پریود شدن با زعفران +(دمنوش، عوارض)

جمعه 11 تير 1400
20:50
خبرنویس

تاثیر زعفران بر پریود شدن خانم ها چیه؟ موضوع این مقاله است که قراره درباره اش حرف بزنیم. قراره همه همه همه چیز که درباره زعفران و قاعدگی و پریودی هست حرف بزنیم.

از مصرف زیاد زعفران برای پریود شدن گرفته ، طرز تهیه زعفران برای پریود شدن، تاثیر زعفران بر رحم، دمنوش زعفران برای قاعدگی، حتی آیا زعفران در قاعدگی ضرر دارد؟ و گفتن عوارض خوردن زعفران در پریودی ، طرز تهیه چای زعفران برای پریود شدن پس تا انتهای این مقاله همراه زعفروش باش.

ببین کیا آومدن توی سایت زعفروش ، اوووووووووووووووووووو هوووووووووووووراااااااااااا

سلام به شما، ماه رمضون تون مبارک، حالتون چطوره؟ می دونم که از گوگل اومدی اینجا و اولین بارت هست که قدم ات رو گذاشتی توی خونه زعفروش

خوش آومدی، صفا آوردی. ببین می خوام نمک گیرت کنم، سوالت رو جوری بهت جواب بدم که انگشت به دهن بمونی و برای همیشه این سوال توی ذهنت حل بشه.

  1. پریودی ام غقب افتاده چیکار کنم؟
  2. من درد بسیار شدیدی دارم موقع پریودی چیکار کنم دردم کمتر بشه؟
  3. چند روز بعد از خوردن زعفران پریود میشم؟
  4. چقدر زعفران بخوریم تا پریود بشم؟
  5. چگونه زعفران بخوریم تا پریود شویم؟
  6. اگر با زعفران پریود نشدیم چیکار کنیم؟
  7. زعفران پریود را زیاد میکند؟

من فاطمه درویشی اینجام کنار تو که به تک تک این سوال ها جواب بدم، با حوصله هاااااااااااااااااااا، از جون و دلم هم برات وقت می زارم و نتیجه تحقیقات و تجربه های فالور ها و حتی کسایی که ازمون زعفران خرید کردن رو برات میگم.

فقط یک نکته: ببین چون تعداد کسایی که می خواستن با زعفران سقط کنند زیاد بود و سوالات شون هم زیاد بود من یک مقاله جدا برای سقط جنین با زعفران نوشتم که اگه تو هم منظورت و دغدغه ات اون هست برو اون مقاله رو بخون.

آماده ای بریم سراغ اصل موضوع ؟ بزن بریم

من پریود نمیشم، برای همین باید همیشه زعفران بخورم!

چند وقت پیش یکی از مشتری های زعفروش، به نام خانم مرادیان قبل از اینکه بخواد زعفران سفارش بده خیلی تاکید داشت روی خریدش و متوجه شدم ایشون چون عادت ماهیانه نمی شند باید زعفران زیادبخورند و برای همین تاکید داشتن که خرید مستقیم از کشاورز انجام بدن و حساس بودن که کیفیت بسیار خوبی زعفران شون داشته باشه چرا که ایشون مصرف زیادی از زعفران در طول روز داشتن.

بعد متوجه شدم یکسری از خانم ها کلا پریود نمیشه و وقتی به پزشک مراجعه می کنند بر اساس ویژگی ها و هورمون ها و شرایط بیمارشون بهشون یا قرص تجویز می کنند یا اینکه گاهی با داروهای گیاهی مثل زعفران و آوردن اش در رژیم غذایی کمک می کنند که یک خانم پریود بشه.

پس بسته به تشخیص پزشک تون، ممکنه زعفران رو به عنوان یک داروی گیاهی قاعده آور بیاره توی رژیم غذایی تون، و بگه در رژیم غذایی تون باید حتما از زعفران حتی کم اش هم که شده استفاده کنید، مثل همون خانم مرادیان مشتری عزیز زعفروشی ما.

من درد بسیار شدیدی دارم موقع پریودی چیکار کنم دردم کمتر بشه؟

درد مشترک همه ما خانم ها، قبول دارید؟ همه مون در یک بازه ای دچار درد شدید پریودی شدیم. یک عده مون کلا از همون سن بلوغ همیشه عادت ماهیانه مون با درد های شدید همراه بوده یک عده دیگه از ما نه همیشه ولی برامون پیش می یاد که موقع پریودی دچار درد یا گرفتگی عضلات یا زود عصبانی شدن، بی حوصله بودن، کسل بودن و جوش زدن و لکه پوستی حتی افسردگی روبرو میشیم.

