمینان از بهترین کیفیت لنز نهایی ممکن توسط کارخانه های تولیدی بریده و صیقل داده می شوند. بله، لنزهای نادرست برش خورده و جلا داده شده به چشم شما آسیبی نمی رساند.

اطمینان حاصل کنید که لنز عینک مورد نظر شما از ساختار مناسبی برخوردار است. برای ارزیابی کیفیت شیشه بدون لعاب خود، به دنبال موزاییک مستطیلی در کف اتاق خود باشید. عینک را در فاصله دلخواه نگه دارید و یک چشم را ببندید. عینک را به آرامی از این طرف به سمت دیگر و بالا و پایین حرکت دهید. اگر خطوط در همه موقعیت ها مستقیم هستند، لنز مناسب را انتخاب کرده اید. اما اگر خطوط متقاطع هستند، به خصوص اگر در مرکز لنز به این شکل به نظر می رسند، یک عینک متفاوت را امتحان کنید.

▪ لنزهای تماسی:

در حقیقت، هیچ عدسی نمی تواند نشکن باشد، اما لنزهای پلاستیکی پس از برخورد با توپ یا سنگ نسبت به لنزهای شیشه ای احتمال شکستگی کمتری دارند. جنس عدسی اکثر عینک های آفتابی غیر پزشکی پلاستیکی است. پلاستیک پلی کربنات مورد استفاده در بسیاری از عینک های ورزشی، در عین سختی، به راحتی خراشیده می شود. اگر قصد خرید این نوع لنز را دارید، حتما عینکی را انتخاب کنید که خاصیت ضد خش داشته باشد.

برای انتخاب رنگ عینک به جای توجه به زیبایی رنگ، توجه به این نکته ضروری است که به طور کلی اکثر اپتومتریست ها رنگ بنفش را مناسب ترین رنگ برای آقایان می دانند. و خاکستری یا قهوه ای مناسب ترین رنگ برای خانم ها خواهد بود

ادامه مقاله: https://sapticstore.ir/men-sunglasses/


[ بازدید : 618 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]