اسم علمی که بهش میگن PMS هست، تغییرات احساسی و فیزیکی قبل از عادت ماهیانه در خانم ها رو بهش PMS می گند.

حالا شاید سوال برات پیش بیاد که خوب چرا باید این تغییرات رو داشته باشیم؟ یعنی دلیل PMS و این سندرومی که گفتی چی می تونه باشه؟

سروتونین، یک انتقال دهنده عصبی یه انگار، که همین تغییرات احساسی و فیزیکی قبل از پریودی خانم ها نقش مهمی داره، وقتی سروتونین کم بشه ما دچار این مشکلات احساسی و فیزیکی میشیم. و وقتی زعفران بخوریم یا حتی به مدت 20 دقیقه بوی زعفران بهمون بخوره سروتونین توی مغز تحریک میشه و اینجوری اون علایم قبل از پریودی(PMS) رو بهبود می ده خوردن زعفران.

تا قبل از این خود من هم نمی دونستم که زعفران برای پریود شدن و عادت ماهیانه خانم ها خیلی خوبه ، بعد گفتم شاید خیلی ها مثل من ندونن این موضوع رو برای همین توی استوری های زعفروش گذاشتم، و دیدم اتفاقا خانم های پیج اینستاگرام زعفروش دانش بسیار خوبی در این حوزه داشتن و توی دایرکت اومدن و اطلاعات بیشتری رو درباره اثر زعفران بر پریودی باهام به اشتراک گذاشتن

شبنم یکی از فالور های پیج زعفروش هست که الان توی آفریقا زندگی می کنه و خودش به سبک زندگی سالم بسیار بها می ده. برام یک ویدیو از دکتر گرگر فرستاد، دکتر گرگر یکی از معروف ترین ادم ها هستن و تقریبا تمام گیاه خوار های دنیا ایشون رو میشناسند. (برای دیدن این ویدیو باید فیلتر شکن داشته باشید)

بعد از اینکه ویدیو رو دیدم رفتم داخل سایت دکتر گرگر و دیدم که چه مطالب فوق العاده ای رو در حوزه زعفران و اثرات اش بر پریودی نوشتن.

توی این ویدیو دکتر گرگر میگه از دید علمی ثابت شده که PMS یا همون سندروم قاعدگی در خانم ها با زعفران درد اش کاهش پیدا می کنه.

برای همین هست که زعفران رو به خانم هایی که در دوره قاعدگی شون درد دارن توصیه می کنند. طرز استفاده از زعفران رو برای کاهش درد در قاعدگی بهتون در ادامه میگم، یکم صبور باشید:))

طرز استفاده از زعفران برای کاهش درد پریودی

اینجا شیوه ای که مادرم و مادربزرگم همیشه استفاده می کنند رو می خوام بهت بگم و تا الان برای خود ما که فوق العاده بوده

تو هم اگر از این شیوه استفاده کردی حتما برام بنویس که چطور بود؟ باعث کاهش درد ات شد یا نه ؟

همون موقع که می فهمی می خوای پریود بشی، یا حتی زمانی که دردت شروع میشه. می یان و یک چای نبات غلیط برات درست می کنند.

و بعد زعفران رو می سابند (حدودا 1 گرم برای یک نفر ) رو اول با قند می سابند بعد می ریزند توی چای نبات اش ( چایی اش داغ داغ هست) یکم می زارن روی سماور یا حتی روی بخاری بعد 3-4 دقیقه می گند کل لیوان رو سر بکش.

ببین خوردن همین یک دونه لیوان همانا و 45 دقیقه بعد اش زیاد شدن خونریزی ات همانا و درد هم دیگه خیلی خیلی کم شده یا اینکه درد نداری. برای ما که خیلی جواب بوده ولی بهت میگم ببین میزان خونریزی ات رو زیاد می کنه. و بعدش هم یک خواب درست و حسابی که بکنی دیگه زهی خیال باطل کی مریض بود؟

راستی اگه دم کرده زعفران داشتی توی خونه می تونی دم کرده زعفران هم توی چای نبات ات بزنی هاااااااااااا

بهترین روش رنگ دهی زعفران، این هست که اون رو بسابی و بعد با یخ دم اش کنی، اینجوری زعفران ات رنگ بیشتری می ده و تو هم اقتصادی تر می تونی ازش استفاده کنی و کمتر از 1 گرم زعفران رو توی یک لیوان بریزی.

( چگونه زعفران رو بسابیم؟ و بهترین روش دم کردن زعفران رو من توی دو مقاله توضیح دادم نیاز داشتی برو بهشون یه نگاهی بنداز)

حتما این روش رو امتحان کن بعد بهم بگو چطور بود؟

زعفران پریود را زیاد میکند؟

آره دیگه، بهت که گفتم اصلا عجیب میزان خونریزی ات رو زیاد می کنه، بعد روز اول شاید کلافه بشی از بس که حس منزجر کننده ای بهت می ده. و لخته های خون که ازت می یاد هم بیشتر هست.

البته این موضوع شاید از یک خانم به خانم دیگه متفاوت باشه ولی چیزی که بقیه هم تصدیق اش می کنند و بر اساس تجربه بوده این هست که خوردن زعفران باعث بیشتر شدن میزان خونریزی و حتی لخته های خونی میشه.

چقدر زعفران بخورم تا پریود بشم؟

ای ای ای ای اول از همه بزار یک نکته رو رک بهت بگم من و تو که رو دربایستی نداریم دیگه !

اگه دغدغه بارداری و حامله بودن نداری که غصه هیچی رو نخور بهت میگم داستان پریود نشدن ات چیه؟ ولی ولی ولی اگه احتمال حاملگی و بارداری به خودت می دی ، و رابطه پر خطری داشتی که دیگه هیچی. حرف هایی که در ادامه می خوام بهت بگم خیلی به کارت نمی یاد، اما حرف هایی که توی مقاله اثر زعفران بر سقط جنین گفتم شاید به دردت بخوره.

بیا اول بفهمیم که دلیل پریود نشدن و عقب افتادن پریودی تو می تونه چی باشه؟

ببین گاهی تغییرات هورمونی ، استرس داشتن، هیجانات، و حتی تغییر سبک زندگی مثل زمان خوابیدن یا ورزش کردن و نکرددن یا غذاهایی که می خوری و حتی حتی تغییر فصل و آب و هوا منجر به این میشه که پریودی ات نامنظم بشه و شاید پریود نشی و بعد از گذشت 10 روز یا حتی 3 هفته پریود بشی.

که اصلا نگران اش نباش! و بی خودی به دلت بد راه نده فقط کافیه توی رژیم غذایی ات زعفران رو اگه استفاده نمی کردی از این به بعد هر روز بیاری توی غذاهات

مثلا می تونی شربت زعفرانی درست کنی، یا حتی چای زعفرانی ، یا دسر زعفرانی یا برنج و جوجه و ماهی و خورشت زعفرانی همین اندازه کم اش زعفران رو بیار توی غذات اوکی میشی. ( همه آموزش های لازم برای درست کردن غذاهای زعفرانی و دسر ها و دمنوش های زعفرانی رو توی سایت زعفروش کامل آموزش دادیم نگران هیچی نباش)

چند روز بعد از خوردن زعفران پریود میشم؟

یعنی یکی از سوال های بسیار مهم خانم هاست این سوال، و از سر استرس و دغدغه می یاد و من کامل درک اش می کنم.

از 3 روز گرفته تا 10 روز بستگی به سیستم بدنت داره و میزان مصرف زعفران که داشتی، اگه زعفران رو غلیط مصرف کرده باشی خیلی سریع اگه به مقدار عادی مصرف روزانه بوده یکم زمان می خواد ولی اغلب زیر یک هفته پریود میشن.

اگر با زعفران پریود نشدیم چیکار کنیم؟

ببین من بهت گفتم، اگه دغدغه بارداری نداری، فدای سرت که پریود نشدی. هیچ کاری نمی خواد بکنی. فقط بهش فکر نکن و استرس نداشته باش، برای اغلب ما خانم ها خیلی پیش اومده که به خاطر تغییرات محیطی یا تعییرات بدنی و فیزیکی خودمون عادت ماهیانه مون کامل بهم ریخته پس جای نگرانی نداره، اما اگه به خاطر ترس از حاملگی ات نگرانی و استرس داری اون راه های خاص خودش رو داره.


[ بازدید : 231 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]